Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر محمد بقایی داروساز گفت: متاسفانه مردم تا شخصا دچار مشکلی نشوند باور نمی کنند که چه خطراتی در کمین آنهاست و ممکن است بیمار بعدی حاصل از مصرف این محصولات تقلبی و قاچاق خود آنها یا یکی از بستگان نزدیکشان باشد.

وی تاکید کرد: کف کوچه و خیابان، مترو و دکه های نامعتبر محل خریداری محصولات آرایشی و بهداشتی نیست و درصورت خریداری، این لوازم عوارض خطرناکی برای سلامت پوست و بدن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگر و مشاور اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: مقادیر بالا و بسیار سمی سرب که گاهی بیش از ١٥ برابر حد مجاز بود و به راحتی می تواند اثرات بیماری زایی و حتی سرطان زایی بسیار بالایی داشته باشد نیز گزارش شده است.

وی به مردم توصیه کرد: هنگام خرید این نوع از کالاها به محل عرضه، قیمت متعارف، برچسب اصالت کالا، اصالت برچسب، تاریخ تولید و انقضا و پلمب بودن کالا دقت کافی کنند و در صورت هرگونه شک و تردید، مراتب را سریعا به کارشناسان در معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور گزارش کنند.

مردم هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی باید به برچسب اصالت آن توجه کنند؛ طرح برچسب اصالت، طرحی است که طی آن برچسب هایی روی محصولات سلامت محور مانند فرآورده های آرایشی نصب می شود تا مردم با دیدن آنها اجناس ایمن را خریداری کنند اما نکته مهم این است که این برچسب ها به خودی خود بیانگر اصالت کالا نیستند و حتما باید از سامانه www.ttac.ir یا پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام شوند.

در صورت استعلام برچسب اعلام شده، همه اطلاعات نشان دهنده اصالت یک محصول مانند نام کالا، تاریخ تولید، انقضا، نام تولیدکننده، واردکننده و اصل یا تقلبی بودن محصول مشخص خواهد شد.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 دکتر محمد بقایی مشاور اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نازایی لوازم آرایشی تقلبی مصرف بلندمدت لوازم آرایشی تقلبی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو نازایی لوازم آرایشی تقلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام برچسب انرژی برای ساختمان‌های اداری

مدیرعامل توانیر با صدور ابلاغیه ای، دستور داد در حرکتی سراسری، ممیزی و اخذ برچسب انرژی در همه ساختمان‌های اداری ٥٦ شرکت زیرمجموعه شرکت توانیر آغاز شود.

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی در حالی این دستور را به منظور پیشگام شدن صنعت برق در صدور برچسب انرژی برای ساختمان‌های اداری برق صادر کرده که با گذشت بیش از یک دهه از ابلاغ استاندارد ملی ١٤٢٥٤ در خصوص تعیین معیار مصرف انرژی و دستورالعمل برچسب انرژی در تمامی ساختمان‌های اداری کشور، این امر آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و عملیاتی نشده بود.

طبق اعلام توانیر، ناترازی عرضه و مصرف برق در تابستان اهمیت توجه به مصرف بهینه برق را دوچندان ساخته که یکی از راهکار‌های موثر در مصرف بهینه برق انجام فرآیند ممیزی است.

ممیزی انرژی برای شناسایی ناکارآمدیها، فرصت‌های صرفه جویی در مصرف انرژی و بهبود کارایی انجام می‌شود و نقش مهمی در شناسایی فرصت‌های بالقوه صرفه جویی انرژی در ساختمان‌ها ایفا می‌کند.

براین اساس شرکت توانیر طی ابلاغیه‌ای با امضای مدیرعامل این شرکت، به تمامی شرکت‌های زیرمجموعه در این مسیر پیشگام شده و طی آن مقرر کرد که انجام ممیزی و اخذ برچسب انرژی برای کلیه ساختمان‌های اداری این شرکت‌ها تا پایان اردیبهشت تکمیل شود.

با نهایی شدن این فرایند، آگاهی از رتبه مصرف انرژی این ساختمانها، راهکار‌های صرفه جویی انرژی نیز شناسایی شده و عملیاتی خواهند شد. این اقدام می‌تواند به عنوان الگویی برای کلیه ساختمان‌های اداری در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • کشف لوازم آرایشی ۲۰ میلیاردی قاچاق در قائم شهر
  • هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید
  • اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب‌های تقلبی هستند
  • چطور می‌توانیم کالای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • الزام برچسب انرژی برای ساختمان‌های اداری
  • ساختمانهای اداری برچسب انرژی می‌گیرند
  • ساختمان‌های اداری برچسب انرژی می‌گیرند
  • صدور و تمدید 120 پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی