Web Analytics Made Easy - Statcounter

مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود مایک پمپئو در تماس تلفنی با برهم صالح درباره نگرانی مشترک مرتبط با تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه و لزوم توقف فوری ترکیه به این تجاوز نظامی تبادل نظر  کردند.

وی ادامه داد: پمپئو همچنین خشونت های اخیر در عراق را محکوم و تاکید کرد که کسانی که حقوق بشر را نقض و رسانه ها را مرعوب کردند باید پاسخگو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: وزیر خارجه بر راهپیمایی عمومی مسالمت آمیز که عنصر اساسی هر دموکراسی است، تاکید کرد و اینکه در اینگونه تظاهرات، چه از ناحیه نیروهای امنیتی و چه از ناحیه معترضان، خشونت جایگاهی ندارد.

اورتاگس اظهار کرد: پمپئو بار دیگر بر همکاری دو جانبه در چارچوب توافق استراتژیک دو جانبه تاکید کرد و رئیس جمهوری عراق را تشویق کرد تا به سرعت برای توجه به شکایات معترضان نسبت به اقتصاد و کارگزاران با انجام اصلاحات و مبارزه با فساد، گام بردارند.

310311

کد خبر 1311103

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مایک پمپئو برهم صالح عراق ایالات متحده آمریکا سوریه کردهای سوریه ترکیه ترکیه سوریه کردهای سوریه اربعین روح الله زم ایالات متحده آمریکا پیاده روی اربعین تیم ملی فوتبال ایران سپاه پاسداران دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد

به گزارش همشهری‌آنلاین ، روزنامه «حریت» فاش کرد ارتش ترکیه قصد دارد پس از اتمام سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور به عراق، عملیات زمینی گسترده‌ای را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در شمال عراق انجام دهد.

طبق نوشته این روزنامه، اردوغان امروز (دوشنبه) به عراق سفر کرد و پیش‌بینی می‌شود که ارتش ترکیه عملیات نظامی گسترده‌ای را در شمال عراق علیه حزب پ.ک.ک در ماه‌های تابستان انجام دهد.

اردوغان چندین مرتبه اعلام کرده بود که آنکارا انتظار دارد که مساله امنیت مرزهای ترکیه با عراق در فصل تابستان حل و فصل شود و ترکیه همچنین به دنبال آن است که گذرگاه امنی به عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر داخل سوریه ایجاد کند.

این روزنامه ترکیه‌ای همچنین نوشت، آنکار پیش‌بینی می‌کند که به واسطه این عملیات تمامی طول مرزهای ترکیه با عراق که بالغ بر ۳۷۸ کیلومتر است به روی «تروریست‌ها» بسته شود.

در همین رابطه، «عبدالقادر سلفی» روزنامه‌نگار نزدیک به دولت ترکیه در سرمقاله خود در این روزنامه نوشت، «اردوغان گفت منطقه‌ای که امنیت مرزهایمان با عراق را تأمین می‌کند، می‌بندیم. ان‌شاءالله این تابستان مشکل مربوط به مرزهایمان با عراق را حل خواهیم کرد. بعد از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی گسترده‌ای علیه پ.ک.ک انجام می‌شود. این بار مفهوم این عملیات متفاوت خواهد بود.»

وی در ادامه نوشت: «برای اجرای این عملیات با مشارکت دولت مرکزی در بغداد، دولت اربیل و نیروهای حشد الشعبی برنامه‌ریزی می‌کنیم. نیروهای زمینی ترکیه با حمایت نیروی هوایی در اراضی عراق نفوذ خواهند کرد و هدف از این عملیات نیز ایجاد خط امن به عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر داخل اراضی عراق است. حمله به پایگاه‌های ما در روزهای ۲۲ و ۲۳ دسامبر و ۲۴ ژانویه ایجاد این منطقه حایل را امری قطعی کرده است.»

رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) در سفری رسمی بعد از حدود ۱۳ سال وارد بغداد شد. اردوغان با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق و عبداللطیف رشید، رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه با آن‌ها گفت‌وگو دارد. قرار است ۲۰ توافق‌نامه نیز میان ۲ کشور امضا شود. یک توافق‌نامه استراتژیک درباره آینده روابط ۲ کشور نیز امضا خواهد شد.

اردوغان همچنین قرار است به اربیل سفر کرده و با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار کند. سفر وی یک روزه است و درباره همکاری ترکیه و عراق در زمینه مبارزه با «تروریسم» گفت‌وگو خواهد شد.

کد خبر 846396 منبع: ایسنا برچسب‌ها ترکیه خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان عراق

دیگر خبرها

  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • اردن: حمله به رفح چیزی جز قتل عام نخواهد بود
  • پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه