Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، چند هفته ای است که روابط رئیس جمهوری آمریکا با شبکه مورد علاقه اش شکرآب شده است. به نظر می رسد تنش میان ترامپ و فاکس نیوز زمانی آغاز شد  که  روز پنجشنبه این شبکه نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که بر اساس آن 51 درصد از رای دهندگان از استیضاح و عزل ترامپ پشتیبانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا که شدیدا از انتشار این نظرسنجی برآشفته بود، در صفحه توئیتر خود به  فاکس نیوز حمله کرد و آن را "چرند" نامید. ترامپ در توییت خود نوشت: "از روزی که من اعلام کردم که برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می‌شوم ، هیچ وقت فاکس نیوز نظرسنجی خوبی از من منتشر نکرده است".

فاکس نیوز، شمشیر تیز جمهوریخواهان

فاکس نیوز در سال 1996 توسط دو سرمایه دار، "رابرت مرداک" و "راجر آیلز" با هدف جذب مخاطبان محافظه کار راه‌اندازی شد و با همکاری "رودی جولیانی" شهردار وقت نیویورک گسترش یافت. این تلویزیون نقش مهمی در مبارزات انتخاباتی جورج دبلیو بوش و دولت وی بازی کرد و به مرور تبدیل به رسانه‌ای قدرتمند در ساختار سیاسی آمریکا شد.

نقش این رسانه در رسوایی "مونیکا لوینسکی" و هزینه تراشی سنگین آن برای "بیل کلینتون"، رئیس جمهوری دموکرات وقت در خاطره‌ها مانده است. هماهنگی نزدیک این شبکه با حزب جمهوریخواه و سران آن هیچگاه در سطح کنونی نبوده است، به گونه ای که همه آن را  "شبکه مورد علاقه ترامپ" می نامند.

فاکس نیوز از همان آغاز فعالیت‌های انتخاباتی ترامپ در سال 2016، خط پشتیبانی از وی را در پی گرفته است. مجریان این شبکه به گونه ای سخن می گویند که "ترامپ پسند" باشد. رئیس جمهوری آمریکا نیز هر از چندگاهی در صفحه توئیتر خود، سخنان و گزارش‌های آنها را می ستاید.

نقش کلیدی فاکس نیوز برای ترامپ

"ژرالدو ریورا" یکی از مجریان فاکس نیوز به تازگی گفته است اگر برنامه‌های این شبکه نبود، دموکرات‌ها تا الان ترامپ را نابود کرده بودند.

این نکته‌ای است که بسیاری از تحلیلگران در آمریکا بر آن تاکید دارند. از جمله "نیکول هممر" نویسنده و پژوهشگر در دانشگاه کلمبیا بر این باور است که تفاوت اساسی بین ترامپ و ریچارد  نیسکون، تلویزیون فاکس نیوز است که به شدت از ترامپ پشتیبانی کرده است.

این نویسنده آمریکایی در مقاله ای که در "شبکه خبری تاریخ" منتشر کرده است، استدلال می کند: فرق بزرگ ترامپ و ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا که قربانی استیضاح شد، در وجود همین شبکه تلویزیونی است.

وی تاکید می کند: "فاکس نیوز نقش مهمی در محافظت از ترامپ در برابر سرنوشتی دارد که برای نیکسون رقم خورد اما این شبکه همچنین نقش مهمی در فریب دادن ترامپ در ارتکاب رفتارهای نیکسونی داشته است."

هممر می افزاید: نیکسون به یک فاکس نیوز احتیاج داشت و او این واقعیت را می دانست. هنگامی که وی در سال 1968 به ریاست جمهوری رسید، در موضعی قدرتمند قرار نداشت.  دموکرات ها هر دو مجلس کنگره را در اختیار داشتند و رسانه ها علیه او بودند. او معتقد بود که برای پیش بردن کارهایش دو چیز لازم دارد: یک حزب جمهوری خواه قوی  و وفادار و دوم، یک رسانه تماما نیکسونی. چیزی که نیکسون می خواست رسانه ای برای خودش بود. او بر این باور بود که بیشتر رسانه های اصلی در دست دموکرات ها هستند و به شدت پیگیر بود یک رسانه خبری جایگزین  برای جمهوریخواه راه‌اندازی کند. 

فراز و نشیب روابط ترامپ و فاکس نیوز

هر چند تردیدی درباره نقش کلیدی تلویزیون فاکس نیوز برای رئیس جمهوری آمریکا وجود ندارد، اما مشخص نیست که تنش ها میان ترامپ و این تلویزیون دقیقا بر سر چه بالا گرفته  است.

آیا اختلافات شخصی و رقابت های درون جناحی در پس این تنش هاست یا اینکه باید آن را به تضاد میان ترامپ و آنچه که "دولت عمیق" می نامد، نسبت داد؟

این در حالی است که بسیاری از چهره های فاکس نیوز مواضع نزدیک به ترامپ دارند. از جمله  شان هنیتی ، تاکر کارلسون و لورا اینگراهام، از معتبرترین چهره های طرفدار ترامپ در این رسانه هستند. آنها همچنین مرتباً افرادی همچون رودی جولیانی را دعوت کرده اند تا از مواضع ترامپ پشتیبانی کنند.

اما به باور برخی منتقدان رئیس جمهور آمریکا، ترامپ می خواهد این تلویزیون در بست در اختیار وی باشد.

 واشنگتن پست در این زمینه می نویسد که ترامپ می خواهد همه مجریان فاکس کاملا طبق سلیقه وی صحبت کنند.

خشم ترامپ از فاکس نیوز البته چیز تازه ای نیست. او چند ماه پیش از فاکس نیوز به خاطر دادن تریبون به دمکرات ها انتقاد کرد و در ماه اوت در توئیتر خود نوشت: "فاکس دیگر برای ما کار نمی کند!"

بنابراین دور از ذهن نیست که تنش های تازه میان ترامپ و فاکس نیوز به زودی جای خود را به توییت های دوستانه ترامپ درباره تلویزیون محبوبش بدهد.

اما اگر این مساله ریشه در اختلاف دونالد ترامپ با طبقه حاکم سیاسی و رهبران سنتی جمهوریخواه داشته باشد، به باور ناظران باید منتظر بالا گرفتن تنش ها بین ترامپ و فاکس نیوز بود.

در این زمینه، برخی ناظران به اختلاف نظر جدی میان ترامپ و رهبران کلیدی جمهوریخواه درباره تصمیم عقب نشینی از سوریه اشاره می کنند.

"فیل ویلایتو"، نویسنده آمریکایی می گوید که دلایل واقعی جدی شدن استیضاح ترامپ، اصرار وی بر عقب نشینی از سوریه است.

روزهای آینده پاسخ این پرسش ها را روشن خواهد کرد. اما در صورتی که شکاف فاکس نیوز و ترامپ عمیق شود، شورش در اردوگاه جمهوریخواهان علیه ترامپ و خطرناک شدن روند استیضاح وی می تواند نخستین پیامدهای آن باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استیضاح انتخابات ریاست جمهوری سرمایه نیویورک تلویزیون دولت بازی رسانه رسوایی دانشگاه کلمبیا شبکه تلویزیونی ریاست جمهوری رقابت ذهن عقب نشینی سوریه شورش انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا تلویزیون رسوایی ریاست جمهوری شبکه تلویزیونی نیویورک آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • وقتی اسکای نیوز ناامید شد
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین