Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سلیمانی، گفت:همه اقدامات ناجا به این دلیل بود که از ماه ها قبل همه مقدمات کار را مهیا کرده بودیم. بدون اذیت شدن مردم و یا بوجود آمدن مشکلات امنیتی این اتفاق بزرگ رقم خورد. البته بیش از ۳۰ هزار نفر از نیروهای ناجا را در منطقه مستقر کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، سردار یعقوب سلیمانی امروز (سه شنبه 23 مهرماه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ناجا  تا امروز دو مبنا را در بحث زیارت عتبات عالیات در ایام محرم وصفر دنبال می کند، اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم تا امروز حدود بیش از 3 میلیون و 370 هزار نفر و از ابتدای ماه صفر تا کنون نیز حدود یک میلیون و 970 هزار نفر از مرزهای چهارگانه ایران به عراق عزیمت کرده اند که از این تعداد تا امروز یک میلیون 400 هزار نفر به خاک کشور بازگشته اند و حدود دو میلیون زائر همچنان در عراق حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول ایام گذشته هر سال چند روز نیز نقاط اوج تردد زائران است که امسال در روزهای پنج شنبه و جمعه بدلیل اینکه خیلی ها بر این عقیده هستند که شب جمعه در حرم باشند این نقطه اوج نیز مقداری جلو افتاد. سال گذشته نقطه اوج تردد 15 صفر بود اما امسال بدلیل عقیده زائران برای حضور در شب جمعه در حرم ابا عبدالله الحسین (ع) به 11 صفر رسید.

وی با اشاره به اینکه طی یک روز بیش از 430 هزار نفر زائر اربعین حسینی فقط از یک مرز عبور کرده اند، گفت: در یکی از مرزها بیش از 250 هزار نفر عبور ثبت شده است و همه اینها باید از جاهات مختلف کنترل شوند. باید مطمئن باشیم که همه افراد مدارک و اسناد مثبته به همراه دارند، ممنوع الخروج نیستند، لوازم ممنوعه همراه خود حمل نمی کنند و موارد متعددی که در پلیس مبنای بررسی است.

جانشین فرمانده ناجا، تصریح کرد: برای خروج افراد از مرزهای کشور پلیس باید مطئن شود که مراجعه کنندگان مشمول خدمت سربازی هستند یا خیر، هویتشان تائید و تعیین شده یا نشده است. همه اینها را ما با پیش بینی هایی که کرده بودیم و تجهیزاتی که در منطقه مستقر کردیم و همه سامانه های مرکزی پلیس که مفتخر هستیم به بزرگترین سامانه اطلاعات جمعیتی کشور را در اختیار دارد در نقطه صفر مرزی بدون آنکه افراد دچار مشکلی شوند مستقر کردیم.هر شخصی که مشکلی داشت در همین جا با تطبیق سامانه چنانچه تشخیص می دادیم و فرد برایمان شناسایی می شد مشکلاتش را فلمجلس در مرز حل می کردیم تا به زیارت برود. حتی پلیس مواد مخدر ناجا برای جلوگیری از ورود و خروج هرگونه مواد مخدر و یا پلیس آگاهی برای شناسایی مجرمین، سارقین و امثالهم بدون آنکه خدشه ای در وظایف پلیس ایجاد شود در عین حال میانگین زمان کنترل ما در مرز بین 3 تا 5 ثانیه برای خروج هر فرد بوده است.

وی افزود: در مهران افراد در اوج ترافیک که برای راهپیمایی حرکت می کردند هیچ توقفی وجود نداشت و افراد از هر گیتی که وارد می شدند به اندازه یک مکس بدون آنکه مردم زحمتی را متحل شوند و انباشتی از جمعیت وجود داشته باشد و یا اخلالی در نظم ایجاد شود متوقف می شدند و سپس عبور می کردند.

سردار سلیمانی از استقرار بیش از 30 هزار نیرو در مرزهای چهارگانه کشور خبرداد و گفت: همه این اقدامات ناجا به این دلیل بود که از ماه ها قبل همه مقدمات کار را مهیا کرده بودیم. بدون اذیت شدن مردم و یا بوجود آمدن مشکلات امنیتی این اتفاق بزرگ رقم خورد. البته بیش از 30 هزار نفر از نیروهای ناجا را در منطقه مستقر کردیم. در تمام نقاط گلوگاهی و استقراری مردم تیم های آشکار و پنهان حضور داشتند. بیش از یک هزار 800 تیم گشتی انتظامی برای امنیت مردم در این چند استان از سراسر کشور مستقر کردیم.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار و 500 گشت راهور داشتیم. اتفاق بسیار خوبی که امنسال رخ داد این بود که تردد طی چند روز گذشته 2 برابر شد اما خوشبختانه ما هیچ راه بندانی نداشتیم و حوادث جاده ای نیز بین 30 تا 50 درصد کاهش پیدا کرد. دلیل عمده آن نیز این بود که ما تمام حوادث سه سال گذشته  را در سامانه تحلیل، همه نقاط حادثه خیز و نقاط گلوگاهی را شناسایی و نیروهایمان را در این مناطق مستقر کردیم.البته در این خصوص وزارت راه و راهداری نیز کمک کردند.

وی همدفمند عمل کردن و استفاده از تجهیزات و امکانات پلیس ناجا را عامل کاهش حوادث دانست و یادآور شد: بدلیل آنکه امسال هدفمند عمل و از همه تجهیزات و امکانات کنترلی، پهپادی، الکترونیکی، و کنترل از سامانه های هوشمند استفاده کردیم این حوادث کاهش یافتند. با استفاده از سامانه های هوشمندی که در ختیبار داریم اکنون در مراکز مانیتورینگ تمام خودروها نه تنها در داخل کشور بلکه در طرف عراق نیز رصد می کنیم، رد همه آنها را داریم و از زمان حرکت و ورودشان به مرز نیز اطلاع داریم. همچنین مشاهده می کنیم که چه تعداد اتوبوس به کدام سمت می روند از قبل به استقبال از زائرانی که در حال بازگشت به کشور هستند می رویم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اذعان کرد: اکنون با توجه به موج بازگشت زائران از سفر عتبات عالیات احتمالا موج ترافیکی ایجاد خواهد شد که از قبل نیروهای پلیس در گلوگاه ها حضور دارند و کنترل می کنیم. مجموع همه این ظرفیت ها باعث شد که امسال تا امروز همه موضوعات بیش از سال گذشته شود. ضمن آنکه سال گذشته برای ما نیز سالی موفیقت آمیز بود اما اکنون بسیار کمتر از سال گذشته مردم به زحمت افتادندو حاصل آن نیز رضایت مندی فوق العاده ای است که در همه محور ها وجود دارد و مردم از پلیس راضی هستند.

وی نیروهای پلیس ناجا را افرادی متدین و انقلابی خواند و بیان کرد: به همه نیروهای تحت امر ناجا آموزش داده ایم که رعایت اخترام و تکریم مردم را داشته باشند و واقعا خدمت گذار مردم باشند و با آنها مساعدت کنند و چنانچه زائری با مشکلی روبرو می شود در همان نقطه نسبت به رفع مشکل اقدام کنند. به لطف خداوند امسال نیز سالی موفقیت آمیز بود و از این به بعد هر چند موج برگشت زائران موج بسیار سنگینی خواهد بود البته با دو موج مواجه هستیم. پیش بینی کردیم در پنج شنبه و جمعه این هفته بویژه از فردا بعد ازظهر موج حرکت زائران به سمت عراق را داشته باشیم. پیش بینی می کنیم این موج فردا افزایش داشته باشد.

وی از بازگشت 160 هزار زائر اربعین از مرزهای کشور خبرداد و گفت: امروز در کل محورهای کشور حدود 160 هزار نفر به خاک کشور بازگشتند و حدود 75 هزار نفر از مرزهای چهارگانه وارد خاک عراق شدند که اکنون این آمار تقریبا به نصف رسیده است. اکنون موج بازگشت زائران از زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) آغاز شده است. به نظر می رسد روز پنج شنبه و جمعه این هفته موج جمعیت برای اعزام به سفر عتبات عالیات در مرزها را داشته باشیم. اما عمدتا به جز این دو روز باقی روزها موج بازگشت زائران آغاز خواهد شد.

سردار سلیمانی به بازگشت زائران از سفر عتبات عالیات به کشور اشاره کرد و ادامه داد: سختی کار این است که این دو میلیون نفر زائر باقی مانده در خاک عراق و این حجم از جمعیتی که طی این دو روز به آنها ملحق می شوند طی 48 ساعت همه می خواهند به کشور بازگردند.

وی تصریح کرد: تمامی پلیس های ناجا برای برقراری امنیت در مرزها مستقر هستند. کلیه فرماندهان و مسئولان پلیس ناجا اعم از فرماندهان مرزبانی، یگان های ویژه، یگان های انتظامی و امداد، هیئت رئیسه پلیس راهور که در این ایام باقی مانده موج بازگشت زائران را داریم. عمدتا در دوران پیک تردد شخصا در مرزها حضور دارند و در جاهای دیگر جانشین های آنان حضور دارند. کل ظرفیت ستاد نیروی انتظامی در مناطق مرزی چهارگانه کشور تقسیم شدند و از نزدیک در حال رصد و کنترل امنیت هستند.

وی با بیان اینکه پلیس نیروی انتظامی در برقرای نظم، امنیت و سهولت در تردد زائران اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته است، خاطر نشان کرد: تفاوتی که وجود دارد و بعضا جای اشکالی است برای ما و در جلسات به این نکته اشاره هم می کنیم این است که می گوئیم این رویداد، اتفاق بزرگ ملی است و مسئولان رده یک سایر دستگاه ها نیز در این مقطع باید در منطقه حضوری مستقیم داشته باشند، قرارگاهی استقرار، بسیج امکانات منابع و کمک کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، از سایر سازمان ها و دستگاه های کشور خواست تا با استفاده از فرصت بوجود آمده از دیگر ظرفیت های خود را وارد مناطق مرزی کنند و تاکید کرد: نوعا سازمان ها و دستگاه های دیگر از امکانات منطقه ای خود استفاده می کنند و این امکانات منطقه ای نیز برای شرایط عادی پیش بینی شده است. دستگاه های دیگر باید از این فرصت استفاده و ظرفیت های دیگر خود را وارد کنند. اگر دیگر سازمان ها نیز اینگونه عمل کنند مطمئنا بعضی از ظرفیت های دیگر که باید ایجاد و به کمک پلیس برای برقراری امنیت می آید بویژه سال آینده که روندی افزایشی خواهیم داشت حتما بهتر خواهد شد.

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین شیراز حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه مسجد اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور منطقه آزاد اروند زائران اربعین حسینی تامین امنیت نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

پلیس راه کشور با صدور اطلاعیه‌ای از محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۰۱ اردیبهشت ماه در جاده‌های شمالی کشور خبر داد.

۱- تردد موتورسیکلت:

تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲۰۰ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ الی ساعت ۰۶۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ از محور‌های کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.

تبصره- تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

۲- محور کرج – چالوس:

الف ـ تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع می‌باشد.

ب ـ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳ /۰۱/۳۱ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

- از ساعت ۱۴۰۰ آزادراه تهران ـ شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرو‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود.

- از ساعت ۱۵۰۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد بصورت کامل.

- از ساعت ۱۷۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یک‌طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)

- از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

- تردد از مسیر جاده قدیم کرج ـ چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج ـ چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

۳- محور هراز:

الف- تردد کلیه تریلر‌ها ازمحور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.

ب- تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲۰۰ الی ۲۴۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ و همچنین از ساعت ۰۶۰۰ الی ۲۴۰۰ روز‌های پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ و ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ از محور هراز ممنوع می‌باشد.

ج- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی روز جمعه تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

*ملاحظات*

۱ـ مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز کشورمان میباشد. 

۲ـ در سایت www.rahvar ۱۲۰.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس می‌باشد.

۳ـ شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور می‌باشد.

۴ـ در سایت www.۱۴۱.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس می‌باشد.

منبع: خبرگزاری پلیس

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک