Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عصر سه شنبه نشست خبری دوسالگی رویداد سرا، با حضور اصحاب رسانه گیلان و عوامل یک موسسه مردم‌نهاد به‌منظور بررسی عوامل موثر در ایجاد توسعه پایدار در رشت برگزار شد.

توسعه پایدار دارای ۱۷ اصل است

عضو شورای سیاست گذاری پروژه سرا در این نشست با بیان اینکه ایجاد فضا برای گفتگو یکی از اهداف توسعه است، گفت: گفتمان توسعه پایدار مسائل مختلفی همانند اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محیط زیست را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کورورش کابلی به نقش رسانه‌ها در ایجاد توسعه پایدار در جامعه اشاره و با بیان اینکه شهروندان باید آگاه و مسئول باشند، افزود: شعار پروژه سرا «شهروند آگاه و مسئول» است زیرا آنچه که توسعه پایدار را شکل می دهد مردم هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه  توسعه پایدار از ۱۷ اصل تشکیل شده است، برابری جنسیتی، بحث شهرهای پایدار، محیط زیست، انرژی پایدار، تغییر اقلیم، دستمزد عادلانه، شغل شرافتمندانه و دانش بنیان‌های عمومی و علمی از جمله این اصول هستند.

مشارکت مهم‌ترین ویژگی پروژه سرا برای تحقق توسعه پایدار است

دبیر پروژه سرا در ادامه این نشست با بیان اینکه این پروژه دارای یک تیم بزرگ ۲۰ نفر و شورای سیاستگذاری است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته فعالیت‌هایی در راستای توسعه پایدار در استان گیلان انجام داده است.

مژده لطیفی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی با موضوعات مختلف همانند بازتولید خشونت و کاهش نابرابری، افزود: متاسفانه عدم هماهنگی و مشارکت سازمان‌ها در زمینه اخذ مجوزها و حمایت‌های مالی و معنوی از مهم ترین چالش‌هایی است که با آم مواجه هستیم.

وی به برخی اهداف اجرای این پروژه نیز اشاره و تصریح کرد: مشارکت از ویژگی‌های این پروژه با موضوع تحقق اهداف توسعه پایدار است.

انسان‌های مسئولیت پذیر اهداف توسعه پایدار دارند

مدیرعامل یکی از موسسات مردم نهاد در ادامه این نشست با بیان اینکه پروژه سرا یک رویداد تکرارپذیر و چند وجهی و مشارکتی است، گفت: این پروژه با هدف گسترش آگاهی در میان شهروندان در راستای توسعه پایدار اجرایی می‌شود.

نسیم طوافٰزاده با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف این رویداد به نحوی برنامه‌ریزی می‌شود که به آگاهی بخشی و مسئولیت پذیر به شهروندان کمک کند، افزود: نیازمند یک مفهوم همگانی در راستای توسعه پایدار هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار در بسیاری از کشورها از جمله ایران با چالش‌های پیچیده و چند وجهی روبه‌رو است، تصریح کرد: توسعه پایدار بسیاری از ابعاد زندگی انسان‌ها را در بر می‌گیرد از این رو به رو به نظر می‌رسد که انسان‌های آگاه که اهداف توسعه پایدار دارند مسئولیت‌پذیر هستند و در این زمینه مشارکت بیشتر خواهند کرد.

طواف زاده ادامه داد: کمبود آگاهی درباره اهداف توسعه پایدار و نبوده جایگاهی برای اشتراک‌گذاری مفاهیم مختلف توسط متخصصین در این زمینه از جمله دغدغه‌هایی که با آن مواجه هستیم.

کد خبر 4748035

منبع: مهر

کلیدواژه: استان گیلان توسعه پایدار سازمان مردم نهاد اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین شهرکرد استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب مسئول اینترنت: سرعت اینترنت در کشور ۱۰۰برابر می‌شود

امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سفر به استان مازندران در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری منازل کسب و کار‌ها در شهرستان گلوگاه گفت: شاهد این هستیم که تمامی خانوار‌ها در مازندران تحت پوشش کامل فیبر نوری قرار گرفته و این گام اول پروژه بزرگ ملی است انشاءالله در گام دوم با کمک کاربر و اپراتور مجری این پروژه، شاهد این باشیم که تحریک تقاضا به خوبی انجام شود.

وی افزود: امیدوارم مردم بتوانند درخواستهایشان را ارائه دهند و تا ظرف حداکثر یک ماه اپراتور مجری متعهد است که اتصال را برای مردم برقرار کند و مردم شاهد دریافت اینترنت با سرعت بسیار بالا باشند.

لاجوردی در پایان گفت: در حال حاضر متوسط سرعت حدود ۱۰ تا ۱۲ مگابیت بر ثانیه است که انشاءالله با دریافت این سرویس، سرعت صد برابر یعنی تا هزار مگابیت بر ثانیه میرسد.

منبع: مهر

tags # اینترنت سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • ماموریت شهرهای هوشمند هند
  • نخستین اهدای عضو سال‌جاری کرمانشاه جان ۳ بیمار را نجات داد
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • ادعای عجیب مسئول اینترنت: سرعت اینترنت در کشور ۱۰۰برابر می‌شود
  • تأمین آب پایدار مهمترین مطالبه مردم سرولایت
  • ۲ شهر و ۱۹ روستای خوانسار از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند