Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@12:31:00 GMT

۲۱ درصد واحدهای صنعتی کشور دچار رکود شده اند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۷۶۸۳

۲۱ درصد واحدهای صنعتی کشور دچار رکود شده اند

صالحی نیا با اشاره به رکود ۲۱ درصدی واحدهای صنعتی کشور گفت: بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعال سازی مجدد هستند و ۶۰۰ واحد صنعتی نیز فعال شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محسن صالحی نیا» شب گذشته (سه شنبه ۲۳ مهر) در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری که در استانداری برگزار شد، از فعالیت ۴۴ هزار واحد صنعتی در کشور خبر داد و گفت: بیش از ۸۰۰ شهرک صنعتی در کشور فعال هستند که زمینه اشتغال ۹۰۰ هزار نفر را فراهم کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت و مدیرعامل شهرک های صنعتی ایران با اشاره به رکود ۲۱ درصدی واحدهای صنعتی کشور، افزود: بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعال سازی مجدد هستند و ۶۰۰ واحد صنعتی نیز فعال شده اند.

 

وی بابیان اینکه طرح پوشاک باید با توجه به ساختارهای استانی و ملی برنامه ریزی شود اظهار کرد: این طرح تاکنون به صورت منسجم در شهرک های صنعتی عملیاتی نشده و نیازمند حمایت بیشتر است.

 

صالحی نیا از اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی برای عملیاتی شدن طرح پوشاک در پنج استان کشور خبر داد و تصریح کرد: پیشنهاد افزایش یک هزار میلیارد ریالی سرمایه به صندوق صنایع کوچک داده شده و نتیجه در حال بررسی است.

 

معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت بر حل مشکلات شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به قوانین مربوط به مناطق محروم کشور آمادگی برای رفع مشکلات صنایع این استان وجود دارد.

 

مدیرعامل شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه احداث ۱۰۰ ناحیه جدید صنعتی در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: در همین راستا به دنبال ایجاد نواحی صنعتی در شهرهای مختلف کشور هستیم.

 

پایان پیام/512

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی شیراز مسجد کانون های مساجد حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه رکود اقتصادی چهارمحال و بختیاری رکود خروج از رکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

هاشم علایی، ۸ فروردین با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهارکرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه‌گذاری در کشور دارد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، این شرکت مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را ولی نعتمان کشور برشمرد و افزود: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تامین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرکها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه‌ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، مدل‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • جلوگیری از خسارت به واحدهای صنعتی خوزستان در باران