Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@06:35:24 GMT

درختان زیتون سمبل مقاومت در غزه

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۷۴۷۹

این در حالی است که باغ های زیتون در غزه به ویژه زمین هایی که در مجاورت دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند از سال 2000 تا کنون بارها توسط اشغالگران نابود شده اند.

اخبار بین‌الملل- به عبارت بهتر از زمان شروع انتفاضه در سال 2000 تا حمله رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2014، بیل های مکانیکی اسرائیل پنج بار باغ های زیتون در غزه را با خاک یکسان کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"صالح الزین" مالک قطعه ای زمین کشاورزی در شرق روستای "جبالیا" در شمال باریکه غزه است و هربار در یک اقدام چالش برانگیز برای نیروهای صهیونیستی اراضی کشاورزی خود را کشت می کند.

الزین با اشاره به اینکه درخت زیتون برای او سمبل مقاومت است، گفت: نیروهای صهیونیستی بارها هنگام حضورم در باغ زیتون به من شلیک کرده اند و بارها توسط خودروهای سربازان اسرائیلی تعقیب شده ام، فقط به این دلیل که زمینم نزدیک دیوار مرزی است و هر بار که درختان زیتون ریشه کن می شوند با کمک فرزندانم نهال های نو را جایگزین می کنیم.

"عبد المجید ابو صفیه" مالک زمین مجاور صالح الزین  نیز وضعیت مشابه او را دارد و بیل های مکانیکی صهیونیستی تا کنون چهار بار باغ او را نابود کرده اند، اما او هر بار باغ ویران شده را آباد می کند، زیرا این زمین بخشی از زندگی اش است و از در آمد حاصل از آن امرار معاش می کند.

ابو صفیه گفت: عمر بزرگ ترین درخت های من پنج سال است، زیرا آخرین باری که زمین او از بین رفته سال 2014 بوده است.

"ابراهیم القدره" سرپرست وزارت کشاورزی فلسطین در باریکه غزه با اشاره به اینکه سیاست های رژیم اشغالگر مهم ترین مانع در مسیر رشد و رونق کشاورزی غزه است، گفت: اسرائیل بخش کشاورزی فلسطینیان را مورد هدف قرار داده و درختان را با بیل مکانیکی از ریشه می کند.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر کشاورزان را از احیای زمین های خود منع می کند، افزود: محاصره کنونی غزه باعث شده تا تامین برخی تجهیزات کشاورزان امکان پذیر نباشد.

این در حالی است که اسرائیل تقریبا 35 درصد زمین های کشاورزی نزدیک مرزهای شرقی باریکه غزه را از بین برده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حمله رژیم صهیونیستی کشاورزی فلسطین رشد بخش کشاورزی غزه مقاومت زیتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه لرستان از کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون توسط سپاه این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سرهنگ احسان جهان‌بخش، صبح امروز، در دورۀ منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی گفت: 80کیلومتر کانال آب‌بر در مزارع لرستان با اعتبار 20میلیارد تومان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون احداث شده‌است.

او با بیان اینکه تمام اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در راستای تحقق تولید و ایجاد اشتغال است، اضافه کرد: 812صندوق قرض‌الحسنه در لرستان فعال است.

اجرای 8طرح آب‌رسانی در روستاهای پلدختر توسط سپاه لرستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه لرستان با اشاره به فعالیت 14تعاونی سپاه یادآور شد: سپاه این استان از افراد معرفی‌شده برای عضویت در صندوق‌های قرض‌الحسنه حمایت می‌کند.

جهان‌بخش با تأکید به عقب‌ماندگی‌های مداوم لرستان با وجود آب فراوان و خاک حاصلخیز متذکّر شد: اجرای طرح جهاد آب‌‎رسانی در جهت انتقال آب شرب به مناطق محروم این استان است.

او با بیان هدف‌گذاری برای احداث گلخانۀ 3200متری در لرستان، بیان کرد: 80هکتار باغ زیتون توسط سپاه این کاشت شده‌است و توسعۀ این باغ را در دستور کار داریم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه لرستان با تأکید به فعالیت شبانه‌روزی برای رونق اشتغال در این استان، اعلام کرد: خدمت‌رسانی سپاه در 160 شهر در حال انجام است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • وقف زمین کشاورزی برای عزاداری سیدالشهدا (ع)
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار