Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع امنیتی عراق از شکست چند طرح دیگر داعش برای انجام عملیات تروریستی در جنوب بغداد و استان صلاح الدین خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، فرماندهی عملیات بغداد امروز (سه‌شنبه) از دومین عملیات خنثی‌سازی حمله انتحاری تروریست‌ها به زائران اربعین در جنوب پایتخت عراق خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری «بغداد الیوم»، فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیرو‌های امنیتی ما دو متهم را دستگیر کردند که یک کیف حاوی دو کمربند انفجاری و بمب‌های دستی را حمل می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

».

وی افزود: «این دو متهم تصمیم داشتند زائران امام حسین (ع) را هدف بگیرند.»

یک تیم اطلاعاتی موسوم به «شاهین‌های عراق» هم امروز سه شنبه خبر داد نقشه چهار انتحاری برای حمله به زائران اربعین در سامراء را ناکام گذاشته است.

این تیم در بیانیه‌ای اعلام کرد در یک عملیات منحصر به فرد و پیش‌دستانه تیم شاهین‌ها پس از یک هفته تعقیب و پیگرد، یک گروه تروریستی که در یک مهمان خانه در شهر سامراء به سر می‌بردند، نقشه آن‌ها برای حمله به زائران حسینی را ناکام گذاشتند.

این گروه افزود: «مأموران تیم اطلاعاتی با هماهنگی گروهان‌های السلام طی یک عملیات کمین محکم در اطراف مهمانخانه مذکور درمنطقه الخیوط نزدیک رودخانه الرصافی در جنوب استان صلاح الدین با عناصر داعشی حاضر در مهمانخانه با سلاح سبک و متوسط درگیر شدند و پس از تقریبا نیم ساعت یکی از انتحاری‌ها را از پای در آورده و دومی هم خود را منفجر کرد و دو نفر دیگر هم دستگیر شدند و چهار بمب دستی، یک کمربند انفجاری و یک تفنگ نزد آن‌ها هم توقیف شد.»

«فاضل ابورغیف» کارشناس امنیتی عراق هم امروز سه شنبه از دستگیری ۱۰ عامل انتحاری از جمله چند سرکرده داعش خبر داد که تصمیم داشتند زائران اربعین را در استان صلاح الدین هدف بگیرند.

ابورغیف در گفتگو با وبگاه خبری سومریه نیوز گفت: «تیم اطلاعات صلاح الدین با همکاری تیپ ششم الحشد الشعبی روز گذشته در یک ماموریت امنیتی در منطقه سمیلات در شهر بیجی در استان صلاح الدین ۱۰ عامل انتحاری را دستگیر کردند که کمربند انفجاری حمل می‌کردند و از جمله آن‌ها مسئول محور غربی استان در گروهک داعش بود. این عوامل انتحاری قصد داشتند تجمع‌های دینی در این استان را هدف بگیرند.»

مرکز فرماندهی عملیات سامراء روز دوشنبه هم اعلام کرد که «نیرو‌های فرماندهی عملیات دو عامل انتحاری را از پای درآورده و طرح داعش برای حمله به زائران اربعین در منطقه السیفونه واقع در شرق سامراء را خنثی کردند».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: داعش عراق داعش حمله تروریستی عملیات تروریستی اربعین اربعین 98 محرم 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین

نیروهای امنیتی فیلیپین امروز- سه‌شنبه - از نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های محلی همچنین گزارش دادند در جریان عملیات امنیتی علیه جنگجویان گروه «بانگسامورو» متحد با داعش در جزیره «میندانائو»، هفت سرباز زخمی شدند.

رسانه‌های فیلیپین از کشف و ضبط مقادیر زیادی سلاح و مهمات در این عملیات خبر دادند.

به نقل از آناتولی، گروه «بانگسامورو» پس از دیگر سازمان‌های تروریستی مانند «ابوسیاف» و «مائوت» با داعش بیعت کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • هشدار ابوالغیط به نتانیاهو درباره اشغال محور صلاح‌الدین