Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، ظریف در صفحه توئیتری خود نوشت:

" سپاس از عمران خان نخست‌وزیر پاکستان به سبب تلاش‌هایش در راستای صلح در خلیج فارس. با یادآوری دوباره پویش صلح هرمز، بار دیگر از همکارانم در میان رهبران کشورهای منطقه دعوت می‌کنم تا در ایجاد یک طرح برای صلح، امنیت، ثبات و سعادت به ایران بپیوندند."

وزیر خارجه کشورمان در توئیتی دیگر نوشت:

مسئله ضروری در حال حاضر اتمام تهاجم به سوریه و رفع همه نگرانی‌ها از طریق "توافق آدانا" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه ضروری است که اصول اصلی قانون حمایت از قربانیان جنگ ( jus in bello)، یعنی تمایز بین غیرنظامیان با رزمندگان و جلوگیری از وارد آوردن رنج غیرضروری کاملاً رعایت شود.

310311

کد خبر 1311092

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمدجواد ظریف وزارت خارجه سوریه ایران و سوریه عمران خان ایران و پاکستان شبکه های اجتماعی توئیتر ترکیه سوریه کردهای سوریه اربعین روح الله زم ایالات متحده آمریکا پیاده روی اربعین تیم ملی فوتبال ایران سپاه پاسداران دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند

وزیر امور خارجه ایران امشب در تماس تلفنی همتای فنلاندی ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند و بر توقف فوری فروش تسلیحات توسط برخی از دولت‌های اروپایی به این رژیم تأکید کرد.

در تماس تلفنی امشب (یکشنبه) دوم اردیبهشت خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اینکه ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند و تاکید کرد: ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه‌های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند.

وی افزود: در این راستا برخی دولت‌های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فورا متوقف کنند. 

خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می‌کنیم و بسیار از ادامه این تنش‌ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هرگونه تداوم تنش می‌تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی‌ها را افزایش بدهد.

وزیر خارجه فنلاند همچنین از همه طرف‌ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

وی ضمن تأکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی‌ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع‌تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت‌های اصلی فنلاند برشمرد. 

طرفین در پایان مجددا خواستار ارتقا و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات