Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@05:56:06 GMT

اختصاصی| ساخت ‌۲۰۰ محصول جدید دفاعی در فضای سایبری + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۷۵۲۸

اختصاصی| ساخت ‌۲۰۰ محصول جدید دفاعی در فضای سایبری + فیلم

‍‍‍‍‍‍

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با اعمال سیاست‌گذاری‌های انجام شده توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور در این حوزه، موفق به ساخت حدود ۲۰۰ محصول جدی دفاعی در فضای سایبری به دست شرکت‌های دانش‌بنیان شده‌ایم. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

سردار غلامرضا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک‌ با اشاره به تعامل سازمان پدافند غیرعامل کشور و شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: اکنون تهدیدات ما تهدیدات فناورانه است که در لبه دانش قرار دارند و تهدیدات حوزه‌های سایبری، هوشمند، نانو و بایو بیشتر در حوزه علمی و پژوهشی هستند که دفاع از این حوزه‌ها از طریق ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و ساخت محصولات موردنیاز کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه با اعمال سیاست‌گذاری‌های انجام شده توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور در این حوزه، موفق به ساخت حدود 200 محصول جدی دفاعی در فضای سایبری به دست شرکت‌های دانش‌بنیان شده‌ایم که تمامی این محصولات از آزمایشات سخت حوزه پدافند سایبری با موفقیت گذشته‌اند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: برای نخستین بار توانسته‌ایم که سامانه‌های صددرصد ایرانی را در زیرساخت‌های حوزه انرژی به‌کار ببریم که دیسپاچینگ گاز استان اصفهان از جمله این موارد است، پیاده‌سازی و اجرای این طرح یک دستاورد بزرگ برای کشور در حوزه صنعت و مجموعه‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود که با هدایت سازمان پدافند غیرعامل در بخش پدافند سایبری شکل گرفته است.

جلالی ادامه داد: درون تهدیدها، فرصت‌ها نهفته‌اند و باتوجه به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در منویات خود فرموده‌اند "امسال، سال فرصت‌ها است"، باید گفت که بخش فرصتی این تهدیدات درحال رونمایی است، یکی از فرصت‌های اعمال این تهدیدات این مسئله است در زمان اعمال محرومیت از کالاهای خارجی برای تامین نیازهای داخلی، به تولیدات داخلی می‌پردازیم که این مسئله فرصت بی‌بدیلی است که برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌شود.

معاون سازمان پدافند غیرعامل‌: طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها تدوین شدپیوست پدافند غیرعامل در طرح‌ها و تاسیسات استان بوشهر مورد توجه قرار گیردسردار جلالی: سند راهبردی پدافند غیرعامل شهری تصویب شد

وی عنوان کرد: امیدواریم که مدیران جامعه که به ایفای نقش کارفرمایی در کشور می‌پردازند همانند حوزه‌های نفتی و انرژی بتوانند اعمال هدایت صحیحی داشته باشند زیرا در این صورت هیچ نقطه‌ضعفی در حوزه تولید و تامین نیازمندی‌های فنی و صنعتی داخل کشور باقی نمی‌ماند و در این زمینه بر روی چندین حوزه متمرکز شده‌ایم که نتایج موفقی نیز داشته است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پاسخ به این سئوال که در حوزه امنیت  صنایع استان مرکزی چه اقداماتی شده است گفت: وضع موجود در تعامل میان تهدید و امنیت قرار دارد و در واقع عدم وجود ناامنی در حوزه زیرساخت‌ها به این معناست که توانسته‌ایم آنها را به امنیت برسانیم اما با سطح مطلوب در این زمینه فاصله داریم که باید این فاصله را به سرعت برطرف کنیم.

جلالی خاطرنشان کرد: درحال اجرای دو پروژه اساسی در استان مرکزی به‌عنوان یک استان صنعتی و نزدیک به مرکز کشور هستیم که یکی از آنها اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل استان مرکزی است، این طرح توسط مشاور در مرحله تهیه قرار دارد و تمامی ظرفیت‌های بالقوه و بلفعل و تمامی نقاط ضعف،آسیب‌پذیر و تهدیدات در آن دیده و بررسی می‌شود که پس از جمع‌بندی در نهایت برنامه‌ای برای رفع آنها ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: طرح پدافند غیرعامل استان مرکزی پیشرفت مطلوبی داشته و تاکنون رشدی بیش از 60 درصد داشته است و تمرکز ما بر این است که بتوانیم این طرح را تا پایان سال به اتمام برسانیم، تلاشمان بر این است که سال آتی برنامه‌ای جامع برای تمامی حوزه‌های استان مرکزی به‌صورت جزء به جزء داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: دومین طرح مدنظر برای شهر اراک به‌عنوان مرکز استان مرکزی و شهر دارای جمعیت مناسب است و طرح مطالعات پدافند شهری برای این شهر پیش‌بینی و اغاز شده است که در سه ماهه و یا 4 ماهه نخست سال آینده به جمع‌بندی می‌رسد.

جلالی ادامه داد: پس از اتمام این دو مطالعه تخصصی لیستی از برنامه‌های ریز که تمام نقاط آسیب‌پذیر، نقاط ضعف، تهدیدات و ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی را در بر می‌گیرد در اختیار داریم و تمامی این موارد در آن قابل شناسایی است و بر این اساس می‌توانیم برنامه جامعی را در حوزه پدافندغیرعامل تامین کنیم.

انتهای پیام/ش

R41371/P4001/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن پدافند هوایی سوریه همزمان با صدای انفجار

پدافند هوایی سوریه با حرکات هوایی مشکوک و تجاوز به این کشور مقابله کرد.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه اعلام کرد که سامانه‌های راداری پدافند هوایی این کشور حرکات هوایی مشکوک را از منبعی ناشناس در مرز با سوریه شناسایی کردند.

همزمان منابع سوری نیز از مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق و اطراف آن خبر دادند.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که دو انفجار در حومه شرقی درعا در نزدیکی مرز سوریه و اردن به وقوع پیوسته و پرواز هواپیمای نظامی اردن در مناطق مرزی انجام شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت پایانه مسافربری در استان البرز ضروری است
  • بومی‌سازی شیرآلات مقاوم به اسید برای کاربردهای صنعتی
  • فعال شدن پدافند هوایی سوریه همزمان با صدای انفجار
  • ظهروند: دستگاه سیاست خارجی با ظرفیت‌های دفاعی کشور همسوتر عمل کند
  • تاکید وزیر آموزش آلمان بر ضرورت آموزش پدافند غیرعامل در مدارس
  • رادارهای ایران قابلیت شناسایی هر نوع ریز پرنده را دارند
  • رئیسی: دولت بر حفظ و جذب استعدادهای کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال تاکید دارد
  • حمله به فرودگاه نظامی در شمال شرق دمشق
  • استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی برای ساخت پایانه مسافربری در استان البرز
  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود