Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن زارع روز سه‌شنبه در جریان بازدید از مناطق عشایری ابرکوه به خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: این میزان تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال برای هر متقاضی با باز پرداخت پنج ساله و ۳۰۰ میلیون ریال نیز یکساله برای سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر تأمین آب شرب دام عشایر یادآورشد: در ۶ ماهه نخست امسال چهار میلیارد ریال برای تامین یک هزار و ۳۰۰ تانکر ۱۰ و ۱۲ هزار لیتری آب برای دام عشایر هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره امور عشایری استان یزد خاطرنشان کرد: در نیمه اول امسال ۲ آب‌انبار برای ذخیره آب شرب با ظرفیت هرکدام ۴۰ هزار لیتر احداث و ۲ دستگاه تانکر برای حمل آب در مناطق عشایری استان تامین شده که در مجموع برای آنها ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

زارع بابیان بهبود تردد عشایر، امسال هزار و ۲۰۰ کیلومتر ایل راه‌ در ۲ نوبت تیغ‌ زنی شده، یادآور شد: با توجه به خسارت سیل سال گذشته برای مرمت ایل راه‌های عشایر چهار میلیارد ریال بودجه از سوی ستاد بحران استانداری یزد مصوب شد.

وی خاطر نشان کرد: برای تامین بخشی از خوراک مورد نیاز دام عشایر نیز در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۵۰۰ تن نهادهای دامی شامل جو، یونجه و گاه از طریق شرکت‌های تعاونی عشایری توزیع شده است.

وی میزان تولیدات سالانه عشایر استان را چهار هزار و ۳۸۰ تن انواع فرآورده دامی و لبنی عنوان کرد و ادامه داد: بارندگی‌های مناسب سال آبی گذشته باعث افزایش ۱۰ درصدی تولیدات دام‌های سبک عشایر استان یزد شد.

زارع با تاکید بر بیمه عشایری تصریح کرد: ۷۰ درصد جمعیت عشایر استان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند و ۳۵ هزار راس دام عشایر (۴۰ درصد) نیز در برابر حوادث مختلف بیمه شدند.

رئیس اداره امور عشایری استان یزد یادآور شد: عشایر منطقه با تلاش‌های خود علاوه بر تولید ۲۵ درصد گوشت قرمز، در تولید ۲۰ درصد صنایع‌دستی استان نیز نقش بسزایی دارند.

جمعیت عشایر استان یزد که در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم زندگی می‌کنند، بر اساس سرشماری و ثبت آن در اسفندماه پارسال از هزار و ۳۰۰ خانوار به سه هزار خانوار افزایش یافته است.

عشایر استان از ایلات بختیاری، خمسه و قشقایی هستند که در پرورش ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و ۴۰۰ نفر شتر فعالیت دارند.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات ارزان قیمت یزد کوچ عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، میثم معافی درجلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲  با اشاره به اهمیت منابع جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ در رفع مشکلات تامین مالی کسب و کار‌های خرد و متوسط افزود: در سال گذشته سهم امداد در جز۳ بند (ب) تبصره ۱۸، سیصد و چهل میلیارد تومان بوده که ۲۹۶ میلیارد تومان به کمیته امداد استان مازندران تخصیص یافته است که تاکنون ۲۳۲ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل تسهیلات اشتغال به ۱۹۵۲ مددجو و نیازمند پرداخت شده است.

معافی با بیان اینکه مازندران در جذب اعتبارات جز۳ در کشور رتبه‌های برتر را کسب کرده است ازهمکاری بانک‌های مهر ایران، سپه، کشاورزی، ملی واقتصاد نوین در اعطا تسهیلات اشغال به مددجویان و نیازمندان تشکر و قدردانی کرد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: تسهیلات پرداختی در اجرای طرح‌های اشتغال در بخش‌های دامپروری، کشاورزی، خدماتی، صنفی، صنعتی، صنایع دستی و... بوده است.

خاطر نشان می‌شود دراین جلسه بانک‌های عامل جهت تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات و جذب کل اعتبارات تخصیصی قول مساعد دادند.

یادآور می شود، جلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ و ۴بند (ب) تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران سید اسماعیل هاشمی، نمایندگان استانداری، اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی، مدیریت برنامه ریزی و بانک‌های عامل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان