Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:36:18 GMT

باید پذیرفت که برخی دانش‌آموزان ویژه هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۷۴۴۱

باید پذیرفت که برخی دانش‌آموزان ویژه هستند

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در واکنش به حذف مدارس سمپاد گفت: هر مصوبه‌ای که به قانون تبدیل شود ما از آن تبعیت می‌کنیم البته باید پذیرفت دانش‌آموزان تیزهوش مانند دانش‌آموزان استثنایی به خدمات آموزشی ویژه‌تری نیاز دارند. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

فاطمه مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر حذف تنوع مدارس و حذف مدارس سمپاد اظهار‌ کرد: هر مصوبه‌ای که به قانون تبدیل شود ما از آن تبعیت می‌کنیم اما این مصوبه مجلس ابتدا باید به تأیید شورای نگهبان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متذکر شد: بسیاری از موضوعات را مجلس مصوب کرده اما به تأیید شورای نگهبان نرسیده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: باید بپذیریم که مدارس سمپاد به عنوان یک نیاز در جامعه فعالیت می‌کنند و همانگونه که برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه "استثنایی"  برنامه و مدرسه خاص داریم باید برای دانش‌آموزانی که بهره هوشی آنها بالاتر از نُرم است، برنامه و مدرسه ویژه داشته باشیم.

مهاجرانی در پاسخ به این پرسش " آیا با حذف تنوع مدارس موافق هستید؟" تصریح کرد: هیچ کدام از مدارس یک شبه از خم رنگ‌رزی درنیامده‌ و مطابق با یک نیاز طراحی‌ شده‌اند و تمام این مدارس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش را دارند و بنا به اقتضائاتی بوده است؛ آیا می‌شود به یکباره گفت که تمام این اقتضائات غلط است و آنها را کنار بگذاریم، باید صبورانه‌تر درباره موضوعات آموزشی تعمق کرده و بررسی ویژه‌تری داشته باشیم و کارها با آرامش بیشتری انجام شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان عنوان‌کرد: اگر مدارس دچار انحراف شده‌اند می‌توان آن را اصلاح کرد و نگاه همه یا هیچ نداریم، باید پذیرفت که برخی دانش‌آموزان ویژه هستند و اگر به آنها به اندازه کافی دقت نکنیم و منابع آموزشی مناسب در اختیارشان قرار نگیرد در حق ذخایر کشور ظلم شده است.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان تیزهوش مانند دانش‌آموزان مدارس استثنایی به خدمات ویژه‌تری نیاز دارند و اگر به نیازهای آنها توجه نکنیم در حق این دانش‌آموزان ظلم شده و تبعات بی‌توجهی به آنها بر عهده ما خواهد بود.

چهار ابهام مصوبه مجلس برای حذف تنوع مدارسپایانی بر تنوع مدارس؛ سمپاد هم حذف می‌شودموافقت مجلس با حذف تنوع مدارس

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط فاطمه مهاجرانی مرکز پرورش استعدادهای درخشان دانش‌آموزان سمپاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز پرورش استعدادهای درخشان دانش آموزان سمپاد مرکز پرورش استعدادهای درخشان دانش آموزان سمپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند