Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، دادستان‌های آمریکایی کیفرخواست خود را روز سه‌شنبه به دادگاه فدرال منهتن در نیویورک ارائه کردند.
دادستان‌ها در کیفرخواست خود مدعی شدند که هالک بانک از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به اجرای طرحی کمک کرد که اجازه می‌داد ایران عایدات حاصل از فروش نفت و گاز در بازارهای جهانی را با استفاده از شبکه‌ای از شرکت‌ها خرج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«جفری برمن» دادستان منطقه جنوب نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد که هالک بانک اینک باید در یک دادگاه آمریکایی درباره این عملکرد خود پاسخ بدهد.
این اتهامات مشابه همان اتهاماتی است که به «مهمت هاکان آتیلا» یکی از مدیران سابق هالک بانک وارد شده و سال گذشته بر مبنای آن محاکمه و به حبس محکوم شد.
آتیلا معاون هالک بانک ترکیه که به اتهام معاونت در دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران در مارس ۲۰۱۷ در آمریکا بازداشت شده بود، اواخر تیرماه امسال بعد از ۲۸ ماه از زندان آزاد شد.
دادگاه رسیدگی به اتهامات هاکان آتیلا اواخر سال گذشته میلادی در ایالت نیویورک برگزار شده و رضا ضراب تاجر ایرانی‌تبار ترکیه‌ای به عنوان شاهد دادگاه وی حاضر شد.
ضراب در جلسه دادگاه، با پذیرش هفت اتهام از جمله پولشویی، تقلب بانکی و پرداخت رشوه، مدعی شد که معامله او با ایران مورد تایید رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت ترکیه بوده است.
در آن جلسه دادگاه هاکان آتیلا اتهاماتش را رد و ضراب با پذیرفتن اتهاماتش با دادستان‌های آمریکایی همکاری کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه امريكا نیویورک إيران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان: ما خواستار حفظ آرامش پس از حمله ایران هستیم

ایران چاره‌ای جز پاسخ دادن به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری خود در دمشق نداشت، زیرا در غیر این صورت تهران قدرت بازدارندگی خود را در منطقه از دست می‌داد. با این حال، اکنون مقامات صهونیست سخن از پاسخ به این حمله می‌دهند؛ موضوعی که مقامات غربی با توجه به شناختی که از قدرت ایران دارند بر عدم انجام آن تاکید می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) خواستار خویشتنداری و آرامش در پاسخ به حمله هوایی ایران به سرزمین‌های اشغالی شد. 

وی در این باره گفت: بسیار اهمیت دارد که حمله ایران به اسراییل باعث تشدید تنش‌ها در خاورمیانه نشود. من این تصور را دارم که این موضوع از سوی طرف‌های منازعه درک شده است. 

شولتس خاطر نشان کرد: برای ما این مسئله در این زمان اهمیت دارد که اقدام به کاهش تنش‌ها کنیم و اسراییل نیز به این حمله پاسخ گسترده‌ای ندهد. 

پیش از این، وزرای خارجه آلمان و انگلیس با سفر به سرزمین‌های اشغالی، مقامات صهیونیست را دعوت به خویشتن داری کرده بودند. با این وجود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسراییل براساس منافع خود به این حمله پاسخ داده و مطیع سخنان متحدان خود نخواهد بود. 

مقامات ایرانی بار‌ها تاکید کرده اند در صورتی که اسراییل اقدام به پاسخ به حمله نظامی ایران کند، تهران این حمله را به صورت محکم‌تر پاسخ خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار
  • سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد
  • آلمان: ما خواستار حفظ آرامش پس از حمله ایران هستیم
  • رسمی: ‌پایان رویاپردازی ملی‌پوش ایرانی در ترکیه
  • اجرای نمایشی که ستاره پسیانی دید و به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • تقدیم اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی