Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده کنگره آمریکا روز سه‌شنبه در انتقاد از تهاجم ترکیه به شمال شرق سوریه طرح خارج کردن این کشور از «سازمان پیمان آتلانیک شمالی» (ناتو) را گزینه‌ای دانسته که روی میز قرار دارد. 

اخبار بین الملل- «اریک سوالول»، سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: «ترکیه، جزو متحدان ما در ناتو است و فکر نمی‌کنم که بخواهند از ناتو بیرون انداخته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» البته فکر می‌کنم این گزینه‌ای است که روی میز قرار دارد.»

به نوشته «نیوزویک»، این نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا گفته که رفتار ترکیه در حال حاضر شباهتی به یک متحد آمریکا ندارد. 

سوالول در ادامه مصاحبه با «سی‌ان‌ان» خواستار یافتن روشی فراحزبی در نهاد قانونگذار آمریکا برای تغییر رفتار ترکیه شده است.  

شب گذشته (دوشنبه) «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از توافق فراحزبی در دو شاخه کنگره آمریکا (مجلس سنا و مجلس نمایندگان) برای تلاش جهت لغو تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در سوریه خبر داد. 

پلوسی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که با «لیندسی گراهام»، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا درباره این موضوع صحبت کرده است.

وی نوشت: «از گفت‌وگو با سناتور لیندسی گراهام خوشوقت شدم. نخستین مسئله کاری ما توافق بر سر این بود که بایستی فوراً یک قطعنامه فراحزبی در هر دو مجلس کنگره برای لغو تصمیم خطرناک رئیس‌جمهور در سوریه داشته باشیم.»

 پلوسی نوشته در مرحله بعد، اعضای هر دو حزب آمریکا در مجلسین کنگره این کشور بایستی «قوی‌ترین تحریم‌ها» را علیه ترکیه اعمال کنند. 

هفته گذشته ترامپ بعد از مکالمه تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد که ارتش آمریکا در آستانه عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، این مناطق را ترک می‌کند.

بر اساس توافق صورت‌گرفته میان واشنگتن و آنکارا، قرار است ترکیه در ازای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی، نگهداری چند هزار اسیر داعشی را که در حال حاضر در اختیار شبه نظامیان کرد هستند، بر عهده بگیرد.

ترکیه بعد از اعلام تصمیم ترامپ و به بهانه ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، عملیاتی نظامی را در شمال سوریه آغاز کرده است. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه قصد دارد تا عمق ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری سوریه پیشروی کند. شبه‌نظامیان کرد در سوریه تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه سوریه ناتو ترکیه سوریه کنگره آمریکا ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اِم چونگ‌ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خیلی وقت است که میدان نبرد در اوکراین به گورستان تسلیحات گوناگونی تبدیل شده که آمریکا و ناتو به آنها افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین نوشت: لایحه کمک نظامی اضافی ایالات متحده به اوکراین صرفاً یک ماده روانگردان برای کاهش موقت ترس از دارودسته زلنسکی است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دایم روسیه در سازمان ملل روز یکشبنه اعلام کرد که ارائه کمک های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به جلوگیری از پایان شکوهمند رژیم کی یف کمک نمی کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنگامی که رییس و رهبر دولتی به مردم خودش اهمیت نمی‌دهد و کشورش را نمی‌فروشد، همچنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اینجا چیزی برای جشن‌گرفتن نیست.

این دیپلمات روس اوکراین را «شرکت نظامی خصوصی» ضدروی توصیف کرد و در ادامه نوشت: این شیوه کمی بیشتر کار خواهد کرد، پول بیشتری به جیب زده می‌شود، سلاح بیشتری دزدیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراینی کشته خواهند شد.

پولیانسکی همچنین گفت: اما پایان شکوهمند رژیم کی‌یف بدون توجه به این بسته جدید و تمام تلاش‌های بیهوده حامیان آمریکایی و ناتو برای زنده نگه داشتن آن اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 6087354

دیگر خبرها

  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود