Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل ونقل سازمان راهداری از به کارگیری ۱۰۰ درصد ظرفیت ناوگان اتوبوس کشور در مرزهای چهارگانه برای جابجایی زائران اربعین حسینی خبر داد و خواستار همراهی مردم برای به سرانجام رسیدن این واقعه بزرگ شد. ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

مهران قربانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری این که حمل و نقل زائران در طرح اربعین به عنوان یک واقعه بی نظیر در دنیا طی 15 تا 16 روز  انجام می شود، اظهار کرد: ر این مت بیش از 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون زائر از کشور خارج می شوند و معادل همین تعداد طی 4 تا 5 روز به کشور باز می گردند.

 وی با بیان " طبیعی است که به لحاظ شبکه راه ها و همینطور ظرفیت ناوگان در دوره اوج بازگشت زائران احتمال دارد با اختلالاتی در جابجایی روبرو شویم"، یادآور شد: در سفرهای رفت زائران اربعین حسینی امسال در مقایسه با سال گذشته در همین دوره زمانی عملکرد ناوگان حمل ونقل جاده ای 2.4  برابر شده است. این اتفاق بیانگر آن است که در سفرهای برگشت باید تمام امکانات را به کار گرفته و آنرا در اختیار زائران عزیز قرار دهیم تا این واقعه بزرگ در انتها با کیفیت و سرعت مناسب به سرانجام برسد.

وی تاکید کرد: بر این اساس تصمیم گرفته شده از تاریخ 25 مهرماه امسال تا 28 مهرماه 100 درصد ناوگان اتوبوسی حمل ونقل جاده ای کشور (بین شهری) جهت جابجایی زائران اربعین حسینی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری گفت: با توجه به این موضوع از هموطنان عزیز می خواهیم از انجام سفرهای غیرضروری در این 4 روز حتی الامکان خودداری کنند و در صورت نیاز از ناوگان سواری کرایه ای بین شهری، خودروهای شخصی یا حمل ونقل ریلی استفاده کنند.

قربانی با بیان این که 11 هزار  دستگاه ناوگان اتوبوسی عملیاتی در کشور داریم، اضافه کر: البته حدود 12 هزار دستگاه اتوبوس داریم که به دلایلی از جمله نقص فنی یا سن بالا و... عملیاتی نیستند. 11 هزار دستگاه اتوبوس عملیاتی دارای کارت هوشمند بوده و می توانند در راه برون شهری تردد کنند.

وی همچنین افزود: راه های استان ایلام و کرمانشاه جزو جاده های کوهستانی هستند و هر خودرویی نمی تواند در این جاده ها تردد کند.

انتهای پیام/

 

R1012188/P/S7,81/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با استقبال خوب علما و اندیشمندان از کشور‌های مختلف، بیش از ۱۳۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس و فرانسه دریافت و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شد.

این مقالات با ویرایش اولیه در ۶ مجلد (سه جلد فارسی و ۲ جلد عربی و یک جلد انگلیسی و فرانسه) تدوین و چاپ شده است که در اجلاس عمومی همایش که فردا پنجشنبه سی ام فروردین در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط با حضور اندیشمندان و علمای کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور عراق، ایران، کویت، سوریه، ترکیه و بحرین دانشگاه صنعتی فرات الاوسط برگزار می‌شود.

در این همایش آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم انداز‌های جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور