Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:44:31 GMT

خام فروشی مصداق بارز نادانی است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۷۶۷۹

خام فروشی مصداق بارز نادانی است

به گزارش خبرگزاری مهر آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با مدیرعامل یکی از شرکت های صنایع غذایی کشور اظهارکرد: برای توسعه و رونق استان و مهار بیکاری، باید کارخانجات فناوری در استان تاسیس شود، تا ارزش افزوده در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

امام جمعه گرگان با بیان این که باید ارزش افزوده کالا در اختیار تولیدکنندگان باشد، گفت: خام فروشی محصولات مختلف به دیگران و بازگردان محصولات نهایی با چندین برابر قیمت به مردم، مصداق بارز نادانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورمفیدی ادامه داد: از سوی دیگر تولیدات و محصولات فرآوری شده باید ضمن کسب رضایت مردم استان و کشور، توان رقابت و عرضه در بازارهای جهانی را داشته باشد.

وی افزود: نباید به راحتی سرمایه های خود را ارزان در اختیار دیگران قرار دهیم و با چندین‌ برابر قیمت بخریم.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه سخنان خود با اشاره به دو مسئله راستگویی و امانتداری خاطرنشان کرد: متاسفانه جامعه ما به دروغگویی عادت کرده و اسفناک تر از آن این پدیده در اقتصاد هم نفوذ کرده است.

نورمفیدی گفت: افراد جامعه و خود کشور با دروغگویی به جایی نمی رسد و باید کاری که انجام می دهیم، اطمینان در مردم و جامعه ایجاد کنیم.

امام جمعه گرگان افزود: اگر می خواهیم بازار دنیا را بگیریم، باید مانند خود آنان که امروز بازار جهان را در اختیار گرفته اند، راستگو باشیم.

نورمفیدی تصریح کرد: در کارها و برنامه ها و تولید محصولات باید تخصص و علم و دانش آن را داشته باشیم و بدون تجربه دست بکاری نزنیم.

کد خبر 4748106

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله نورمفیدی گرگان نماینده ولی فقیه در گلستان اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان رادیو اربعین قزوین شیراز شهرکرد استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست‌های ارزی

سرپرست اداره سازمان غذا و دارو، از کم فروشی و گران فروشی فرآروده‌ها و محصولات سلامت محور به عنوان خط قرمز سازمان نام برد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رستمی، سرپرست اداره غذا و دارو با اشاره به اینکه کم فروشی و گران فروشی خط قرمز سازمان غذا و دارو است، گفت: با توجه به تغییر مؤلفه‌های تأثیر گذار بر قیمت فرآورده‌ها، تلاش می‌کنیم قیمت‌ها را به منظور حفظ زنجیره تأمین و با رویکرد حمایت از مردم مدیریت کنیم.

وی افزود: سیاست ارزی شیرخشک اطفال سال گذشته از ارز ۴۲۰۰ به ارز ترجیحی نوع دوم ۲۸۵۰۰ تومانی تغییر پیدا کرد و متعاقباً قیمت‌های جدید ابلاغ شد با توجه به اینکه قیمت افزایش پیدا کرده بود سازمان غذا و دارو بخش عمده‌ای از مابه التفاوت این افزایش قیمت را تحت پوشش یارانه ارزی قرار داد.

رستمی ادامه داد: در خصوص فرآورده‌های وارداتی، پس از عبور بیش از ۶ ماه از طرح که با مدیریت خوبی به نفع مردم انجام شد و فرآورده‌های که با ارز قبلی تأمین شده بودند، با قیمت قبلی به فروش رسید می‌توانیم به تدریج قیمت جدید را ابلاغ کنیم. لذا، اگر چه به طور طبیعی افزایش قیمت وجود دارد، اما مردم هم تأیید خواهند کرد که نسبت به تورم و افزایش قیمت محصولات دیگر، محسوس نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • آمار ترسناک از قربانیان دخانیات در ایران
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست‌های ارزی
  • عملیات «وعده صادق» مصداق بارز وعده الهی است