Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت روسیه می‌گوید ترکیه قول داده بعد از پایان عملیات نظامی خود در شمال سوریه، از این کشور خارج شود.

اخبار بین الملل- «الکساندر لاورنتییف»، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه شامگاه سه‌شنبه (۲۳ مهر) گفت که مسکو موافق عملیات ترکیه در سوریه نیست و با آنکارا در این مسئله مذاکره نکرده است.

به گزارش المیادین، این مقام روس گفت که ارتش ترکیه تنها می‌تواند بین پنج الی ده کیلومتر در داخل خاک سوریه پیشروی کند نه بیشتر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاورنتییف گفته است که دولت ترکیه نمی‌تواند برای همیشه در خاک سوریه حضور داشته باشد.

ترکیه چهارشنبه هفته گذشته (۱۷ مهر) اعلام کرد که در راستای ایجاد منطقه امن جهت اسکان بیش از دو میلیون پناهده سوری در این منطقه و دور کردن «گروه‌های تروریست» از مرز خود، عملیات نظامی تحت عنوان «چشمه صلح» آغاز کرده است.

منطقه امنی که ترکیه درصدد ایجاد آن است، ۳۰ کیلومتر عرض خواهد داشت و از شمال‌شرقی‌ترین منطقه سوریه شروع شده و تا شهر جرابلس ادامه خواهد داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه سوریه ترکیه روسیه سوریه مسکو شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در پیام خود همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • قدس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛ تحرکات دولت اردوغان برای بازتعریف نقش ترکیه در موضوع فلسطین
  • ترکیه و بازتعریف نقش در موضوع فلسطین
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان