Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : بزرگراه اسلام‌آبادغرب_پل‌دختر یک شاهراه مهم و بسیار استراتژیک در غرب کشور است که راه مبادلاتی خوزستان را به شمال غرب کشور متصل می‌کند.

او گفت : حدود ۵۴کیلومتر از این بزرگراه در استان کرمانشاه واقع شده که قسمت اعظم آن به اتمام رسیده و تنها حدود هشت‌کیلومتر باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه افزود: بخش اعظم این پروژه در استان‌های ایلام و لرستان واقع شده و هنوز به صورت یک بانده باقی مانده است.

او گفت: باتوجه به اهمیت این پروژه در توسعه استان، از دکتر امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور درخواست داریم موضوع تکمیل این بزرگراه مهم را در هیئت دولت مطرح و پیگیری کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: تکمیل این پروژه در محدوده اسلام آباد_حمیل موجب کاهش ۶۵ درصدی تصادفات در این محور شده که جای تقدیر بسیار دارد .

 

 

انتهای پیام/د

وجود شاهراه استراتژیک در غرب کشور

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است

وزیر نفت پاکستان با تأکید بر مطالبه اسلام‌آباد از آمریکا برای دریافت معافیت تحریمی اظهار کرد: موضع اسلام‌آباد روشن است و ما نسبت به پروژه انتقال گاز از ایران تنها ابراز تمایل نمی‌کنیم بلکه نیازمند به این پروژه هستیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مصدق ملک طی گفت‌وگویی در شبکه جیو نیوز پاکستان پیرامون مسائل مرتبط با خط لوله گازی آی‌پی اظهار کرد: ما صادقانه در تلاش برای پیشبرد این پروژه هستیم و این تعهد را بارها به برادران ایرانی خود منتقل کرده‌ایم.

وی در واکنش به سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر اجرای پروژه مشترک گازی با ایران گفت: پاکستان بی‌شک به تماس‌های خود با طرف آمریکایی درباره معافیت تحریمی ایران ادامه می‌دهد.

وزیر نفت پاکستان افزود: از آنجا که عراق، ترکیه و یا جمهوری آذربایجان قادر به بهره‌گیری از معافیت تحریمی هستند، از این رو اسلام‌آباد هم باید بتواند از این امتیاز برای اجرای خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان بهره‌مند شود.

ملک اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا ممکن است با پنج روش بر پاکستان اعمال شود که شامل تبادل ارز با ایران، همکاری با شرکت‌های اصلی مرتبط با صادرات گاز ایران و اتصال مستقیم به زیرساخت‌های گازی این‌ کشور است، از این رو ما با طرف‌های ایرانی در ارتباط هستیم که چگونه بدون تأثیرپذیری از تحریم‌ها بتوانیم گاز ایران را وارد پاکستان کنیم.

وی تأکید کرد: ما بی‌شک درصدد دریافت معافیت تحریمی از آمریکا هستیم و همزمان به کشور برادر خود ایران نیز اطمینان می‌دهیم پاکستان به‌پروژه گاز متعهد و خواهان سرمایه‌گذاری روی آن است.

براساس این گزارش، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه‌ سنگ‌اندازی‌های واشینگتن در مسیر همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد اعلام کرد که واشنگتن از ادامه اجرای طرح ساخت خط لوله انتقال گاز بین ایران و پاکستان حمایت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: ما همیشه به همه هشدار می‌دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم‌های آمریکا را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند.

ممتاز زهرا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته در جریان نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: پاکستان مطابق با روح توافق دوجانبه با ایران متعهد به اجرای پروژه مشترک گازی است.

وی تأکید کرد: تصمیم اخیر اسلام‌آباد برای پیشبرد خط لوله گاز در خاک پاکستان تصمیمی مستقل و آزاد است و این عملیات در خاک این کشور به‌زودی اجرا می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرد: تصمیم اسلام‌آباد برای احداث خط لوله در خاک خود خواهد بود، از این رو پاکستان هیچ نیازی به مشورت با دیگران‌ یا دریافت معافیت تحریمی ندارد.

خطاب به آمریکا افزود: تماس ما با آنان ادامه دارد با این حال واشنگتن باید اهمیت پروژه گاز ایران برای اسلام‌آباد را به‌عنوان منبع تأمین نیاز پاکستان به انرژی را درک کند.

وزارت نفت پاکستان اوایل اسفندماه ۱۴۰۲ با صدور بیانیه‌ای تکمیل پروژه مشترک گازی با ایران را سبب تقویت امنیت انرژی اسلام‌آباد دانست و اعلام کرد که کارگروه انرژی در کابینه دولت پاکستان با طرح احداث خط لوله ۸۱ کیلومتری از بندر «گوادر» تا مرز مشترک پاکستان با ایران موافقت کرده است.

مقام‌های سیاسی در پاکستان و کارشناسان حوزه اقتصادی و انرژی این کشور همواره تأکید دارند: دولت باید با استفاده از ظرفیت بالقوه انرژی ایران به‌ویژه تکمیل طرح خط لوله آی‌پی در مسیر غلبه بر بحران انرژی گام بردارد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران ۱۲ مردادماه پارسال در جریان سفر رسمی خود به پاکستان اعلام کرد که گفت‌وگوهای مهمی با همتای پاکستانی خود درباره طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان داشته و معتقد است که تکمیل این پروژه همسو با منافع دو ملت است.

دیگر خبرها

  • جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است
  • پاکستان: سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • نجات اهالی شرق تهران از ترافیک بزرگراه شهید باقری
  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • نجات اهالی شرق تهران از ترافیک بزرگراه شهید باقری | پل دوبرگردان ۴۸۰ تنی در حال نصب است
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازآفرینی اکوسیستم جدید است
  • اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پایش کیفیت آسفالت بزرگراه‌ های تهران در ایام نوروز
  • پایش کیفیت آسفالت بزرگراه‌های تهران با اسکنر سطح جاده در ایام نوروز