Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه عصر امروز (سه شنبه) در جمع تعدادی از فعالان فضای مجازی گفت: شرایط کشور شرایط ویژه ای است. کشور ما در هیچ بلوک بندی سیاسی نیست و بنابراین همیشه باید خودش راسا با مشکلات برخورد و راهکارهایی برای معضلاتش پیدا کند. 

اخبار سیاسی- وی افزود: برای خیلی از کشورها، دیگران تصمیم می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستاورد بزرگی است و این دستاورد را بعنوان داده می گیریم، مردم بخاطر این، فشار تحمل کردند و خون برای آن داده شده است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: البته ما اشتباه هم زیاد کردیم و به مردم زیاد هزینه وارد کردیم. نباید از جیب مردم هزینه بدهیم. 

ظریف همچنین گفت: من مدافع برجام نیستم، مدافع جمهوری اسلامی هستم. باید از منافع ایران در برجام دفاع کنم نه از منافع برجام در ایران.

ظریف در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: معتقدم کسانی که بیشترین سر و صدا علیه آمریکا در فضای رسانه ای می کنند بیشترین اعتقاد را دارند که آمریکا قدر قدرت است.

وزیر خارجه همچنین گفت: امید به دیگری داشتن سم مهلک است.

وزیر خارجه خطاب به فعالان فضای مجازی بیان کرد: از وزارت خارجه توقع نداشته باشید به جای اینکه روی برند ایران کار کند، روی برند وزارت خارجه کار کند.

ظریف در پاسخ به سوال یکی از حاضران خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت ما را حفظ کرده است. 

وی همچنین پرسید: من چه زمانی گفتم امضای جان کری سند است؟ یک نقل قول از من بیاورید که من این را گفته باشم. 

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: وظیفه وزارت خارجه دفاع از ایران است. وظیفه من دفاع از ظریف نیست.

ظریف افزود: به من اتهام و افترا نزنید. من گفتم شما از بنده امضا خواستید، من امضا آوردم. دستوری که به من داده شده بود که اوباما امضا کند که من امضا گرفتم. من هیچ زمانی نگفتم امضای جان کری سند است. 

وی خاطرنشان کرد: مذاکره با اعضای دایم شورای امنیت برای بیرون آمدن از قطعنامه شورای امنیت، یک ضرورت بود.

وزیر خارجه درپاسخ به سوالی درباره دیپلماسی اقتصادی گفت: ما بعنوان وزارت خارجه نمی توانیم با کسی قرارداد ببندیم، ما میتوانیم ظرفیتهای داخلی را شناسایی و به خارجی ها معرفی و برعکس انجام دهیم. الان معاونت دیپلماسی وزارت خارجه بیشترین تمرکزش روی تهاتر و ترانزیت کالا و ... است. وزارت خارجه ۱۲۰۰ دیپلمات دارد و یکی از فقیرترین دستگاههای کشور است.

وی درباره اینکه رسانه های داخلی نسبت به خارجی ها در خبررسانی عقب هستند، به اخبار منتشر شده درباره سفر مقام اماراتی به تهران خاطرنشان کرد: سفر مقام عالی اماراتی به ایران دروغ بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت خارجه وزیر امور خارجه ظریف منافع ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیاتی از سفر ۳ روزه رئیسی به پاکستان

وزارت خارجه پاکستان با اعلام جزئیاتی از سفر رئیس جمهور کشورمان اعلام کرد که در این سفر سه روزه، آقای رئیسی از شهرهای کراچی و لاهور نیز دیدن خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار پس از تشکیل دولت جدید در پاکستان از 22 لغایت 24 آوریل 2024(سوم تا پنجم اردیبهشت) به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود: در این سفر رئیس‌جمهور ایران را هیئتی بلندپایه متشکل از وزیر امور خارجه و سایر اعضای کابینه، مقامات ارشد و هیئت بزرگ تجاری همراهی می‌کنند.

بر اساس این اطلاعیه، سید ابراهیم رئیسی در این سفر با رئیس‌جمهور،نخست‌وزیر ، رئیس مجلس سنا و رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار خواهد کرد.

وی همچنین از لاهور و کراچی بازدید و با مقامات ارشد این ایالت‌ها دیدار خواهد کرد.

پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین استپاکستان: به همکاری با ایران در همه زمینه‌ها ادامه خواهیم داد

این اطلاعیه اضافه کرد: دو طرف دستورکار گسترده‌ای برای تقویت بیشتر روابط پاکستان و ایران و تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، اتصال، انرژی، کشاورزی و ارتباطات مردمی خواهند داشت.

بر اساس اطلاعیه وزارت خارجه پاکستان، دو طرف همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای و جهانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با تهدید مشترک تروریسم گفتگو خواهند کرد.

وزارت خارجه پاکستان با تأکید بر اینکه پاکستان و ایران،روابط دوجانبه مستحکم تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارند، تصریح کرد این سفر فرصت مهمی برای تقویت بیشتر روابط پاکستان و ایران فراهم می‌کند.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • ویدیوی تبلیغی وزارت خارجه اسرائیل از حمله ایران!
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • (ویدیو) سخنگوی وزارت خارجه: سلاح هسته‌ای اساساً در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • اعلام جزئیاتی از سفر ۳ روزه رئیسی به پاکستان
  • آیت‌الله رئیسی فردا به پاکستان سفر می‌کند