Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت بخش خدمات شهری شهرداری ابرکوه، پویش مردمی «شهر یار» در سه‌شنبه‌های هر هفته با حضور دوستداران محیط‌زیست و اقشار مختلف مردم کلید خورد.

«سید علیرضا رسولی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از راه‌اندازی پویش مردمی «شهر یار» در سه‌شنبه هر هفته در راستای پاک‌سازی، بهسازی و نظافت بافت تاریخی شهر ابرکوه خبر داد و گفت: این پویش به منظور مشارکت دادن مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در امور شهری، استارت زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی در توسعه‌یافتگی شهرها توجه به زیبایی و بهبود سیمای بصری شهرها و مناطق گردشگری است که با آغاز به کار پویش مذکور، هر هفته یکی از مسیرهای گردشگری، معابر بافت تاریخی یا حریم جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی با همراهی مردم، از وجود انواع زباله پاک‌سازی می‌شود.

وی ادامه داد: هدف شهرداری از راه‌اندازی این پویش، تنها جمع‌آوری و نظافت کوچه‌ها و معابر نیست بلکه تلاش دارد در یک حرکت فرهنگی، تلنگری را در موضوع پاکیزه نگه‌داشتن شهر و جمع‌آوری زباله، وارد کرده تا عموم مردم به حساسیت و اهمیت موضوع واقف شوند.

شهردار ابرکوه تصریح کرد: این امر علاوه بر زیباسازی شهر، فرهنگ‌سازی برای تمیز نگه‌ داشتن شهر و خودداری از ریختن زباله در معابر و کوچه‌ها، به نوعی حمایت از پاک بانان نیز محسوب شده و موجب می‌شود تا جوانان و اقشار مختلف مردم در کنار کارگران زحمت‌کش حضور یافته و اندکی از فشار کاری آنان را کاهش دهند.

رسولی ضمن دعوت از مؤسسات مردم‌نهاد برای حضور گسترده در پویش شهر یار، ابراز کرد: امروزه با اقدامات دولتی کمتر می‌توان در راستای فرهنگ‌سازی و امور زیربنای گام برداشت ولی شاهد آن هستیم که پویش‌های مردمی در همه عرصه‌ها پررنگ‌تر است و مردم به صورت داوطلبانه در برنامه‌های آنان شرکت می‌کنند.

وی ضمن تأکید بر ضرورت توجه به مقوله نظافت بافت تاریخی از منظر گردشگری، عنوان کرد: در بازار رقابتی گردشگری، تلاش برای جذب گردشگر به‌ عنوان یک هدف راهبردی تلقی می‌شود و گردشگران نیز برای تفریح و گذران اوقات فراغت، به دنبال یافتن مقصدهایی هستند که از بالاترین سطح کیفیت محیطی برخوردار باشند.

شهردار ابرکوه تأکید کرد: بافت تاریخی هر چقدر مرمت شود و از نظر سبقه تاریخی و فرهنگی غنی باشد، زباله‌های موجود در گوشه و کنار آن قطعاً نه تنها موجب جذب گردشگر نمی‌شود بلکه عامل دفع گردشگران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: از سوی دیگر نظافت و تمیزی بافت تاریخی و اهمیت دادن به این مقوله، صرفاً نباید ویژۀ ایام تعطیلات عید یا قبل از بازدید مسئولان مملکتی باشد چرا که ویژه بودن شرایط بافت تاریخی و اطراف جاذبه‌های گردشگری، بحث نظافت آن را به موضوعی خاص تبدیل کرده که نیازمند نگاهی خلاقانه است.

وی با اشاره به نوپا بودن صنعت توریسم و اهمیت گردشگری در شهر تاریخی ابرکوه، عنوان کرد: پویش مردمی شهر یار می‌تواند برای ساکنین بافت نوعی گوشزد و یا آموزش در راستای توجه جدی به نظافت این منطقه محسوب شود.

شهردار ابرکوه خاطرنشان کرد: امید است پویش شهر یار در سه‌شنبه‌های هر هفته تنها به بافت تاریخی محدود نشود بلکه به حرکتی بزرگ و عمومی در تمامی روزهای سال تبدیل و رفته‌رفته گام‌های بلندی به منظور پاک‌سازی کل شهر توسط گروه‌های مردمی برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري جمع آوری زباله پویش های مردمی بافت تاريخي ابركوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سید علی ترابی ضمن تبریک روز بناهای تاریخی گفت:  در حال حاضر علاوه بر ثبت ملی قلعه  تاریخی سنگان ، ۱۱۰ محوطه تاریخی در شهرستان اشنویه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد گردشگری کشور ثبت شد.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب باغات گیلاس و اهمیت برگزاری جشنواره گیلاس در معرفی شهرستان که زمینه توسعه را هموار خواهد کرد گفت: امسال نیز جشنواره گیلاس باشکوهتر از سنوات گذشته در شهرستان با مشارکت مردم و ادارات ذیربط برگزار خواهد شد.

همچنین امروز بمناسبت روز بناهای تاریخی فرماندار شهرستان اشنویه از قلعه تاریخی سنگان دیدار و  از خانواده مرحوم حاج محمدامین زرزا تجلیل کرد.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • رسیدگی به فرونشست یکی از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی است
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان
  • ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان
  • دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود
  • مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند