Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشیدیان با اشاره به خدمت رسانی دو هزار موکب ایرانی در عراق به زائران اربعین گفت:در مجموع ۱۴ میلیون وعده غذا فقط توسط موکب های ایرانی در وعده های غذایی مختلف در کربلا توزیع شده ودرفضاهای فراهم شده توسط آنها نیز ۴ میلیون نفر شب اقامت کرده اند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، «علی رضا رشیدیان» با بیان اینکه درکربلا 3 هزار موکب عراقی فعالیت می کنند،افزود: از حدود 5 هزار کامیون و تریلرکه ملزومات موکبهای ایرانی را به عراق منتقل کرده 50 درصد آنها به مقصد کربلا بوده و خدمات قابل توجهی هم دراین شهربه زائران ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی اظهارکرد: به طور متوسط روزانه 750 هزار وعده غذا به صورت صبحانه، ناهار و شام در موکب های ایرانی بین زائران در این شهر توزیع می شود.

 

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: طی چند روز اخیر در مجموع 14 میلیون وعده غذا فقط توسط موکب های ایرانی در وعده های غذایی مختلف در کربلا توزیع شده ودرفضاهای فراهم شده توسط آنها نیز 4 میلیون نفر شب اقامت کرده اند.

 


وی گفت: در کنارفعالیت موکب ها، مجموعه ای مردمی نیز فعال شده که خانه هایشان را در اختیار زائران قرار می دهند و حدود 70 هزار اسکان هم دراین بخش فراهم شده است. با همه اینها، با توجه به جمعیتی که هم اکنون وارد کربلا شده این امکانات و خدمات پاسخگوی نیازها نیست.

 


رشیدیان با اشاره به شلوغی و ازدحام جمعیت،به زائران توصیه کرد: از همراه آوردن کودکان، افراد بیمار و کهنسال خودداری کنند.

 


رئیس سازمان حج و زیارت افزود : ضمن آنکه با توجه به شرایط و کمبود ظرفیت ها و امکانات ، طی جلسه ای به مدیران موکبها تاکید کردیم که برای اسکان زائران اولویت را به بانوان ، کودکان و افراد مسن بدهند.

 


وی در ادامه با بیان اینکه هدف از این حرکت احیا و گسترش فرهنگ حسینی (ع) است، اظهارکرد: همه ایمان داریم این حرکت،بزرگترین راهپیمایی انسانی جهان و متکی بر اسلام راستین، عقلانیت و محبت است و باید به عنوان نماد نهضت آزادطلبی، انسان سازی و عدالت خواهی اباعبدالله(ع) حفظ شود.

 


وی عنوان کرد: حرکتی که جمعیت گسترده ای از انسان های آزادیخواه و مسلمان در آن شرکت می کنند از این رو باید مردم خود را از قبل برای این حضور آماده کنند و بدانند که در یک راهپیمایی و حرکت اردوگاهی شرکت می کنند و باید خود را برای مواجه شدن با سختی هایی مثل راه پیمایی ،کمبود جا و مکان برای استراحت و خواب، کمبود وسایل نقلیه ومانند آن آماده کنند.

 


بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، رشیدیان تصریح کرد: باید زائران بدانند که بعد از عبوراز مرز باید از وسایل نقلیه عراقی برای انتقال استفاده کنند و با افزایش جمعیت ورودی به این کشور ، خودروهای عراقی قیمت های حمل و نقل را چند برابرکرده اند.

 


وی با تاکید براینکه بنای ما بر آن نیست که این راهپیمایی را دولتی کنیم، افزود : باید این حرکت عظیم شکل و هویت مردمی خود را داشته باشد اما ما برای آنکه عزت و کرامت زائران ایرانی رعایت شود به ناچار بخشی از خدمات را به داخل عراق برده ایم.

 


رشیدیان ادامه داد: اما ضرورت مهم در این زمینه ساماندهی زائران مان برای حضور دراین حرکت از نظر زمانی، مسیر تردد و مدت زمان اقامت درعراق است به گونه ای که زمان حرکت زائران از مبدا، مرز تردد آنها در ایام اربعین  مشخص و نیز مدت اقامت شان باید محدود شود تا به نوعی مشکل ازدحام و معطلی زائران درمرزبهنگام خروج و شلوغی موکب ها و کمبود فضای اقامت درعراق و نیز مشکلات بازگشت کاهش یابد. 

 


وی درادامه با اشاره به اینکه تاکنون 65 زائر به علل مختلف جان باختند ،افزود: از این تعداد 29 نفر در اثر حوادث مختلف از جمله سوانح رانندگی و 36 نفر هم به دلیل ایست قلبی و سکته مغزی و مانند آن فوت کردند.

 


رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص این سفر و راهپیمایی و گرمای هوا و مانند آن زائران باید حتما قبل از سفرنسبت به بررسی سلامت جسمانی خود توسط پزشک اقدام و از مناسب بودن وضعیت جسمی شان حضوردراین راهپیمایی عظیم اطمینان یابند و قبل از سفر تحت پوشش بیمه تدارک شده قرارگیرند.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های مساجد حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه اربعین ۹۸ موکب اربعین اربعین پیاده روی اربعین حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ایلام گذرگاه عتبات عالیات است که این میهمان‌نوازی و میزبانی افتخار بزرگی است و به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدحسن نامی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی اظهار کرد: با حضور میدانی استاندار و مسئولان استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارائه شد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، افزود: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مقاومت مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

نامی با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات است که نشان دهنده روحیه ولایت‌مداری مردم استان است.

کد خبر 747872

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند