Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ماکرون درباره بازگشت داعش هشدار داد و نخست وزیر فرانسه نیز اعلام کرد:‌ ظهور دوباره داعش اجتناب ناپذیر است.
 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه روز سه شنبه گفت پس از تصمیم ترکیه و آمریکا، ظهور دوباره داعش نه تنها در شمال شرقی سوریه بلکه در شمال غربی عراق اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هشدار ماکرون درباره بازگشت داعش
رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با همتایان آمریکایی، ترکیه‌ای و عراقی خود درباره افزایش خطر بازگشت تروریست‌های داعشی به قدرت بعد از عملیات نظامی آنکارا در سوریه هشدار داد.
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه بامداد سه‌شنبه با رؤسای جمهور سه کشور آمریکا، ترکیه و عراق به صورت تلفنی درباره وضعیت سوریه و عملیات نظامی آنکارا در شرق رودخانه فرات صحبت کرد.
ماکرون در تماس با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده هشدار داد که تصمیم وی برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه و عملیات نظامی متعاقب ترکیه در مناطق شمال شرقی این کشور، خطر ظهور مجدد گروه تروریستی داعش را افزایش داده است.
به نوشته خبرگزاری فرانسه به نقل از کاخ الیزه، وی خطاب به ترامپ تاکید کرد که واشنگتن و دیگر اعضای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، باید مانع ظهور مجدد داعش بعد از خروج آمریکایی‌ها از شمال سوریه شوند.
رئیس‌جمهور فرانسه سپس با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود تلفنی صحبت کرده و از نگرانی پاریس و دیگر کشورهای اروپایی از فرار زندانیان داعشی در بند شبه‌نظامیان کُرد بعد از عملیات ترکیه گفت.
«امانول ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در گفت‌وگو با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز گفت:«ما مشترکا مایلیم که این حمله به پایان برسد.»
به گزارش «رویترز» ماکرون در این زمینه گفت: «این حمله باعث ایجاد یک وضعیت انسانی ناپایدار شده و به تجدید حیات داعش در منطقه کمک می‌کند.»

حمله ترکیه به سوریه به نبرد علیه داعش لطمه می‌زند
در همین حال وزیر خارجه فرانسه با انتقاد از حملات ارتش ترکیه به سوریه گفت این تهاجم به سال‌ها نبرد علیه داعش لطمه می‌زند.
«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در گفت‌و‌گو با روزنامه «فیگارو» چاپ فرانسه گفت، تهاجم ترکیه در سوریه می‌تواند سال‌ها نبرد با داعش را تضعیف کند.
بر اساس این گزارش، عملیات نظامی ارتش ترکیه و عناصر گروهک «ارتش آزاد» از چهارشنبه گذشته در شمال سوریه آغاز شده است.

پنتاگون: ترکیه مقصر فرار زندانیان خطرناک داعش است
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، پنتاگون اعلام کرد، ترکیه مقصر فرار «بسیاری از زندانیان خطرناک داعش» است.
وزارت دفاع آمریکا همچنین تصریح کرد: عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه مأموریت بین المللی مبارزه با داعش را تضعیف می کند.

 785 داعشی از اردوگاه «عین عیسی» فرار کردند
شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کردند که در حال تخلیه اردوگاه اسرای داعش در منطقه «عین عیسی» از بیم فرار آنها هستند.
شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کردند که پس از حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به منطقه «عین عیسی» در شمال استان رقه، 785 تن از عناصر داعش از این اردوگاه فرار کرده‌اند.
به نوشته وبگاه روسیا الیوم، تشکیلات اداری کردهای سوریه اعلام کرده است که پس از فرار این عناصر تروریست‌ شروع به تخلیه اردوگاه اسرای داعشی کرده است و مدعی شد که حملات ارتش ترکیه و به تبعه آن فراری تعدادی از تروریست‌ها به احیای دوباره گروهک داعش کمک می‌کند.
این تشکیلات در بیانیه‌ای از جامعه جهانی، سازمان‌های حقوق بشری،شورای امنیت، ائتلاف ضد داعش، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب خواست تا هرچه سریع‌تر مانع از بروز فاجعه شوند.
نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیز خبر داد که نزدیک به 100 تن از زنان و کودکان تروریست‌های داعش توانسته‌اند از اردوگاه «عین عیسی» فرار کنند. «رامی عبدالرحمن» مدیر این مرکز گفت که وضعیت داخلی اردوگاه متشنج است. در این اردوگاه 10000 تروریست داعشی به همراه خانواده‌هایشان زندانی هستند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشته است که عناصر کرد سوریه خود اقدام به آزادسازی زنان و کودکان داعشی در اردوگاه کرده‌اند. برخی منابع محلی نیز در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که فرار این تعداد داعشی عامدانه صورت گرفته است.

آمریکا 250 زن داعشی را از سوریه به عراق منتقل کرد
به گزارش الاخباریه سوریه، نظامیان اشغالگر آمریکایی 50 نفر از همسران تروریست‌های خارجی گروه تکفیری داعش را با یک فروند جنگنده نظامی از پایگاه الشدادی به شمال عراق منتقل کردند.
در همین حال یک منبع خبری اعلام کرد نظامیان اشغالگر آمریکایی در حال جابجایی همسران عناصر گروه تروریستی داعش هستند.
وی اعلام کرد که این نظامیان، 250 نفر از همسران عناصر داعش را از اردوگاه «الهول» به پایگاه غیر قانونی «الشدادی» انتقال دادند.
اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه مرکز اسکان خانواده‌های عناصر داعش است. اخیرا منابع خبری اعلام کردند که روانشناسان آمریکایی در این اردوگاه، با تأکید بر اصول وهابیت، در حال تربیت نسل جدیدی از تروریستهای تکفیری هستند.

طرح آمریکا برای انتقال 3000 داعشی از سوریه به عراق
یک کارشناس مسائل امنیتی عراق خبر داد که آمریکا قصد دارد سه هزار عنصر داعش را که در سوریه حضور دارند، به عراق انتقال دهد و برای این کار، سه منطقه را نیز تعیین کرده است.
«حافظ آل بشاره» از کارشناسان مسائل امنیتی عراق نسبت به تحرکات جدید نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور هشدار داد.
البشاره به پایگاه خبری «المعلومه» که آمریکا ابتدا گروه تروریستی داعش را ایجاد کرد، سپس به بهانه مبارزه با آن، ائتلاف تشکیل داد و در حال حاضر برای حمایت از عناصر این گروه، اقداماتی انجام می‌دهد.
وی بر این باور است که آمریکا اکنون قصد دارد از بیش از سه هزار داعشی حمایت کرده و پایگاه امنی برای آنان ایجاد کند.
این کارشناس عراقی تصریح کرد که آمریکا می‌خواهد عناصر داعش را که در سوریه حضور دارند، به مناطق عملیات نظامی ترکیه در سوریه انتقال دهد و از آنجا، آنان را به عراق منتقل کند.
البشاره خاطر نشان کرد، آمریکایی‌ها برای پناه دادن به عناصر داعش، در عراق سه منطقه را مد نظر دارند تا بتوانند آنان را به این مناطق انتقال دهند.
وی در پایان تأکید کرد، منطقه نخست ما بین منطقه «بوکمال» (سوریه) و «قائم» در عراق است. منطقه دوم، پایگاه عین الاسد و منطقه سوم نیز یکی از پایگاه‌های آمریکا در داخل کردستان عراق.

هشدار الحشد الشعبی درباره احتمال آزادی هزاران داعشی در سوریه
نایب رئیس سازمان «الحشد الشعبی» تأکید کرد که در پی رخدادهای سوریه، احتمال دارد که هزاران نفر از عناصر گروه تروریستی داعش از زندان‌ها آزاد شوند.
«ابو مهدی المهندس» نایب رئیس سازمان «الحشد الشعبی» عراق  با انتشار بیانیه‌ای گفت در پی رخدادهای سوریه، احتمال دارد که هزاران نفر از عناصر گروه تروریستی داعش نیز آزاد شوند.
شبکه خبری «السومریه» به نقل از این فرمانده عراقی گزارش داد که «ما هماهنگی زیادی با ارتش و نیروهای مرزی داریم تا از نفوذ داعش به عراق جلوگیری کنیم».
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز اخیرا هشدار داده بود که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه می‌تواند باعث فرار داعشی‌ها از زندان‌های تحت کنترل کُردها شود و مطمئن نیست که ترکیه بتواند اوضاع را تحت کنترل نگه دارد.

طرح آمریکایی برای بازگشت داعش
متاسفانه باید گفت نشانه ها و دلایل حکایت از حضور دوباره تروریست های داعش به خواست و طراحی پیچیده واشنگتن دارد که این امر با خالی کردن پشت کردهای سوریه توسط آمریکا و حمله ترکیه با چراغ سبز آمریکا، در حال تحقق است.
آنطور که در‌ رسانه ها مطرح شده، کشورهای اروپایی چندی پیش از پذیرفتن درخواست ترامپ مبنی بر بازپس گیری هزاران عضو گروه تروریستی داعش که در ماه‌های گذشته اسیر شده‌ که در اختیار آمریکا و کردها قرار داشتند و اکثر آنها هم از اتباع اروپا به حساب می آیند، امتناع کردند.
نکته قابل تامل اینکه، ترامپ اروپایی ها را تهدید به آزادی اسرای داعشی کرده بود، تهدیدی که امروز با خالی کردن پشت کردهای سوریه توسط آمریکا (که کردها از آن تعبیر به خیانت کردند) و حمله ترکیه با چراغ سبز آمریکا، جامه عمل به خود گرفته است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: داعش سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد حمله رژیم صهیونیسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه مغایر با قوانین بین المللی است و احتمال تداوم تنش‌های منطقه‌ای را بالا برده است.
وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حمله اسرائیل به کنسولگری (بخش کنسولی سفارت) ایران در سوریه اقدامی مغایر با قوانین بین المللی است و در عین حال احتمال تداوم تنش‌های منطقه‌ای را بالا می برد.
در این بیانیه آمده است ترکیه ضمن پیگیری نزدیک اوضاع، از تمام طرف‌ها می‌خواهد تا ضمن خویشتنداری از اقداماتی که به درگیری بزرگتر منجر می شود؛ خودداری کنند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است اولویت مجامع بین المللی باید متوقف کردن قتل عام غزه و تامین صلح پایدار در منطقه از طریق تاسیس دولت فلسطین باشد.

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • روایت رئیس پیشین موساد از پیچیدگی حمله به ایران
  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه