Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مناطق آزاد ارس، محسن نریمان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست پارسال ۲۸ میلیون دلار صادرات قطعی از این منطقه انجام شده بود.
وی ارزش صادرات حاصل از تولید در منطقه به سرزمین اصلی را در نیمه نخست امسال ۷۸ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به صادرات ۴۸ میلیون دلاری نیمه نخست پارسال رشد ۶۵ درصدی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نریمان همچنین از افزایش بیش از چهار برابری صادرات مجدد از منطقه آزاد ارس در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و افزود: در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۲۰ میلیون دلار صادرات مجدد کالا داشتیم که امسال به ۸۵ میلیون دلار رسید.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس اعلام کرد: ارزش صادرات کالای داخلی از منطقه در مدت یاده شده از ۱۱ میلیون دلار به ۳۴ میلیون دلار رسیده است.

نریمان مجموع صادرات از منطقه آزاد ارس در قالب صادرات قطعی، حاصل از تولید به سرزمین اصلی، صادرات مجدد و صادرات کالای داخلی را در ۶ ماهه نخست امسال ۲۴۵ میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: ارزش کل صادرات ۶ ماهه امسال از این منطقه به صادرات ۲۵۱ میلیون دلاری ۱۲ ماهه سال گذشته نزدیک شده است.

وی عمده کشورهای هدف صادراتی منطقه آزاد ارس را آذربایجان، ترکیه، عراق، قرقیزستان، افغانستان، ارمنستان، چین، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه و گرجستان اعلام کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری آذربایجان با ۴۴ درصد، ترکیه با ۲۴ درصد و عراق با ۹ درصد بیشترین سهم را از صادرات منطقه داشتند.

نریمان همچنین از واردات ۲۶.۴ میلیون دلاری کالا به منطقه آزاد ارس در ۶ ماهه نخست امسال خبرداد و گفت: این میزان واردات نسبت به واردات ۲۸.۵ میلیون دلار نیمه نخست سال گذشته کاهش ۲.۱ میلیون دلاری را نشان می دهد.

موقعیت راهبردی منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشور و موضوع الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا و نقش اساسی مناطق آزاد ارس، انزلی و چابهار و همچنین هم‌مرز بودن ارس با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان و نزدیکی آن به کشورهای ترکیه و عراق و  هم‌جواری جغرافیایی با کشورهای CIS (مشترک المنافع) با هدف‌گذاری بازار ۶۰۰ میلیون نفری منجر به ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی بسیار مناسبی برای این منطقه در بین مناطق آزاد کشور شده است.

46

کد خبر 1311071

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی مناطق آزاد ترکیه سوریه کردهای سوریه اربعین روح الله زم ایالات متحده آمریکا پیاده روی اربعین تیم ملی فوتبال ایران سپاه پاسداران سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد

قیمت‌ جهانی نفت خام به‌دنبال رشد سریع‌تر از انتظار در چین و تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه بالای ۹۰ دلار برای هر بشکه ایستاد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در پی رشد سریع‌تر از حد انتظار اقتصاد چین و تداوم تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به حمله‌های موشکی تهران به مناطق فلسطین اشغالی افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ساعت ۴ و ۳۷ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه برای تحویل در ماه ژوئن با ۴۸ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۵۸ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه مه با ۴۹ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۹۰ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت هر دو شاخص نفتی به‌دلیل رشد اقتصادی فراتر از حد انتظار در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان افزایش یافت.

داده‌های دولت چین نشان داد تولید ناخالص داخلی رسمی در سه ماه نخست ۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته که به‌راحتی از انتظارهای تحلیلگران هم پیشی گرفته است.

قیمت نفت هفته گذشته به بالاترین سطح از اکتبر رسید، اما پس از حمله‌ موشکی تهران به اراضی اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی در  معاملات روز دوشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) کاهش یافت.

تحلیلگران مؤسسه ای‌ان‌زد ریسرچ روز سه‌شنبه در یادداشتی گفتند واکنش رژیم اشغالگر قدس به حمله موشکی تهران تعیین می‌کند آیا تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پایان یا ادامه می‌یابد.

دیگر خبرها

  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد
  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی
  • سفر میلیونی گردشگران و ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • سقوط آزاد ین ژاپن
  • رشد ۱۳ درصدی صادرات به افغانستان