Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@01:45:53 GMT

اتهام‌زنی‌های رئیس سابق سیا به ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۵۸۹۷

به گزارش فارس، «دیوید پترائوس»، ژنرال بازنشسته آمریکایی و رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه سعودی العربیه، ادعاهای مقامات آمریکایی علیه ایران را تکرار کرد.

وی در این گفت‌وگو که سه‌شنبه‌شب به‌وقت تهران در وبگاه انگلیسی شبکه خبری العربیه منتشر شده است ادعا کرد: «ایران در شرایط سختی به سر می‌برد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و با هر اقدام بیشتری که آنها انجام دهند تحریم‌های سخت‌تری وضع می‌شود ... من فکر می‌کنم ایران می‌داند که باید به میز مذاکره بازگردد.»

وی در این مصاحبه با طرح این ادعا که هرگز به ایران اعتماد نکرده و وجود سازوکارهای راستی‌آزمایی رفتار ایران ضروری است، می‌افزاید: «فکر می‌کنم ایالات متحده نیز می‌داند که پاپس کشیدن [از افزایش تنش‌ها با ایران] احتمالا بهتر از ادامه افزایش تنش است.»

وی که در سال‌های 2007 و 2008 فرمانده نیروهای اشغال‌گر آمریکایی در عراق بود اضافه کرد: «من هرگز به ایران اعتماد نکرده‌ام ... من آن موقع که در عراق صدها نفر از سربازانمان با سلاح‌هایی که ایران برای شبه‌نظامیان عراقی فراهم کرده بود، فرمانده بودم. ایران بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان است.»

پترائوس در ادامه سخنان ضدایرانی خود با تاکید بر اینکه مساله اعتماد به ایران مطرح نیست ادعا کرد: «مساله این است که باید سازوکارهای راستی‌آزمایی کاملا دقیقی وجود داشته باشد.» 

رئیس سابق سیا ضمن اذعان به اینکه ایران به توافق هسته‌ای با 1+5 پایبند بود ادعا کرد که با این حال ایران حاضر نشد «فعالیت‌های شرورانه» خود را در خارج از این کشور متوقف کند. «در همین حال، ایران اقدامات بسیار شرورانه‌ای با حمایت از شبه‌نظامیان در عراق، سوریه، یمن و لبنان انجام می‌داد و همچنین به تست موشک ادامه می‌داد که این کشور را قادر ساخت توانمندی که در حمله به عربستان سعودی دیده شد، تولید کند.» 

اشاره پترائوس به حمله تلافی‌جویانه اخیر ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو است که ایران بارها دست داشتن خود در این حملات را رد کرده است.

اتهام‌زنی‌های مقامات آمریکایی به جمهوری اسلامی ایران در شرایطی ادامه دارد که این کشور با خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای با ایران که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود، دست به تشدید تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران زده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول سازمان حج درباره عمره/ هزینه سفر چند میلیون است؟

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان حج و زیارت از ادامه اعزام‌ زائران ایرانی عمره پس از حج تمتع خبر داد. حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نوبت عمره قرار دارند.

به گزارش ایسنا، اعزام نخستین کاروان‌های عمره پس از ۹ سال وقفه بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه از سر گرفته شد. بنابر اعلام رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار است تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بازگشت این گروه تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و پس از آن، از ۲۴ اردیبهشت‌ماه اعزام کاروان‌های حج تمتع تا ۱۸ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه آئین بدرقه نخستین کاروان اعزامی ایران به عمره، در جمع خبرنگاران با این اشاره که حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نوبت عمره هستند که در بازه کوتاه دو هفته‌ای اردیبهشت‌ماه تقریبا یک‌صدم این افراد به عمره اعزام می‌شوند، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت امکان سفر عمره ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر را فراهم کند، ولی در کنار ما دستگاه‌های دیگری هم هستند، از حمله ناوگان هوایی که باید بتوانند این خدمت را بدهند و لازم است منابع ارزی این سفر هم تأمین شود.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره هزینه سفر عمره که مبلغ آن از ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان بوده است، گفت: اگر مبلغ را با هزینه سفرهای داخلی به طور مثال مشهد با درنظر گرفتن هزینه هواپیما را با هزینه ساعت صندلی که زائر در سفر به مدینه یا جده پرداخت می‌کند، مقایسه و محاسبه کنیم، می‌بینید که عمره از سفر داخلی نرخ خوبی دارد. هزینه‌های عمره تحت نظارت نماینده ولی فقیه در امور حج و بعثه مقام معظم رهبری این هزینه‌ها محاسبه می‌شود، که عیناً هزینه تمام‌شده سفر زائران عمره است.

حسینی درباره ادامه روند اعزام‌های عمره با توجه به وقفه‌های سال‌های گذشته و قولی که می‌تواند به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر معطل این سفر بدهد، اظهار کرد: با توجه به روابط دو کشور (ایران و عربستان) که در گسترش است، بتوانیم در سایه تفاهمی که انجام دادند این سفرها را گسترش دهیم.

ایران از بامداد سوم اردیبهشت‌ماه پس از ۹ سال وقفه اعزام‌های عمره را از سر گرفت. اعزام به عمره از سوی ایران از سال ۱۳۹۴ پس از ماجرای فرودگاه جده و در ادامه قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، تعلیق شده بود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898170

دیگر خبرها

  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • موضوع خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت/ تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟ (+عکس)
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • قول سازمان حج درباره عمره/ هزینه سفر چند میلیون است؟
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران