Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@20:53:13 GMT

تعهد ایران برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۴۶۱۳

به گزارش مهر، سعید نمکی، در نشست خبری دخانیات اجلاس کشورهای عضو مدیترانه شرقی، افزود: ایران هم راستا با سایر کشورهای جهان برای کاهش ۳۰ درصدی شیوع مصرف مواد دخانی تا سال ۲۰۲۵ به عنوان تکلیف سازمان بهداشت جهانی متعهد شده است و این هدف ارزشمند از اولویت برنامه های کشور ایران است.

وی ادامه داد: انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو کنوانسیون منع تجارت دخانیات و یکی از اعضای معاهده، مسئولیت خطیری است که مایه مباهات ماست و با تمام توان در این راه تلاش خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت تصریح کرد: تلاش می کنیم با همکاری کشورهای منطقه به چالش های موجود از جمله مواجهه با رویکرد صنایع دخانی و راهکارهای اجرایی مقابله با آن بپردازیم.

نمکی بیان داشت: مهار اپیدمی دخانیات در منطقه نیازمند همکاری کشورهای عضو و اولویت بخشی به کنوانسیون و پروتکل مربوطه است. کشورهای زیادی هنوز به این کنوانسیون و معاهده نپیوسته اند.

وی با دعوت از این کشورها برای عضویت در کنوانسیون و معاهده از آنان خواست کاری کنیم تا اولین منطقه از سازمان بهداشت جهانی باشیم که برای کنترل مصرف مواد دخانی و مهار اپیدمی آن در تمام منطقه متعهد می گردند.

وزیر بهداشت گفت: سال ها است ایران در جهت افزایش مالیات مواد دخانی تلاش می کند و موفقیت های نسبی هم حاصل کرده است هرچند هنوز با انتظارات فاصله دارد.

وی با تقدیر از شورای نگهبان که طی روزهای اخیر حمایت کامل خود را از نظارت وزارت بهداشت بر اماکن عمومی و عرضه کنندگان مواد دخانی اعلام کرد، اظهار داشت: این نشان دهنده تعهد سیاسی و تعهد ایران در زمینه مهار مصرف فرآورده های دخانی است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تمام اماکن و ساختمان های وزارت بهداشت در تمام کشور به عنوان اماکن عاری از دخانیات اعلام شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای جانبدارانه پاسخ مشروع ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و در خصوص حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران به ابراز تاسف بسنده کرده است.

به گزارش تسنیم، نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنجشنبه در قطعنامه‌ای جانبدارانه و بدون در نظر گرفتن حق مشروع و قانونی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی، عملیات موشکی و پهپادی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه بر حمایت کامل از امنیت رژیم اسرائیل تاکید کردند. آن‌ها همچنین در این قطعنامه صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند!

 

این در حالی است که طبق منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران و سازمان‌های بین‌المللی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران محکوم بوده و ایران از لحاظ حقوقی و طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد می‌توانسته پاسخ دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه با نادیده گرفتن بیش از ۷ ماه جنایت و کشتار مردم مظلوم غزه و کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به کشور‌های مجاور، مدعی نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه شدند.

پارلمان اروپا همچنین از تصمیم اتحادیه برای افزایش تحریم‌های فعلی خود علیه ایران، از جمله تحریم عرضه و تولید هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک استقبال کردند.

در بخشی از این قطعنامه جانبدارانه در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز صحبت شده و بدون توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و همچنین عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی ادعا شده است که ایران به تعهدات پادمان و حقوقی خود در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.

این قطعنامه پارلمان اروپا در حالی صادر شده که هیچ توجهی به نقش مخرب و ثبات زدای رژیم اسرائیل و حامیان این رژیم در منطقه اشاره نشده است. اخیرا نیز گزارش‌هایی از کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز