Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@10:08:55 GMT

افزایش شیر مادر با طب سنتی

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۷۵۷۷

افزایش شیر مادر با طب سنتی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر درباره افزایش شیر مادر با طب سنتی اظهار کرد: نوع و کیفیت مواد غذایی خورده شده می‌تواند باعث افزایش شیر مادر و رشد نوزاد،   بنیه بدنی مادر تاثیر بگذارد. زنان شیرده می‌توانند دمنوشی از این مواد درست کنند مانند رازیانه ۳۰ گرم همراه  ۱۰ گرم شنبلیله  و زیر سبز با هم مخلوط و مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  زنان شیرده می‌توانند هر روز همراه عسل میل کنند.

وی د. رادامه افزود: این نوع دمنوش علاوه بر افزایش شیر مادر می‌تواند به رفع دل درد و نفخ کودک کمک کند. دمنوش دیگری که می‌تواند تاثیر داشته باشد؛ گزنه همراه شوید، رازیانه که  تمام این مواد یک قاشق مرباخوری با دو لیوان آب و  عسل مصرف می‌شوند. میوه‌هایی مثل طالبی گرمک یا انگور، سیب بسیار مفیده   خواهد بود. غذایی مانند آش هم می‌تواند بر افزایش شیر بی افزاید. زنان شیرده می‌توانند از ارده شیره  و شیره انگور در وعده صبحگاهی خود استفاده کنند. مویز و خرما  بسیار مفید  خواهد بود.

عظمایی افزود: تمامی میوه‌ها و سبزیجات برای زنان شیرده تاثیر چشمگیری خواهد داشت. ترکیب انواع سبزیجات مانند تره، اسفناج، جعفری  که به همراه غذا می‌خورند  مفید خواهد بود. آب هویج، کاهو، خوردن  جوانه  گندم و یونجه  همراه سالاد  برای مادر شیر ده مناسب است.  

مادران برای افزایش شیر خود از شیر گاو استفاده کنند و لبنیات هم به اندازه کافی بخورند. همچنین از مغز‌ها  مانند بادام، فندق به وفور مصرف کنند. مفید. غذا‌ها و  نان‌های سبوس دار مفید هستند. زنان شیرده   از گوشت گوسفند می‌توانند برای انواع سوپ‌ها استفاده کنند.

 وی گفت:زنان شیرده باید از مصرف غذا‌های تند و ادویه‌دار، نوشابه‌های گازدار و آب زمینی پرهیز کنند. از  قهوه و نسکافه تحت هیچ شرایطی مصرف  نکنند. زنان شیرده در دوران شیردهی از کشیدن سیگار و مصرف مواد  مخدر  جدا خودداری کنند. زنان شیرده از  خوردن غذا‌های فست فودی، کنسروی دوری کنند.

 عظمایی تاکید کرد: نکته بسیار مهم  این است  زنان شیرده  اصلا از  دارو‌های لاغری و رژیم‌های لاغری استفاده نکنند تا زمانی که دوران شیردهی  تمام شود، زیرا موجب  چربی سوزی   شده و به کودکان   آسیب وارد می‌کند.  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طب سنتی شیر مادر نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر

خبرگزاری مهر_ گروه جامعه؛ اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر شناخته می‌شود و کاربران آن رده‌های سنی مختلف در آن فعالیت می‌کنند. البته این محبوبیت چشمگیر همچنین باعث شده است تا اینستاگرام به پلتفرم مناسبی برای کلاهبرداری و اخاذی هم تبدیل شود.

یکی از روش‌های کلاهبرداری تشکیل کمپین کمک به نیازمندان و همچنین ایجاد گروه‌ها و کانال‌های خیریه در فضای مجازی با عناوین مختلف از قبیل کمک به کودکان بی‌سرپرست، مادرانه، تهیه جهیزیه برای خانواده‌های بی‌بضاعت، خرید دارو برای بیماران صعب‌العلاج و اینگونه موارد است که کمک به این گروه‌ها و سایت‌های ناشناسی که ادعای فعالیت در امور خیر می‌کنند و واریز پول به حساب آنها علاوه بر از دست رفتن مبالغ ارسالی، مشکلاتی برای افراد ایجاد می‌کند.

آزار و اذیت روحی و جسمی و اخاذی از زنان

فرد شیادی با راه اندازی پیچ مادرانه در اینستاگرام از زنان معمولاً بالای ۶۰ سال می‌خواست که وارد پیچ شوند و به بهانه کمک مالی برای امور خیریه و انجام نذورات و خیرات برای پدر و مادران آسمانی اخاذی می‌کرده است و که این موضوع باعث احساساتی شدن خانم‌ها و مشارکت و پرداخت مبلغی می‌شد.

یکی از زنان قربانی این شگرد اخاذی می‌گفت: بعد از واریز پول تماس گرفت که قرار است از خیرین که در از این کار خیر حمایت کردند و مشارکت داشتند تقدیر شود و هنگامی که خانم‌ها به آن مکان مشخص می‌روند آنها را با ون به جاده‌های خاکی اطراف بهشت زهرا (س) می‌برد و در آنجا این زنان را مورد ضرب و شتم قرار داده و بیهوش می‌کند و حتی یک زن که سابقه سکته مغزی داشت هم رحم نکرد و از پشت به سر او ضربه زد و بیهوش کرد. و هنگامی که به هوش می‌آیند با صحنه نامتعادلی از خودشان برخورد می‌کردند و اگر اعتراض هم می‌کردند آنها با جمله اینکه عکس و فیلم گرفته‌ام تهدید می‌کند که اگر مبلغ درخواستی پرداخت نکنیم عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند.

به حدی این موضوع باعث ایجاد رعب و وحشت می‌شد که برای حفظ آبروی خود مجبور به پرداخت مبالغ می‌شدند همچنین مرد شیاد زنان را مجبور می‌کرد که در تاریخ و ساعت مشخص در مکانی خاص حضور پیدا کنند و مبلغ روزانه را به صورت نقد به او بدهند و حتماً هم اصرار داشت که پول نقد تحویل دهیم و کارت نمی‌کشیدن تا اثری باقی نماند و گاهی اوقات هم ما را در آن آن مکان خاص که قرار قرارمی گذاشت زندانی می‌کرد از ۸ صبح تا ۸ شب و اجازه کوچک‌ترین حرکتی را هم نمی‌داد و چندین بار هم بیهوش می‌کرد.

ایجاد رعب و وحشت با شگردهای مختلف

قربانیان این ماجرا میگویند: علاوه بر این مرد شیاد ۲ خانم دیگر به نام‌های مستعار زهرا و ندا هم به این باند کمک می‌کردند که ادعای دعا نویسی و احضار روح داشتند و می‌گفتند که شما فلان مقدار طلا و پول دارید و باید به ما تحویل دهید تا عکس‌تان در شبکه‌های مجازی منتشر نکنیم.

این فرد با گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان‌های اخلاقی شکل می‌داد اما بر عکس آن اعمال و موارد منافی با اخلاق انجام می‌داد. شگرد این مرد شیاد بی هوش کردن زن‌ها و گرفتن عکس و فیلم‌های نامناسب از آنها و تهدید کردن با همان عکس‌ها و طلب کردن طلا و جواهرات برای حفظ آبرو و عدم پخش تصاویر در شبکه‌های اجتماعی بود.

پول و طلاهایی که از زن اخاذی می‌کرد از برای خانواده‌اش خرج می‌کرد و به سفرهای مختلف می‌رفت و البته که همسرش هم همدستش بود.

علاوه بر اخاذی و دریافت پول و جواهرات قربانیان را مجبور به پخش مشروبات الکی و مواد مخدر هم می‌کرد. او همچنین لیستی از زنان متاهل‌ها و نوه‌دارها و اموال‌شان تهیه کرده بود.

متهم این ماجرا مردی ۴۳ ساله است که انکار می‌کند و می‌گوید من اخاذی نکرده‌ام و فقط یک پیچ اینستاگرامی عزاداری برای پدران و مادران مثل بقیه داشتم و شاکی‌ها دروغ می‌گویند و من اصلاً پولی از کسی نمی‌گرفتم اما افسر پرونده می‌گوید که است شیاد تا کنون ۵ شاکی داشته و بقیه هم شاکیان هم به مرور شکایت خود را ثبت خواهند کرد.

هشدار پلیس به شهروندان

سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.

وی افزود: فرد آزارگر با راه اندازی پیچ در اینستاگرام اقدام به جذب فالور کرده و در ادامه با اغفال اعضای پیچ آنان را در شرایط باج دهی قرار داده و حتی در مواردی به منظور به دست آوردن اندوخته‌های قربانیان آنان را مورد ضرب و شتم و آزار قرار داده است. برخی از این افراد برای مدت‌های زیادی در برابر آزار و استثمار روحی و جسمی خود سکوت کرده و تن به باج دهی به این فرد خبیث داده‌اند. این در حالی است که همکاران من به محض وصول اولین شکایت ظرف یک هفته متهم مورد نظر را شناسایی و دستگیر کردند.

سردار گودرزی بیان کرد: متأسفانه برخی افراد در برابر تهدید و اخاذی افراد آزارگر، تسلیم و سکوت را برگزیده و وارد چرخه باطل اخاذی و باج‌گیری می‌شوند و در نهایت پس از صدمات روحی و جسمی و مادی فراوان سرانجام تصمیم به شکایت از فرد آزارگر می‌گیرند در حالی که اگر در همان گام نخست تهدید و اخاذی، به جای ترس از فرد مجرم، به پلیس اعتماد می‌کردند خیلی زود از این گرداب و چرخه باطل نجات می‌یافتند.

فضای مجازی هیچ تفاوتی با دنیای واقعی ندارد

وی ادامه داد: در تعریف شبکه‌های اجتماعی آمده است: فضایی برای ارتباط با کسانی که می‌شناسید اما متأسفانه در جامعه ما به این شبکه‌ها به عنوان ابزار آشنایی با افراد غریبه نگاه می‌شود. شهروندان عزیز باید به خاطر داشته باشند که فضای مجازی هیچ تفاوتی با دنیای واقعی نداشته و شما تمام ملاحظاتی که در دنیای واقعی برای محافظت از خود و اعضای خانواده و حریم شخصی خود رعایت می‌کنید باید در ارتباطات مجازی خود نیز رعایت کنید.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: اینکه فردی در فضای مجازی فعالیت می‌کند و تعداد زیادی دنبال کننده دارد به معنای سلامت روان و پایبندی اخلاقی وی نمی‌باشد.از شکل دادن مراودات و ارتباطات اجتماعی بر اساس تابلو چشم‌نواز و ویترینی که فرد کلاهبردار و آزارگر برای اغفال شما به نمایش گذاشته است خودداری کنید.

وی افزود: شما در دنیای واقعی افراد را تقریباً به همانگونه که هستند مشاهده می‌کنید اما در شبکه‌های اجتماعی شما با تصویر گزینش شده و اغراق آمیزی که فرد برای فریب مخاطب به نمایش گذاشته است روبرو هستید.

سردار گودرزی گفت: از آنجا که بسیاری از افراد به دلیل ترس از آبروریزی و قضاوت نزدیکان و اعضای خانواده به جای شکایت تن به باج دهی می‌دهند از خانواده‌ها می‌خواهم تا پشتیبان و حامی یکدیگر بوده و این اطمینان خاطر را به عزیزان خود بدهند که در برابر هر فرد غریبه و آزارگری از فرد قربانی حمایت می‌کنند و او را در این مسیر تنها نمی‌گذارند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با کشف پرونده‌های متعدد در این سال‌ها ثابت کرده‌اند که هرگز در برابر تضییع حقوق شهروندان بی تفاوت نبوده و با هوشمندی در اسرع وقت مجرمان را تسلیم دستگاه قضا می‌کنند. اما شیرین‌تر از کشف پرونده‌ها، پیشگیری از وقوع جرایم تلخی از این دست است. لذا از همه شهروندان به ویژه زنان سربلند سرزمینم می‌خواهم تا با رعایت نکات خود مراقبتی مانع از وقوع این اتفاقات ناگوار شوند.

کد خبر 6087661

دیگر خبرها

  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • زنانی که در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • خواص آب هویج بستنی
  • رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم