Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@23:07:26 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۴۸۷۱

پنج رویداد جهان

 

---

خشم فرانسوی ها از یک سیاستمدار

ویدئوی یک سیاستمدار راست افراطی فرانسوی که به یک زن مسلمان محجبه دستور می‌دهد برای ورود به جلسه «شورای مذهبی» در روز 11 اکتبر حجابش را بردارد، با انتقادهای زیادی از سوی مردم و سیاستمداران فرانسه مواجه و در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد. این زن مسلمان برای شرکت در جلسه «شورای مذهبی» به همراه خود گروهی از بچه‌های مدرسه از جمله پسر خودش را آورده بود و در ویدئو دیده می‌شود که چطور پسر این زن به خاطر رفتار سیاستمدار راست افراطی با مادرش گریه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

---

 عبور از مرزهای محدودیت

دالیا درویش 26 ساله، مادر دو فرزند، یکی از زنان فلسطینی انگشت شمار است که دارد خود را برای آزمون رانندگی پایه یک و نشستن پشت فرمان کامیون‌های 30 تُنی آماده می‌کند. برای او رانندگی کامیون «یک اقدام نمادین است. نشان می‌دهد زنها می‌توانند هرکاری بکنند. به عنوان یک زن تو می‌توانی کارکنی، راننده کامیون باشی یا هرچیزدیگر.» دالیا که ساکن شهر بشدت سنتی هبرون در کرانه باختری اشغالی است می‌گوید، هم مردها و هم زنها وقتی او را پشت فرمان کامیون می‌بینند، سرزنشش می‌کنند اما مردها لحن تندتری دارند و می‌گویند: «نه. تو برای چی‌داری کامیون  می‌رانی؟» --- هدیه کمیاب پوتین به عربستان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که به عربستان سفر کرده بود و با قراردادهای کلان اقتصادی با دست پر این کشور را ترک کرد، برای نشان دادن دوستی خود به ملک سلمان، با توجه به علاقه اعراب به پرنده‎های شکاری به او یک شاهین کمیاب روسی هدیه کرد و البته یک تابلوی نفیس نقاشی هدیه گرفت. --- شکست «یونیسف » از غول «شکم »   یونیسف، نهاد بین‎المللی حمایت از کودکان شکست خود در برابر تغذیه سالم کودکان و به عبارتی غول شکم را اعلام کرد و در گزارشی نوشت: یک‌سوم از 700 میلیون کودک زیر 5 سال جهان با مشکلات تغذیه‎ای مواجه هستند و یا از سوء تغذیه رنج می‎برند یا دچار پرخوری بیش از حد هستند. --- تکرار سلام نظامی فوتبالیست های ترکیه فوتبالیست‎های ترکیه که این هفته آماج انتقادها بخاطر سلام نظامی در زمین فوتبال مقابل تیم آلبانی در بحبوحه نبردهای کشورشان در سوریه بودند، در پاریس هم اقدام به تکرار این عمل کردند. آنها بعد از اینکه در دقیقه 90 بازی برگشت مسابقات انتخابی یورو 2020 توانستند گل تساوی را مقابل تیم میزبان، تیم ملی فرانسه به ثمر برسانند، دیگر بار همگی در کنار زمین ایستاده و دست خود را به نشانه سلام نظامی به کنار پیشانی گذاشتند. آنها در حالی دست به این کار زدند که روز دوشنبه سیاستمداران فرانسوی خواهان لغو مسابقه تیم ملی کشورشان مقابل تیم ملی ترکیه شده بودند. بعد از اینکه بازی لغو نشد نیز، ایو لودریان، وزیر خارجه این کشور اعلام کرد، برخلاف برنامه قبلی‎اش برای تماشای این دیدار از نزدیک، به ورزشگاه نخواهد رفت. حالا انتظار می‎رود، فیفا و یوفا نسبت به این حرکت بازیکنان ترکیه واکنشی نشان دهند.        

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: تراز جدیدی از اقتدار نیرو‌های مسلح به جهان نشان داده شد

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی به فرمانده کل ارتش عملیات «وعده صادق» را مصداق همدلی، همیاری و هم‌افزایی ارتش حزب الله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد.

به گزارش تسنیم، سرلشکرمحمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش عملیات «وعده صادق» را مصداق همدلی، همیاری و هم‌افزایی ارتش حزب الله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و گفت که انتظار میرود برای پیشگیری از هرگونه ماجراجویی دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی بر افزایش توانمندی‌های دفاعی و استمرار آمادگی‌ها بیش از پیش مراقبت و اقدام نمایید.

متن پیام سرلشکر باقری خطاب به امیر سرلشکرموسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

۲۹ فروردین ماه یادآور جانفشانی و مجاهدت‌های سترگ غیور مردان پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرصت شکوهمند برای نمایش حماسه‌آفرینی‌های فراموش نشدنی نیروی زمینی قهرمان در دفاع از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور برابر دشمنان ایران اسلامی را به جنابعالی و آحاد فرماندهان، کارکنان و خانواده بزرگ آجا تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بصیرت و درک عمیق از ضرورت‌های زمانه و پاسخ به ماموریت‌ها و انتظارات فراروی آن در حوزه بازدارندگی و قدرت افزایی دفاعی با هوشمندی، فراست و درایت مثال زدنی در عرصه‌های مختلف زمینی، هوایی، دریایی، پدافند و جنگ الکترونیک جایگاه خود را در تراز یک ارتش کارآمد، روزآمد و قدرتمند تحکیم و تثبیت نموده است. مصداق این آمادگی‌ها در همدلی، همیاری و هم‌افزایی ارتش حزب الله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات تاریخی و غرورانگیز "وعده صادق" برای تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که تراز جدیدی از اقتدار دفاعی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را به جامعه جهانی نشان داد؛ از این رو انتظار میرود برای پیشگیری از هرگونه ماجراجویی دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی بر افزایش توانمندی‌های دفاعی و استمرار آمادگی‌ها بیش از پیش مراقبت و اقدام نمایید.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از حماسه سازی‌ها و فداکاری‌های جانبازان و رزمندگان غیور و سرافراز آجا، دوام توفیقات جنابعالی و آحاد فرماندهان و کارکنان مؤمن و خدوم آن سازمان باصلابت و ولایتمدار در میدان‌های مختلف دفاع از کیان و اقتدار ایران عزیز و خدمت به مردم شریف این سرزمین را از پیشگاه خداوند قادر متعال آرزومندم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

فروردین ماه

دیگر خبرها

  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • (ویدئو) خط و نشان درک لانسفورد برای هادی چوپان با عضلات ترسناکش
  • تمسخر کنسرت «معین» و مردم ایران در روزنامه‌های ترکیه
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • سلطه شیر بختیاری بر کشتی جهان؛ میرزازاده غول ترکیه‌ای را به زیر کشید
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • حمایت خبرنگاران استان مرکزی از پاسخ مقتدرانه سپاه به صهیونیست‌ها
  • سرلشکر باقری: تراز جدیدی از اقتدار نیرو‌های مسلح به جهان نشان داده شد
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • قهرمان جهان کوراش مدال خود را به زندانیان جرائم غیر عمد اسفراین اهدا کرد