Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:09:44 GMT

درگیری مسلحانه در مکزیک ۱۵ کشته برجا گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۷۶۳۹

درگیری مسلحانه در مکزیک ۱۵ کشته برجا گذاشت

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی در ایالت گوئررو واقع در جنوب غرب مکزیک اعلام کردند که به دنبال درگیری مسلحانه ای که در اواخر وقت روز سه شنبه در این ایالت روی داد، دستکم ۱۵ نفر کشته شدند.

تحقیقات پلیس در رابطه با این موضوع ادامه دارد و هنوز هویت افراد مسلح مشخص نشده است.

این دومین درگیری خونین مسلحانه طی دو روز گذشته در مکزیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوشنبه نیز در پی حمله افراد مسلح به نیروهای پلیس در ایالت میچوآکان واقع در غرب مکزیک، ۱۴ تن از نیروهای پلیس کشته شدند.

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهوری مکزیک از زمان به قدرت رسیدن در دسامبر گذشته قول داده تا تدابیر لازم را برای مقابله با سطح خشونت گسترده در این کشور اتخاذ کند. بیش از ۲۰۰ هزار نفر از سال ۲۰۰۶ تاکنون طی خشونت ها در مکزیک از جمله درگیری های مرتبط با فعالیت گروههای تبهکاری وهمچنین درگیری گروههای توزیع مواد مخدر با نیروهای امنیتی کشته شدند. پس از ثبت رکورد بالای خشونت در سال ۲۰۱۸، خشونت ها در سال ۲۰۱۹ نیز در این کشور همچنان بالاست.

پیشتر براساس آمارهای رسمی اعلام شده بود قتل و آدمکشی در مکزیک در نیمه اول سال ۲۰۱۸ تا ۱۶ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته که این افزایش رکورد جدیدی را در این رابطه ثبت کرده است.

وزارت کشور مکزیک اعلام کرد که درشش ماه اول سال ۲۰۱۸، ۱۵ هزار و ۹۷۳ مورد قتل در این کشور ثبت شده، این آمار در شش ماه اول سال ۲۰۱۷، ۱۳هزارو ۷۵۱ مورد بوده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم درگیری مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت نیروی واحد گشت تکاوری و یک نوزاد در حمله مسلحانه خاش

 ستاد انتظامی سیستان و بلوچستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: براثر تیراندازی تروریست ها ۲ عضو خانواده مجروح و یک نوزاد نیز به شهادت رسید.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، در حمله تروریستی شامگاه دوشنبه به واحد گشت یگان تکاوری شهرستان خاش خودرو دیگر که حامل اعضای یک خانواده در حال تردد بود نیز هدف تیراندازی افراد تروریست قرار گرفت که بر اثر آن، متاسفانه، ۲ عضو خانواده مجروح و یک نوزاد نیز شهید شد.

شب گذشته، واحد گشت یگان تکاوری، ویژه تامین امنیت شهروندان در ایام نوروز، در مسیر خاش - ایرانشهر، مورد حمله تروریست های کوردل قرار گرفت که بر اثر آن، ستوان‌سوم محمد ذخیره، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درگیری خونین در قبرستان یاسوج/ ۲ نفر کشته شدند
  • بهترین اتفاق حوزه کار در سال گذشته
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • تصادفات جاده ای در خراسان رضوی یک کشته و ۱۸ مصدوم برجا گذاشت
  • درگیری درساحل بندر امام حسن بوشهر یک کشته برجا گذاشت
  • عاملان سرقت مسلحانه در شاهین شهر دستگیر شدند
  • یک‌کشته و سه‌مصدوم در واژگونی پژو پارس در آزادراه قزوین-زنجان
  • شهادت نیروی واحد گشت تکاوری و یک نوزاد در حمله مسلحانه خاش
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان