Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد محمود آبادی سه شنبه شب در مرز شلمچه با اشاره به اعزام موکب های استان کرمان به عراق افزود: هشت موکب در مسیر کربلا به نجف و ۳۲ موکب در شهر کربلا مستقر شده اند.

محمودآبادی افزود: این موکب ها روزانه حدود ۲۶۴ هزار پرس غذا و ۱۷۳ هزار و ۷۴۰ میان وعده غذایی توزیع می کنند.

وی گفت:  ۱۶۰ بانوی نانوا نیز از آغاز ماه صفر در کربلا مستقر هستند و تاکنون ۱۳۲ هزار قرص نان بین زائران اربعین توزیع کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه سیرجان افزود: در کنار این امکانات حدود ۷۱۳ چشمه سرویس بهداشتی و ۵۲۰ دوش حمام در مسیر موکب های کربلا احداث شده است.

محمودآبادی افزود: علاوه بر این احداث سه بیمارستان صحرایی ، ۴۰ گروه امداد هلال احمر در عراق مستقر شده اند و در مجموع یکهزار نفر از نیروی های داوطلب جمعیت هلال احمر ، شهرداری و مردمی استان کرمان به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند. همچنین امکانات خواب و استراحت موکب هایی در مسیر زائران خارجی در کرمان، سیرجان و ماهان فراهم شده است.

وی افزود: سیرجان در اربعین پارسال میزبان ۸۰ هزار زائر خارجی بود و پیش بینی می شود امسال این رقم از ۱۰۰ هزار زائر فراتر رود.

معاون استاندار کرمان و فرماندار ویژه سیرجان با اشاره به امکانات حمل و نقل استان کرمان گفت: از امکانات حمل و نقل استان کرمان ۵۷۰ دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شد که از این تعداد ۴۵ دستگاه در عراق مستقر هستند.

 وی در ادامه گفت: علاوه بر این سه رام قطار به ظرفیت هر یک ۶۰۰ صندلی در تاریخ های ۱۶ ، ۱۸ و ۲۰ مهرماه به مقصد خرمشهر اعزام شدند که عمدتا زائران پاکستانی ، زاهدانی و کرمانی بودند و تعداد یکهزار و ۸۰۰ نفر به کربلا اعزام شدند.

وی به پروازهای استان کرمان اشاره کرد و گفت: علاوه بر یک پرواز هفتگی به اهواز با ظرفیت ۲۷۴ نفر ، یک پرواز فوق العاده نیز به مسیر پرواری کرمان - اهواز اضافه شد و یک پرواز مستقیم از کرمان به نجف اشرف نیز کار جا به جایی زائران را انجام می دهد.

محمودآبادی افزود: شهرداری کرمان با تمام تجهیزات در شلمچه مستقر شده است و در کنار دیگر شهرداری های معین به زائران خدمت رسانی می کند.

در مرز شلمچه ۴۰۰ موکب از میدان مقاومت تا پایانه شلمچه به زائران خدمات رسانی می کنند.

 حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

۷۱۰۰/۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین سیرجان خوزستان مرز شلمچه اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد

همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و در محل سالن اجتماعات این جامعه برگزار شد.

روز گذشته همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و در محل سالن اجتماعات این جامعه برگزار شد.

در ابتدای این همایش گزارشی از برخی اقدامات و فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها ارائه شد. ساخت مسکن، درمانگاه، مسجد، مدرسه و خدمت رسانی به مردم در نقاط محروم یا حادثه دیده از جمله، میانه، سرپل ذهاب، سی‌سخت، زابل و پل‌دختر، از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این گزارش بود.

در ادامه؛ سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، تقویت فعالیت‌های جهادی را مطالبه رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – عنوان کرد و ابراز داشت: بهترین نوع مشارکت مردم، مشارکت در فعالیت‌های جهادی است.

وی اظهار داشت: اعتقاد داریم موفق‌ترین نوع خدمت رسانی به مردم توسط گروه‌هایی رقم می‌خورد که از جنس خود مردم هستند و با انگیزه الهی و در راستای اعتقادات دینی گام بر می‌دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: جبهه استکبار با هر امکاناتی که داشته باشد توان مقابله با «قدرت ایمان» را ندارد. شهید سلیمانی سنبل برجسته‌ای از همین گفتمان است که توانست استکبار را به ذلت بکشاند.

آیت الله طبسی، سخنران پایانی این همایش نیز با تقدیر از فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها گفت: کارهای خیری که توسط شما انجام می‌شود به برکت دعای آسمانی هاست. هستند کسانی که اموال زیادی دارند اما برای کارهای دیگر پول خرج می‌کنند و توفیق استفاده از این اموال در راه خیر را ندارند.

وی افزود: اگر خداوند این کشور را حفظ کرده است و نعمات خود را برای آن می‌فرستد، به برکت همین کارهای خیری است که به انجام می‌رسد و شما آثار کارهای خود را در این دنیا و هزاران برابر در آخرت خواهید دید.

عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: از شما خواهران و براداران وظیفه شناس، تقدیر و تشکر دارم و از خداوند می‌خواهم که به شما عمری طولانی و با برکت و فرزندانی بهتر از خود شما که این راه را ادامه دهند عطا فرماید و مشمول دعای خیر حضرت حجت – عجل الله تعالی فرجه الشریف – شوید.

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت