Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیگ برتر طی ۱۰ سال گذشته هم نام‌های بزرگی به خود دید ولی بهترین‌ آن‌ها چه کسی بود؟

طرفداری- از گل لحظه آخری سرخیو آگوئرو مقابل کویینز پارک رنجرز تا قهرمانی معجزه آسای لسترسیتی و البته قهرمانی‌های پیاپی منچسترسیتی، بالاترین سطح فوتبال در انگلیس ده سال پر حادثه را پشت سر گذاشته است. اما کدام بازیکن شما را تحت تاثیر قرار داد؟ تصمیم بر آن شد تا با استفاده از تعطیلات ملی، نگاهی به برترین‌های لیگ طی ۱۰ سال اخیر بیاندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

احتمالا با برخی افراد حاضر در فهرست یا ترتیب رتبه بندی آن‌ها مخالف خواهید بود ولی قبل از جبهه گیری، در نظر داشته باشید که:

پایداری اهمیت دارد. هر چه بازیکنی مدت بیشتری در لیگ برتر بوده باشد، شانس بیشتری برای درخشش داشته است. در ضمن ما بازیکنانی را که کمتر از دو سال در لیگ برتر شاغل بوده‌اند، حساب نکرده‌ایم. موفقیت عامل بزرگی است. پس اینجا صحبت از قهرمانی در لیگ، کسب جایزه از انجمن ورزشی نویسان، کفش طلا، دستکش طلا و غیره است. به هیچ وجه اتفاقات پیش از ۱ ژانویه ۲۰۱۰ در نظر گرفته نشده‌اند. هیچ چیز؛ حتی یک چیز. برای ما، این بازیکنان در تاریخ ۲۰۱۰/۱/۱ ساخته شده‌اند!

کاملا متوجه روال کار شدید؟ پس بی درنگ سراغ رده بندی می‌رویم.

50- وس مورگان

باشگاه: لسترسیتی

کاپیتان لسترسیتیِ قهرمان در فصل ۱۶-۲۰۱۵ یکی از عناصر کلیدی تیمش بود و برخی از نمادین‌ترین تصاویر دهه از او به یادگار مانده است. قطعا جزو مستعدترین گزینه‌ها نیست ولی ارزش حضور در لیست را دارد.

49- سون هیونگ مین

باشگاه: تاتنهام

مهاجم تیزپای کره‌ای تاتنهام، بهترین گلزن آسیایی تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود و انتظار می‌رود امسال به رکورد ۵۰ گل در لیگ برسد.

48- آرون رمزی

باشگاه: آرسنال

وقتی آماده و در دسترس بود، بازیکنی کلیدی برای آرسنال محسوب می‌شد و در طول دهه در چند مورد از شاهکارهای خطوط میانی حضور داشت.

47- برناردو سیلوا

باشگاه: منچسترسیتی

این بازیکن پرتغالی به چرخ دنده‌ای مهم در ماشین منچسترسیتی تبدیل شده است و انتظار می‌رود در سالیان آینده هم به عنوان یکی از ستارگان لیگ برتر از او یاد شود. 

46- سزار آزپیلیکوئتا

باشگاه: چلسی

او که با قیمت نازل ۷ میلیون پوند از المپیک مارسی خریداری شد، به دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر رسیده است و یکی از بازیکنان اصلی خط دفاع سه نفره تیم آنتونیو کونته در فصل ۱۷-۲۰۱۶ بود.

45- لروی سانه

باشگاه: منچسترسیتی

بهترین بازیکن جوان فصل ۱۸-۲۰۱۷ از نگاه اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای، وینگری آلمانی بود که یکی از سریع‌ترین بازیکنانی است که در لیگ دیده‌ایم و وقتی در دسترس باشد، بُعد جدیدی را به سیتیزن‌ها عرضه می‌کند.

44- دله آلی

باشگاه: تاتنهام

او که هنوز ۲۳ ساله است، در فصل ۱۷-۲۰۱۶ موفق به ثبت ۱۸ گل شد تا احتمالا شاهد بهترین فرم یک بازیکن در پست او پس از گذشت دوران استیون جرارد و فرانک لمپارد باشیم. 

43- دیدیه دروگبا

باشگاه: چلسی

این مهاجم ساحل عاجی در فصل ۱۰-۲۰۰۹ ترسناک بود و در چلسی‌ای که زیر نظر کارلو آنچلوتی قهرمان لیگ شد، ۲۹ بار گلزنی کرد.

42- تیبو کورتوا

باشگاه: چلسی

پس از سه سال حضور قرضی در اتلتیکو مادرید، این دروازه‌بان در سال ۲۰۱۴ جانشین پتر چک درون دروازه چلسی شد و علاوه بر کسب دو قهرمانی در لیگ، یکبار هم دستکش طلا را تصاحب کرد.

41- ادرسون

باشگاه: منچسترسیتی

پس از تجربه‌ای ناموفق با کلودیو براوو، پپ گواردیولا در سال ۲۰۱۷ سراغ دروازه‌بان برزیلی رفت و پس از آن دو قهرمانی در لیگ برتر به دست آمده است.

40- مایکل کریک

باشگاه: منچستریونایتد

عنصر آرامش بخش خط میانی یونایتد، دو مورد از پنج قهرمانی لیگ برتری خود را در این دهه کسب کرد و در تیم منتخب فصل ۱۳-۲۰۱۲ اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای هم حضور داشت.

۳۹- یان فرتونگن

باشگاه: تاتنهام

به عنوان یکی از با ثبات‌ترین مدافعان لیگ، این بازیکن بلژیکی در این دهه دو بار در تیم منتخب فصل اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای حضور داشته است.

38- خوان ماتا

باشگاه‌ها: چلسی و منچستریونایتد

او که روزگاری راهگشای چلسی بود، هم در آن تیم و هم در یونایتد به بازیکنی کارامد تبدیل شد، هر چند که هرگز موفق به قهرمانی در لیگ نشده است.

37- اولیویه ژیرو

باشگاه‌ها: آرسنال و چلسی

در طول این دهه ۷۸ بار در لیگ گل زده ولی همیشه به نوعی نادیده گرفته شده است.

36- الکسیس سانچز

باشگاه‌ها: آرسنال و منچستریونایتد

زمانی در آرسنال دست نیافتنی به نظر می‌رسید و توانست در فصل ۱۷-۲۰۱۶ دروازه حریفان را ۲۴ بار باز کند. البته هر چه از دوران حضورش در منچستریونایتد کمتر بگوییم، بهتر است.

35- هوگو لوریس

باشگاه: آرسنال

قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ هر گاه در بهترین فرم به سر برده است، یکی از با ثبات‌ترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر بوده است.

34- جو هارت

باشگاه‌ها: منچسترسیتی، بیرمنگام، وست هم و برنلی

قهرمان دو دوره از لیگ و رکورد دار دستکش طلای لیگ با چهار بار کسب آن جایزه، هارت تا قبل از ورود گواردیولا شماره ۱ بی چون و چرای منچسترسیتی بود.

33- پابلو زابالتا

باشگاه‌ها: منچسترسیتی و وست هم

او که یکی از عناصر مهم منچسترسیتی نوین در ابتدای راه بود، در فصل ۱۲-۲۰۱۱ و ۱۴-۲۰۱۳ کمک بزرگی در راه قهرمانی به تیمش کرد.

32- کریستین اریکسن

باشگاه: تاتنهام

او که یک گل تا ۵۰ گل لیگ برتری فاصله دارد، عضوی از تیم منتخب فصل ۱۸-۲۰۱۷ بود.

31- فیلیپه کوتینیو

باشگاه: لیورپول

او که در ژانویه ۲۰۱۳ به عنوان خریدی ۸.۵ میلیون پوندی از اینتر به لیورپول آمد، در طول پنج سال حضور در آنفیلد به یکی از بهترین و تماشاگر پسندترین بازیکنان لیگ تبدیل شد.

30- استیون جرارد

باشگاه: لیورپول

قطعا بهترین روزهای اسطوره لیورپول در دهه اول قرن جدید سپری شد اما در دهه جدید هم هنوز بازیکن مهمی برای تیمش به شمار می‌رفت و حتی در فصل ۱۴-۲۰۱۳ بیشترین پاس گل را در لیگ فرستاد تا برای هشتمین بار در تیم منتخب لیگ قرار بگیرد که این خودش یک رکورد است.

29- روملو لوکاکو

باشگاه‌ها: چلسی، وست بروم، اورتون و منچستریونایتد

با وجود سپری کردن دوران قرضی درخشان در وست بروم و اورتون، هرگز در استمفوردبریج شانسی نصیب این مهاجم بلژیکی نشد تا در نهایت راهی همان گودیسون پارک شود. بهترین کارایی او در فصل ۱۷-۲۰۱۶ بود که ظراف ۳۷ بازی ۲۵ گل زد و همین باعث انتقالش به منچستریونایتد شد.

28- مسوت اوزیل

باشگاه: آرسنال

بازیکنی که همیشه خلاقیتی در آستین داشت، در فصل ۱۶-۲۰۱۵ با ارسال ۱۹ پاس گل طی ۳۵ بازی، بهترین پاسور لیگ نام گرفت.

27-فرانک لمپارد

باشگاه‌ها: چلسی و منچسترسیتی

در عملکرد خیره کننده سوپر فرانکی در ده سال ابتدایی قرن جدید که شکی وجود ندارد ولی ۲۲ گل و ۱۴ پاس گلش در فصل ۱۰-۲۰۰۹ یکی از اصلی‌ترین دلایل قهرمانی چلسی در آن فصل بود.

26- روبرتو فیرمینو

باشگاه: لیورپول

او که توسط برندان راجرز برای قرمزها انتخاب شد، زیر نظر یورگن کلوپ پیشرفت زیادی داشته و پای ثابت ترکیب اصلی تیمش است.

25- سسک فابرگاس

باشگاه‌ها: آرسنال و چلسی

عملکرد یک سال و نیم آخر این بازیکن در آرسنال باعث شد تا بار دیگر به بارسلونا برگردد؛ جایی که در سال ۲۰۱۴ از آن به لندن برگشت تا دو قهرمانی با چلسی در لیگ برتر تجربه کند. 

24- ویرجیل فن دایک

باشگاه‌ها: ساوتهمپتون و لیورپول

نمایش‌هایی محکم در لباس ساوتهمپتون باعث شد تا این مدافع هلندی به عنوان یکی از بهترین‌های لیگ شناخته شود و سپس انتقال به لیورپول در ژانویه ۲۰۱۸ باعث شد به یکی از بهترین‌های دنیا در پست خودش تبدیل شود.

23- سادیو مانه

باشگاه‌ها: ساوتهمپتون و لیورپول

پس از این که طی دو سال حضور در سنت مری رکورد سریع‌ترین هت تریک لیگ را به خود اختصاص داد، به لیورپول منتقل شد تا دو بار در تیم منتخب فصل قرار بگیرد و البته یکبار هم کفش طلا را از آن خود کند.

22- دیگو کوستا

باشگاه: چلسی

درخشش محدود ولی چشمگیر این مهاجم اسپانیایی طی سه سال، ۵۲ گل و دو قهرمانی در لیگ را به دنبال داشت.

21- فرناندینیو

باشگاه: منچسترسیتی

این بازیکن برزیلی نقطه اتکای خط میانی سیتیزن‌ها با خونسردی خودش بوده است و علاوه بر کسب سه قهرمانی در لیگ، در پایان فصل گذشته در تیم منتخب هم قرار گرفت.

20- کوین دی بروین

باشگاه‌ها: چلسی و منچسترسیتی

پس از استفاده نشدن در چلسی، این بازیکن برای نشان دادن توانایی‌های بی نظیر خودش راهی منچسترسیتی شد. فصل ۱۸-۲۰۱۷ به دلیل ارسال ۱۶ پاس گل، او را به عنوان برترین گل‌ساز لیگ معرفی کرد.

19- وین رونی

باشگاه‌ها: منچستریونایتد و اورتون

بهترین سال‌های این مهاجم در اواخر دهه قبل از راه رسید اما ۲۶ گلی که در فصل ۱۰-۲۰۰۹ زد تیمش را تا آستانه قهرمانی پیش برد و دو سال بعد هم که منچستریونایتد با اختلاف اندکی قهرمانی را از دست داد، سهم او ۲۷ گل بود. با این حال در این دهه دو بار جام قهرمانی لیگ را بالای سر برد.

18- رابین فن پرسی

باشگاه‌ها: آرسنال و منچستریونایتد

کسب دو کفش طلای پیاپی با دو تیم متفاوت باعث می‌شود تا این مهاجم هلندی از بهترین‌های این دهه بوده باشد. شکی نیست که ورود او موجب قهرمانی منچستریونایتد در فصل ۱۳-۲۰۱۲ شد.

17- پتر چک

باشگاه‌ها: آرسنال و چلسی

پس از کسب دو قهرمانی لیگ در دهه گذشته، چک در دهه جدید هم دو بار به این عنوان دست یافت و سه دستکش طلایی که کسب کرد، او را در زمره بهترین‌ دروازه‌بان‌های لیگ برتر قرار داد.

16- محمد صلاح

باشگاه‌ها: چلسی و لیورپول

هیچ بازیکنی در فصلی ۳۸ مسابقه‌ای از لیگ برتر، به اندازه این وینگر مصری در فصل اول حضورش در لیورپول گلزنی نکرده است (۳۲ بار). آن اولین کفش طلای او بود و سال بعد به دومین نسخه از آن هم دست پیدا کرد.

15- جیمی واردی

باشگاه: لسترسیتی

وقتی لسترسیتی دنیا را شوکه کرد، او بهترین بازیکن فصل ۱۶-۲۰۱۵ لیگ برتر شناخته شد. فصل جدید را در فرمی آغاز کرده است که انگار می‌تواند رکورد ۲۴ گل زده خود در یک فصل از لیگ برتر را بهبود ببخشد.

14- ریاض محرز

باشگاه‌ها: لسترسیتی و منچسترسیتی

حیرت آور است وقتی بدانید روباه‌ها بهترین بازیکن فصل ۱۶-۲۰۱۵ از نگاه اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای را در ژانویه ۲۰۱۴ فقط در ازای ۴۵۰ هزار پوند خریداری کردند. آن‌ها چهار سال و نیم بعد، از فروش او ۶۰ میلیون پوند درآمد کسب کردند.

13- جان تری

باشگاه: چلسی

تری در این دهه سه بار قهرمان لیگ شد تا با تداوم درخشش او از دهه گذشته تا دهه معاصر، چلسی هم به روند موفقیت‌هایش ادامه بدهد.

12- انگولو کانته

باشگاه‌ها: لسترسیتی و چلسی

زمانی که به انگلیس آمد، چندان شناخته شده نبود ولی دو قهرمانی پیاپی در لیگ با لستر و چلسی و همچنین کسب جایزه بهترین بازیکن فصل ۱۷-۲۰۱۶ از نگاه اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای، او را به یکی از برجسته‌ترین بازیکنان دهه اخیر تبدیل کرد.

11- رحیم استرلینگ

باشگاه‌ها: لیورپول و منچسترسیتی

پس از این که به آرامی جایی در ترکیب اصلی لیورپول برای خودش دست و پا کرد، در فصلی که لیورپول در واپسین مسابقات قهرمانی را به منچسترسیتی از دست داد یکی از چهره‌های مهم تیمش بود و سپس با انتقال به منچسترسیتی، روز به روز بهتر و بهتر شد.

10- لوییس سوارز

باشگاه: لیورپول

این مهاجم اروگوئه‌ای مدت زیادی در فوتبال انگلیس حضور نداشت ولی در همان دو سال و نیم هم آقای گل فصل ۱۴-۲۰۱۳ شد و هم بهترین بازیکن آن فصل. 

9- گرت بیل

باشگاه: تاتنهام

بهترین بازیکن فصول ۱۱-۲۰۱۰ و ۱۳-۲۰۱۲ به انتخاب اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای (که در مورد دوم بهترین بازیکن جوان فصل هم نام گرفت) زمانی از بازیکنان مهار نشدنی لیگ برتر بود و روی همین حساب به رئال مادرید راه پیدا کرد.

8- جیمز میلنر

باشگاه‌ها: استون ویلا، منچسترسیتی و لیورپول

این مرد از یورکشایر، در تیم منتخب فصل ۱۰-۲۰۰۹ حضور داشت ولی با گذشت ۱۰ سال، هنوز با قدرت به کارش ادامه می‌دهد. او در آن فصل بهترین بازیکن جوان سال هم نام گرفت و پس از دو قهرمانی با منچسترسیتی در این دهه، حالا دنبال دستاوردی مشابه با لیورپول است.

7- هری کین

باشگاه‌ها: تاتنهام و نوریچ

مهاجم مطمئن اسپرز می‌تواند به ۱۳۰ گل لیگ برتری خود طی ۱۸۵ بازی بیافزاید. تا همین جای راه هم دو کفش طلا و چهار حضور در تیم منتخب فصل، افتخارات بزرگی برای او بوده‌اند.

6- یحیی توره

باشگاه: منچسترسیتی

در این دهه با قدرت مثال زدنی خود در خط میانی منچسترسیتی، سه قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد و قطعا ۲۰ گلی که در فصل ۱۴-۲۰۱۳ زد، یکی از عوامل قهرمان نشدن لیورپول بود.

5- داوید دخیا

باشگاه: منچستریونایتد

شاید در ابتدای راه با مشکلاتی مواجه شد ولی بعدا کار به جایی رسید که شکست دادن این دروازه‌بان برای مهاجمان تقریبا غیر ممکن جلوه می‌کرد. وی در آخرین قهرمانی لیگ برتری منچستریونایتد در فصل ۱۳-۲۰۱۲ مأمور حفاظت از دروازه تیمش بود.

4- ادن هازارد

باشگاه: چلسی

طی ۷ سال حضور در چلسی، ۲ بار قهرمان لیگ شد و ۴ بار در تیم منتخب فصل قرار گرفت ولی وقتی آماده بود، کسی دوست نداشت مقابل این بازیکن بلژیکی بازی کند.

3- وینسنت کمپانی

باشگاه: منچسترسیتی

رهبر بلامنازع منچسترسیتی، در این دهه چهار بار جام قهرمانی لیگ برتر را لمس کرد و قطعا گل سرنوشت ساز او در بازی با لسترسیتی، عاملی مهم در راستای قهرمانی تیمش در فصل گذشته بود.

2- داوید سیلوا

باشگاه: منچسترسیتی

یکی از دلپذیرترین بازیکنانی است که در لیگ برتر بازی کرده است ولی در پایان فصل جاری، پس از چهار قهرمانی با منچسترسیتی، از جمع سیتیزن‌ها جدا می‌شود.

1- سرخیو آگوئرو

باشگاه: منچسترسیتی

۱۷۲ گل طی ۱۰ سال؛ این مهاجم آرژانتینی بدون ذره‌ای شک، دراماتیک‌ترین لحظه این دهه از لیگ برتر را رقم زد تا منچسترسیتی به اولین قهرمانی از مجموع چهار قهرمانی خود در این سال‌ها دست پیدا کند. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتضاح تاریخی؛ رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر انگلیس!

رکوردهای منفی یکی پس از دیگری برای تیم پوچتینو پس از عملکرد شرم‌آور مقابل آرسنال به ثبت می‌رسند.

طرفداری | چلسی رکورد بیش‌ترین گل خورده خود را در طول یک فصل از لیگ برتر انگلیس را شکست.

دیدار معوقه تیم‌های آرسنال و چلسی از چارچوب هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس با شکست 5-0 آبی‌های لندن به پایان رسید. چلسی از همان ابتدای مسابقه تحت فشار بی‌امان آرسنال قرار گرفت و در نهایت با قبول یک باخت شرم‌آور، به تلخ‌ترین شکل ممکن استادیوم امارات را ترک کرد.

آرسنال 5-0 چلسی؛ آواز مهیب در قلب شهر قرمز

شکست 5-0 مقابل آرسنال، سنگین‌ترین باخت تاریخ آبی‌ها مقابل توپچی‌ها به شمار می‌رود که باعث شد در فاصله 6 بازی مانده تا پایان رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، رکورد جدیدی را به ثبت برسانند:

تعداد گل‌های خورده چلسی در لیگ برتر انگلیس پس از شکست مقابل آرسنال به عدد 57 رسید. این ضعیف‌ترین عملکرد دفاعی آبی‌ها از حیث گل خورده در تاریخ لیگ برتر به شمار می‌رود. این در حالی است که چلسی هنوز 6 بازی دیگر تا پایان فصل 24-2023 پرمیرلیگ در پیش دارد! پیش از این، رکورد بیش‌ترین گل خورده در طول یک فصل برای باشگاه لندنی به فصل 16-2015 بازمی‌گشت. (53 گل خورده در 38 بازی).

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • برایتون - منچسترسیتی؛ ترکیب رسمی
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و برایتون از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • منچستریونایتد - شفیلدیونایتد؛ ترکیب رسمی
  • ترکیب احتمالی منچسترسیتی مقابل برایتون
  • خلاصه‌بازی آرسنال و چلسی + فیلم
  • افتضاح تاریخی؛ رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر انگلیس!
  • خلاصه بازی آرسنال 5-0 چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۲۳/۲۴)
  • آرسنال - چلسی؛ ترکیب رسمی
  • گل انفرادی دیدنی گابریل مارتینلی در خانه چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۱۹/۲۰) / فیلم