Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر اعظم آلمان در دیدار با نخست وزیر نروژ ضمن درخواست مجدد از ترکیه برای توقف فوری حملات به شمال سوریه خواستار گفتگو درباره این موضوع در ائتلاف نظامی ناتو شد. ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان برای چندمین بار از ترکیه درخواست کرد که به حملات نظامی خود به شمال سوریه پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که این اقدام ترکیه درد و رنج انسانی زیادی با خود می آورد و با نگاهی به سازمان تروریستی داعش منجر به ناامنی بیشتر می شود.

وی که بعد از دیدار با "ارنا سولبرگ"، نخست وزیر نروژ در برلین سخن می گفت همچنین درباره محکومیت شدید حملات ترکیه علیه سوریه توسط 28 عضو اتحادیه اروپا در نشست اخیر لوکزامبورگ ابراز رضایت کرده و گفت: من خوشحالم که در این نشست توافقی وجود داشت.

وی تاکید کرد که این موضوع باید همچنین در ناتو که ترکیه عضو آن هست هم مورد بحث قرار گیرد. وی البته درباره عواقب این اقدام ترکیه در ائتلاف نظامی ناتو سخنی نگفت.

سولبرگ هم مانند مرکل خواستار پایان حملات ترکیه به شمال سوریه شده و در عین حال اخراج این کشور از ائتلاف نظامی ناتو را رد کرده و گفت: بهتر است که ما ترکیه را در خانواده خود داشته باشیم و در این تشکل با آن گفتگو کنیم. وی همچنین از آنکارا خواست که به قوانین بین المللی احترام بگذارد و همچنین تاکید کرد که ترکیه باید هر چه سریع تر به حملات نظامی خود در شمال سوریه پایان دهد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه آغاز شده، مخالفت‌های زیادی را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی به‌دنبال داشته است.

جلسه مجدد شورای امنیت درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریهآکشنر: اردوغان سیاست ترکیه را آلت دست ترامپ کرده استنگاهی به مطالب ستون نویس‌های ترکیه| اسد به ترکیه خواهد گفت: به خانه‌ات بازگرد!انگلیس مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به ترکیه را لغو کرد

برخی کشورها از جمله هلند تا به حال توقف صادرات تسلیحات به ترکیه را اعلام کرده اند. کشور آلمان هم در واکنش به مداخله نظامی به سوریه اعلام کرده است که صادرات تسلیحات خود به این کشور را متوقف می کند.

سوئد هم آشکارا درباره تحریم تسلیحاتی ترکیه سخن گفته و می خواهد در صورت بدتر شدن شرایط تحریم های اقتصادی و یا تحریم علیه اشخاص خاص را علیه ترکیه مد نظر قرار دهد. دولت فرانسه نیز مسئله تحریم ها علیه ترکیه را در دستور کار قرار داده است

انگلیس هم امروز از توقف صادرات تسلیحات به ترکیه خبر داد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سوریه ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه ترکیه سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز

به گزارش خبرآنلاین مقاومت فلسطین در مقابله با نیروهای اشغالگر در بیت حانون و اردوگاه البریج، سربازان و خودروهای نظامی دشمن صهیونیست را با خمپاره و «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داد.

خبرنگار آناتولی اعلام کرد مناطق شمال غزه به یک میدان جنگ واقعی تبدیل شده است.

این درگیری‌ها شامل تبادل آتش میان ۲ طرف و حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق بیت لاهیا، بیت حانون و اطراف گذرگاه بیت حانون(ایرز) بود.

به نقل از ایسنا حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی منجر به موج جدید آوارگان فلسطینی شد و این آوارگان از شهرک بیت لاهیا به سمت اردوگاه جبالیا در شمال غزه رفتند.

همزمان با این درگیری‌های شدید گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد تک تیراندازهای این گردان‌ها یک سرباز صهیونیست را به هلاکت رساندند و یک لودر نظامی رژیم را با راکت هدف قرار دادند. آن‌ها همچنین تجمع نیروهای اشغالگر را با خمپاره هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی با انتقادات داخلی زیادی به خاطر شکست در تحقق اهداف جنگ غزه مواجه است. حملات مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین و تلفات در ارتش صهیونیستی ادامه دارد و تل‌آویو قادر نیست اسرایش در غزه را آزاد کند.

دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن هشت سرباز در درگیری‌های ۲۴ ساعت اخیر در غزه خبر داد.

ارتش این رژیم اعلام کرد: تعداد سربازان مجروح از آغاز جنگ غزه در هفت اکتبر به ۳۲۹۴ نفر رسید که ۱۵۸۳ نفر از آغاز عملیات زمینی مجروح شدند. تعداد کشته شدگان نیز به ۶۰۵ تن رسید که ۲۶۰ تن از آن‌ها از آغاز عملیات زمینی کشته شدند.

این درگیری‌ها همزمان با اعلام شروع عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در گذرگاهی است که در مرکز غزه ایجاد کرده و شمال آن را از جنوب جدا می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد لشگر۱۶۲ ارتش عملیات منطقه گذرگاه مرکز نوار غزه را آغاز کرد.

از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را به مناطقی در مرکز غزه و شهر رفح در جنوب غزه انجام دادند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد عملیات زمینی را در شهر رفح آغاز کند. این درحالی است که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی از شمال غزه به این شهر پناه آورده‌اند و هرگونه عملیات نظامی منجر به کشتار آن‌ها و یک فاجعه بزرگ خواهد شد.

مذاکرات برای توقف جنگ نیز از زمان پاسخ اخیر حماس به پیشنهاد آمریکا متوقف شده است.

در این راستا منابع از یک آتش سوزی بزرگ در محله الزیتون در جنوب غزه در پی حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین توپخانه ارتش صهیونیستی مناطق شرق خان یونس در جنوب غزه را هدف قرار داد.

یک دختربچه فلسطینی نیز در حمله رژیم اشغالگر به منزل خانواده‌اش در دیرالبلح در مرکز غزه به شهادت رسید.

همچنین دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نسبت به افزایش خطر شیوع بیماری‌های مسری و کشنده در غزه به ویژه بین کودکان، مجروحان و بیماران در سایه فاجعه بهداشتی در غزه هشدار داد.

در بیانیه این دیده بان آمده است: به خاطر شیوع وبا و بیماری‌های مسری به خاطر آب آلوده، ازدحام، افزایش دمای هوا، فروپاشی سیستم بهداشتی و محدودیت خدمات مرگ در کمین ساکنان غزه است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898549

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق