Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:09:08 GMT

طرح شهرحساس به آب در دستورکار وزارت نیرو

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۵۵۸۴

طرح شهرحساس به آب در دستورکار وزارت نیرو

به گزارش ایرنا، دکتر محمد فاضلی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در کرج اظهار داشت: راهکارهای متفاوتی برای بخش آب در نظر گرفته شده که در بخش امور اجتماعی منابع آب و انرژی طرحی موسوم به «طرح حساس به آب» پیش بینی شده  است.

وی ادامه داد: بر این اساس این طرح باید مردم به ویژه کشاورزان  در اجرای  طرح های مختلف آب مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضلی بیان داشت : در این بخش باید جنبش آگاهی عمومی و آگاه سازی نسبت به وضعیت نامناسبی که استان ها و شهرهای کشور به لحاظ آب دارند به وجود آورد.

سرپرست مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو گفت : کاهش هزینه ها و  تغییر رفتار در اجرای پروژه های عمرانی و مصرف آب  در قالب طرح حساس به آب دیده شده است.

وی  کاهش مصرف در بخش آب و مدیریت کردن بدون اینکه به زندگی مردم آسیب وارد شود از مزیت های این طرح برشمرد.

فاضلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان البرز منابع آبی مناسبی ندارد ، گفت: باید با منابع آب کنونی این استان سازگاربود، در البرز مزارعی داریم که  با مصرف کم و بهره وری بالا  یا مصرف زیاد و بهره وری کم کار می کنند، می توان از طریق مکانیزم های مشارکتی با شیوه مناسب عمل کرد.

وی گفت : اکنون در البرز سالانه حدود۸۶۰ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی ، ۲۷۰ میلیون متر مکعب  در بخش شرب و حدود ۷۵ میلیون مترمکعب در بخش صنعتی آب مصرف می شود.

فاضلی تاکید کرد که باید مصرف آب را در این استان کاهش داد  و آب بیشتری در آبخوان ها نگه داشت.

مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی  وزارت نیرو  با هدف فرهنگ سازی و اتخاذ راهکارهای مناسب برای مدیریت آب حدود یک سال و نیم پیش تاسیس شده است.

به گفته فاضلی  افزون بر فرهنگ سازی  باید بین پروژه های عمرانی و زیربنایی در کشور و نیازهای آبی توازن برقرار شود.

میزان مصارف آب در ایران سالانه بین ۸۵ میلیارد مترمکعب تا ۱۰۰ میلیارد متر مکعب برآورد  شده است .

۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصرف آب کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد

در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی به عنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی؛ به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری، معاون بهره برداری و توسعه آب، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی از جمله مسئولیت های رضا عطایی در این شرکت بوده است.

در حالی که برخی از رسانه‌های استان از برکناری مدیرعامل سابق آبفا خبر می‌دهند، پیگیری‌های تسنیم حاکی است، رضا نعیمی پس از بیش از 30 سال خدمت در بخش‌های مختلف وزارت نیرو، به کسوت بازنشستگی نائل شده است.

خبرهای موثق حاکی است، باوجود اصرار مدیران ارشد وزارت نیرو برای ابقای این مدیر جهادی و با تجربه، وی با تمایل شخصی به دلیل چرخش مدیران و انتخاب مدیری جوان، بازنشست شده است. برخی اقدامات نعیمی در دوره مسئولیت آبفای خراسان شمالی نظیر طرح بزرگ انتقال آب تحت اشراف قرارگاه امام حسن و کاهش روستاهای دارای تنش آبی از 300 به 200 روستا با انتقال آب‌های پایدار، از جمله تلاش‌های این مدیر لایق مجموعه وزارت نیرو است.

معارفه مدیر جدید و نوع برگزاری این مراسم نیز به دلیل اصرار این مدیر باتجربه و رزمنده سال‌های دفاع مقدس برای بر زمین نماندن امورات این مجموعه بوده است.

85 درصد خراسان شمالی با خشکسالی مواجه و تامین منابع آب هم اکنون یکی از دغدغه‌های مسئولان است و آب شرب سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از سدها تامین می شود. شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از 200 هزار مشترک آب در شهرها، 121 هزار مشترک آب در روستاها و 60 هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان در شمال شرق ایران دارای 1 میلیون نفر جمعیت است که 44درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس