Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@17:16:20 GMT

اردوگاه‌های اسرای داعش لودریان را به عراق کشاند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۵۳۱۳

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه فرانسه سه شنبه گفت که به زودی برای انجام پاره‌ای مذاکرات با سران عراق در زمینه سرنوشت اسرای داعش، به بغداد سفر می‌کند.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» «ژان ایو لودریان» طی سخنرانی در مجلس این کشور گفت که در سفر آتی خود به عراق، مذاکراتی با سران دولت و مقام‌های ارشد کرد انجام خواهد داد تا در مورد چگونگی تامین امنیت هزاران نیروی داعش که در اردوگاه‌ها و زندان‌های سوریه نگهداری می‌‌شوند، گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه فرانسه در حالی این سخنان را بیان کرد که یک مسئول نهاد موسوم به خودمختاری کُردها در شمال و شرق سوریه نسبت به ادامه فرار زندانیان تروریستی از زندان‌ها در شمال سوریه در سایه ادامه عملیات نظامی ترکیه هشدار داد.

«کمال درباس» عضو سازمان اداری هلال احمر در گفت‌وگو با «رادیو سوا» آمریکا گفت: «عراقی‌ها از جمله عناصر داعشی بودند که از زندانی در شهر "قامشلی" گریختند.» 

به نوشته رویترز، وزیر خارجه فرانسه خطاب به اعضای مجلس فرانسه گفت: «در صورت عدم محافظت مناسب از این اردوگاه‌ها، آن‌ها می‌توانند به سرعت اقدامی کنند. من به سرعت با سران عراق و مقام‌های ارشد کرد رهبران کرد برای حصول اطمینان نسبت به این مسئله حیاتی دیدار خواهم کرد.»

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز روز دوشنبه مدعی شد که نیروهای «ی پ گ»، زندانی ازداعشی‌های حبس‌شده را در منطقه‌ای از سوریه که محل انجام عملیات نظامی ترکیه است، تخلیه کردند و زندانیان آنجا ربوده شدند. 

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز در روزهای گذشته نسبت به اثرات احتمالی آزادی زندانیان داعشی از قلمرو کردها، گفت که آزادی این زندانیان عواقب بسیار منفی خواهد داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، یادداشت تفاهم راه توسعه بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رئیس‌جمهور اردوغان و نخست‌وزیر عراق در بغداد به امضا رسید.

یادداشت تفاهم بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در خصوص همکاری در پروژه راه توسعه در بغداد، پایتخت این کشور امضا شد.

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، رزاق محیبس الصداوی، وزیر حمل و نقل عراق، جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر و سهیل محمد المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت امارات نیز در مراسم امضای یادداشت تفاهم حضور داشتند.

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای انجام دیدارهای رسمی صبح امروز عازم عراق شد و در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و سایر مقامات عراقی قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد