Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرنظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه برنامه وزارت بهداشت رساندن میزان اسیدهای چرب ترانس در روغن مستقیم مورد مصرف خانوار به صفر است گفت: میزان اسیدهای چرب ترانس در روغن‎های مصرفی کرمانشاه پایین‎تر از حد کشوری است. ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه؛ شهریار مستوفی در نشست خبری امروز با بیان اینکه بر اساس آمار فائو 800 میلیون نفر گرسنه در دنیا وجود دارد اظهار داشت: 2میلیارد نفر در دنیا دچار سوء تغذیه پنهان هستند و این درحالی است که جمعیت دنیا در سال 2050 به بیش از 9میلیارد نفر می‏رسد و تولیدات مواد غذایی باید 60 درصد افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان بهداشتی جهان 35 درصد از تولیدات مواد غذایی دچار فساد شده و از بین می‎رود عنوان کرد: تولیدات مواد غذایی جوابگوی جمعیت 11 میلیاردی خواهد داد در صورتیکه نگهداری صحیح مواد غذایی را داشته باشیم.

مدیرنظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  با اشاره به اینکه سالانه بیش از 600 میلیون نفر مسمومیت غذایی در دنیا  وجود دارد و این  نشان دهنده چالش‎های متعددی در این زمینه است عنوان کرد: امنیت غذایی یک تعریف خاصی دارد و آن دسترسی تمام مردم به غذای سالم، کافی و مغذی است.

مستوفی با بیان اینکه متاسفانه چالش‎های عمده ای در بحث امنیت غذاییی وجود دارد خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا 76 درصد از بار بیماری‎ها مربوط به بیماری‎های غیر واگیر است که فاکتورهای تغذیه همچون مصرف بی‎رویه قند، نمک و چربی در آن نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد مردم در کشور وزن متعادل ندارند خاطرنشان کرد:  17درصد مردان کشور چاق و 30 درصد زنان دارای چاقی اضافه هستند و طبق آمار وزارت بهداشت، 30 درصد سرطانها مستقیما مرتبط با چاقی است .

مدیرنظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  با بیان اینکه بحث تراریخته دارای موافقان و مخالفانی در دنیا است عنوان کرد: اتحادیه اروپا اجازه کشت 70محصول را داده است و در کشورهایی همچون ژاپن، چین و استرالیا مخالف محصولات تراریخته هستند و درکشور ایران این موضوع هنوز دارای چالش است .

3 هزار بسته مواد غذایی روزانه در موکب شهدای دلفان توزیع می‌شوداخبار اربعین 98| روزانه 2 کامیون مواد غذایی به مرز خسروی ارسال می‌شوداخبار اربعین 98| ارسال محموله مواد غذایی و میوه به موکب شهید وحدت ملی ‌+ تصاویر

وی به کاهش 10درصدی قند در محصولات تولیدی اشاره کرد و گفت: روغن‎های تولیدی استان کمتراز نیم و پایین‎تر از حد کشوری است و  برنامه وزارت بهداشت رساندن میزان اسیدهای چرب ترانس در روغن مستقیم مورد مصرف خانوار به صفرتا برنامه ششم  است.

مستوفی خاطرنشان کرد: با اصلاح شیوه زندگی و رژیم غذایی مناسب ما می‎توانیم 50درصد بیماریهای قلبی و عروقی ، 90 درصد دیابت و 30 درصد سرطان‎ها را کم کنیم و وظیفه ما نظارت بر تولید مواد غذایی  از مزرعه تا سفره است.

وی یکی از مشکلات را تعدد متولیان در حوزه نظارت بر مواد غذایی دانست که سبب موازی کار و همپوشانی شدن می‎شود بیان کرد: کدر این زمینه باید اقذداماتی انجام شود و تعداد متولیان  کم شود تا با عدم دوباره کاری و موازی کاری  مشکلات در این راستا مرتفع شود.

 مدیرنظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  بیماری قلبی و عروقی را یکی از شایع‎ترین علت‎های مرگ و میر در کشور دانست و گفت: سالانه از 380 هزار  مورد مرگ، 92 هزار مورد به دلیل بیماری قلبی و عروقی است که مستقیما با فشار خون ، قند و چربی مرتبط است.

مستوفی به عملکرد مدیریت نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از شهریور سال تا خردادماه سال 98 اشاره کرد و اظهار داشت: پایش و پالایش محصول مواد خوراکی و آشامیدنی در خصوص برچسب گذاری و اعلام عدم انطباق‎های  هر محصول به دانشگاههای سراسر کشور ارسال شده است.

وی از توقیف و یک میلیون و 915 هزارو 437 کیلوگرم  مواد خوراکی و آشامیدنی و 6هزار و 203قلم مواد آرایشی و بهداشتی خبر داد و گفت: 679 هزار و 780 کشف  کیلوگرم مواد خوراکی و آشامیدنی و 2هزار و 546 قلم مواد آرایشی  و بهداشتی کشف و معدوم شده است.

مدیرنظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  خاطرنشان کرد: 595 برند محصولات غذایی، 92 برند آشامیدنی و 139 برند از محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه را مورد رصد قرار دادیم  و نتایج را به دانشگاه‎های مربوطه برای پیگیری اعلام کردیم.

انتهای پیام/ش

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید