Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش از سری گزارش‌های چشم‌انداز اقتصادی جهان، میزان بیکاری در ایران در سال ۲۰۱۹ را ۱۶.۷۸ درصد اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۴.۴۸ درصد و در سال ۲۰۱۷ برابر ۱۲ درصد بوده است که به این ترتیب با افزایش بیکاری مواجه شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس برآورد‌های این نهاد بین‌المللی، نرخ بیکاری ایران در سال۲۰۱۳ برابر با ۱۰.۴ درصد، در سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۰.۶ در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۱ درصد و در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۲.۴۵ درصد و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۲ درصد برآورد شده است.

هرچه رتبه کشوری بالاتر باشد یعنی بیکاری کمتری دارد و هرچه رتبه کمتر و به ابتدای فهرست نزدیک شویم کشور‌ها با نرخ بیکاری بیشتری مواجه هستند.

ایران در سال ۲۰۱۷ رتبه ۱۷ را به خود اختصاص داده بود که در سال ۲۰۱۸ به جایگاه ۱۳ رسید.

رتبه ایران در رده‌بندی کشور‌های جهان به لحاظ بیکاری در سال ۲۰۱۳ برابر با ۲۹ و در سال ۲۰۱۴ برابر با ۲۶ بوده است که در سال ۲۰۱۵ به ۲۵ و در سال ۲۰۱۶ به ۱۹ رسیده بود.

اما در این گزارش نمی‌توانیم رقم دقیقی از رتبه ایران در میان کشور‌های جهان ارائه دهیم چراکه آمار نزدیک به ۶۴ کشور در این گزارش موجود نیست. در این گزارش آماری از ونزوئلا و نیجریه در دست نیست و نرخ بیکاری آفریقای جنوبی به ۲۷.۸۵ درصد رسیده است.

در حالی که در گزارش پیشین، ونزوئلا رتبه نخست بیکاری در جهان را با ۳۵ درصد به خود اختصاص داده بود و پس از آفریقای جنوبی با ۲۷.۱ درصد و نیجریه با ۲۲.۵ درصد قرار داشت.

به این ترتیب، با آمار موجود، بالاترین نرخ بیکاری به آفریقای جنوبی با ۲۷.۸ درصد، سودان ۲۲.۱ درصد، مقدونیه شمالی با ۱۷.۹ درصد، یونان ۱۷.۸ درصد و ارمنستان با ۱۷.۶ درصد اختصاص یافته است.

منبع: فارس خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 صندوق بین المللی پول میزان بیکاری در ایران افزایش بیکاری چشم انداز اقتصادی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت

بر اساس گزارش تازه اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، رتبه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات جهانی (IDI) شش پله ارتقا یافته است.
این شاخص معتبر که توسط ITU منتشر می‌شود، عملکرد کشورها در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را اندازه‌گیری و مقایسه می‌کند. در گزارش جدید، رتبه ایران از ۸۱ به ۷۵ بهبود یافته است.

علاوه بر این، امتیاز ایران در شاخص IDI با افزایشی ۴۷ درصدی از ۵۵ به ۸۱ رسیده است. این نشان دهنده پیشرفت قابل توجه کشور در حوزه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

گزارش مذکور همچنین حاکی از رشد ۱۵، ۹ و ۶ درصدی به ترتیب در شاخص‌های ضریب نفوذ اینترنت همراه پهن‌باند، درصد استفاده از اینترنت و درصد خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در ایران است.

براساس اعلام وزارت ارتباطات ایران، آخرین گزارش مشابه ITU مربوط به سال ۲۰۱۷ بوده است. این اتحادیه در چند سال گذشته برای بازنگری روش‌ها و زیرشاخص‌های ارزیابی متناسب با تحولات دیجیتال جهانی، شاخص IDI را به‌روزرسانی نکرده بود.

شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین ابزارهای سنجش دستاوردها و شکاف دیجیتالی در کشورهای مختلف محسوب می‌شود. ارتقای رتبه ایران در آن نشانه دستیابی این کشور به جایگاه مناسب‌تری در عرصه فناوری اطلاعات و دیجیتال‌سازی است.

دیگر خبرها

  • بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • ارتقای رتبه ترکیه
  • صندوق بین المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • فروردین ۱۳۵۷؛ ریال ایران دوازدهمین ارز معتبر جهان شد
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران