Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک محتکر مواد غذایی در شعبه ویژه دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به دو سال حبس تعزیری، رد مال و جزای نقدی محکوم شد.

به گزراش خبرگزاری برنا از فارس این محتکر که محمد رضا زارع نام دارد در اسفند ماه سال 97 با هدف اخلال در بازار و ایجاد کمبود در مایحتاج  عمومی و کسب منفعت بیشتر برای خود اقدام به احتکار، انبار و اختفاء مواد غذایی نموده است که پس از کشف انبار وی و گزارش اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و نیروی انتظامی پرونده به شعبه ویژه دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارجاع گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گفتنی است متهم مذکور علاوه بر دو سال حبس تعزیری به رد مال و جزای نقدی به میزان 33 میلیارد و 497 میلیون و 928 هزار ریال و محرومیت از خدمات دولتی نیز محکوم گردیده است. همچنین در رأی صادره از سوی این دادگاه به استناد تبصره 2 ذیل ماده 2 قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور بر تعقیب کیفری دادسرا نسبت مدیر یا مدیران، بازرس یا بازرسان و به طور کلی مسئول یا مسئولان ذی ربط که به نحوی از انجام تمام یا قسمتی از اقدامات متهم مطلع بوده و اقدام فوری و مؤثری در جلوگیری از وقوع جرم انجام نداده اند تأکید شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی جرم سازمان صنعت معدن و تجارت استان قانون مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی رکورددار دادگاه‌های علنی برخط شد

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری خراسان جنوبی گفت: دادگستری خراسان جنوبی با برگزاری ۴۷ دادگاه‌های علنی برخط رکورددار این دادگاه‌ها در کشور شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی، عباس اسماعیلی، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کلان قوه قضاییه و در راستای اصل 165 قانون اساسی (برگزاری محاکمات به صورت علنی) این دادگستری اقدام به برگزاری دادگاه با موضوعاتی کرده است که جنبه عمومی داشته و عامه مردم با آن سروکار دارند تا جلوه‌ای از اصل 165 قانون اساسی محقق شد.

وی با اشاره به روند برگزاری دادگاه علنی برخط در دادگستری استان گفت: به منظور حداکثر استفاده از دانش، تجربه و تخصص قضات تجدیدنظر در مرحله اول پرونده‌های ارجاعی به شعب محاکم دادگاه تجدیدنظر استان مدنظر بوده و در اولویت برگزاری قرار می‌گیرند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری خراسان جنوبی گفت: به منظور بهره‌گیری بیشتر اساتید و دانشجویان از برگزاری دادگاه‌ها سعی می‌شود پرونده‌های دارای وکیل یا نماینده حقوقی باشند انتخاب شود.

اسماعیلی افزود: با توجه به ضرورت حفظ حریم و حرمت اشخاص پرونده قبل از اطلاع رسانی بدواً با برقراری ارتباط تصویری توسط مدیردفتر شعبه دادگاه با اصحاب پرونده و تشریح کامل موضوع مبنی بر اینکه دادگاه به صورت مجازی و علنی با پخش کامل به صورت تصویرطرفین پرونده برای مخاطبین ذکر شده و موافقت اصحاب پرونده موضوع صورتجلسه پس از اخذ و درج امضای الکترونیک طرفین صورتجلسه ضم پرونده می‌شود.

وی گفت: پس از تعیین وقت رسیدگی و ابلاغ آن به طرفین موضوع برگزاری دادگاه علنی طی مکاتبه همراه با پوستر مربوط و نحوه ورود به دادگاه که کاربری ارسال شده صرفاً برای همان روز می‌باشد به دانشگاه‌ها، ادارات دولتی مرتبط با موضوع و اصناف جهت ابلاغ به علاقمندان در سطح استان و کشور اقدام می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان با بیان اینکه در روز‌های برگزاری دادگاه قاضی  شعبه بدواً درخصوص خواسته مطروحه توضیحاتی را ارائه می‌کند، گفت: با شروع دادگاه تصویر کامل محیط اتاق، اشخاص حاضر و هم چنین صفحه سمپ همراه با تایپ همزمان اظهارات طرفین برای مخاطبین قابل رؤیت است.

اسماعیلی گفت: در تازه‌ترین اقدام دادگستری استان به منظور اشاعه هرچه بیشتر دادگاه‌های علنی برخط و استفاده بیشتر از ظرفیت، دانش و تجربیات کارکنان قضایی، علاوه بر مرکز استان اقدام به برگزاری دادگاه‌های علنی در حوزه‌های قضایی کم برخوردار و مرزی استان مانند شهرستان‌های درمیان، نهبندان و سایر شهرستان‌های استان کرده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • «سلطان رمزارز» به ۲۵ سال زندان محکوم شد
  • محکوم کردن اقدام تروریستی صهیونیست ها علیه دو جوان فلسطینی در غزه
  • خراسان جنوبی رکورددار دادگاه‌های علنی برخط شد
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • حبس ابد برای رئیس فدراسیون فوتبال چین
  • انبار بزرگ مواد غذایی و نوشیدنی در آبادان پلمب شد
  • حکم زندان برای ۲ مقام ارشد فوتبال چین