Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@04:24:57 GMT

عکس/ عزاداری دسته‌های عزاداری در بین الحرمین

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۷۸۵۹

حال و هوای کربلا و بین الحرمین چند روز مانده به اربعین را مشاهده می‌کنید.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن حسینیه ماه محرم عکس محرم اربعین زائران اربعین دسته عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایلون چیست ؟

بسیاری از کسب و کار های نوپا یا مشاغلی که به کیسه های دسته دار احتیاج دارند اطلاعات درستی درباره انواع آن، مدل های مختلف و فرآیند های چاپ روی نایلون ندارند. از همین رو ما در این مطلب به بررسی دقیق انواع نایلون یا همان کیسه های دسته دار فروشگاهی پلاستیکی و مراحل ثبت سفارش و انتخاب مدل متناسب با کاربرد شما می پردازیم. این مطلب برگرفته شده از منبع جامعی است و امیدواریم پاسخگو تمام سوالات شما در زمینه طراحی و چاپ نایلون باشد.

نایلون چیست ؟

نایلونبه گروهی از پلاستیک‌ها اطلاق می‌شوند که معروف به پلی‌آمید می‌باشند که از مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار هستند نایلون‌ها توسط گروه‌های آمیدی CONH  مشخص می‌شوند که طیف وسیعی از انواع مواد را در برمیگیرند. در تولید فیلم و الیاف از نایلون‌ها استفاده می‌شود اما بعنوان ترکیبات قالب‌گیری در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. 4 عنصر کربن، اکسیژن، نیتروژن و هیدروژن از عناصر اصلی و سازنده نایلون محسوب می‌شوند. 

در اصطلاح روزمره نایلون به پلاستیک‌های دسته‌داری اطلاق می‌شود که برای خرید و حمل اشیا از آن استفاده میکنیم. در صورتی که نایلون‌ها انواع مختلفی دارند مثل: حبابدار، عریض، سه لایه، نوار خطر و … ساخت نایلون‌ها به دو صورت انجام میگیرد:

تراکم بین دی آمین‌ها و اسیدهای دی بازیک باعث ایجاد نمک نایلونی می‌شود. مثلا نایلون 6،12. عدد اول تعداد کربن‌های موجود در نایلون و عدد دوم مقدار موجود در اسید است. نوع دوم شامل باز کردن یک مونومر حاوی هر 2 گروه آمین و اسید است که بعنوان حلقه لاکتام شناخته می‌شود. ماهیت نایلون بر اساس تعداد اتم‌های مونومر لاکتام شناخته می‌شود.

نایلون را می‌توان از پرمصرف‌ترین پلیمرهای جهان معرفی کرد که حتی بعنوان بیشترین محصولات ضایعاتی جهان هم تقسیم‌بندی می‌گردد. همچنین نایلون‌ها اولین پلیمرهای ترکیبی هستند که با گذشت سالها هنوز تجارت پا برجایی دارد.

روش های چاپ روی نایلون

چاپ روی نایلون با ماشین آلات طراحی و چاپ انعطاف پذیر یا روش های چاپ دستی در تنوع بسیار بالایی انجام می پذیرد.

در کل سفارشات حجم بالا، عمدتا بالایی 300 کیلوگرم با روش های ماشینی با دستگاه چاپ فلکسو انجام می پذیرد و سفارشاتی که نیازی به حجم های بالا ندارند با کارگاه های کوچک چاپ دستی سیلک برای سفارش کیسه های دسته دار با چاپ اختصاصی همکاری می کنند.

چاپ فلکسو

چاپ فلکسو بوسیله کلیشه انجام می‌شود آن هم از نوع کلیشه انعطاف‌پذیر مثل لاستیکی و فتوپلیمر. بیشتر در فیلم‌های پلاستیکی، کاغذ، سلفون، فیلم فلزی و … کاربرد دارد. تنوع رنگی در این نوع چاپ 6 رنگ است و ممکن است باعث ایجاد برجستگی در محصول شود. سرعت چاپ فلکسو بالا است.

شرکت بسپار استور از قدیمی ترین مجموعه های تولید و چاپ بسته بندی های انعطاف پذیر از سال 1376 در حال ارائه خدمات چاپ فلکسو در تهران و ارسال عمده به تمام شهر و شهرستان های کوچک و بزرگ ایران می باشد.

طراحی و چاپ نایلون با دستگاه فلکسو استک

بیشترین کاربری روش فلکسو استک چاپ روی کیسه‌های دسته‌دار پلاستیکی و بسته بندی‌های نایلونی برای دستمال کاغذی است. دستگاه فلکسو استک چاپ را به صورت 2 طرفه فراهم میکند که این روش یک گزینه ایده‌آل برای فیلم‌های روده و ته دوخت است. برای انتقال تصویر به روی محصولات با روش فلکسو استک از کلیشه ژلاتینی آنالوگ استفاده می‌شود. حال با وجود این توضیحات ممکن است این سوال مطرح شود که چاپ نایلون با روش فلکسو سیلندر مناسب است یا با روش فلکسو استک؟

اگر قصد دارید تا محصولی را تولید نمایید که علاوه بر زیبایی از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه باشد انتخاب روش چاپی استک گزینه بهتری است. گرچه از نظر کیفیت چاپی این 2 روش تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند اما در نمایش جزییات روش فلکسو سیلندر جلوه بهتری از خود به نمایش میگذارد.

چاپ سیلک

چاپ سیلک به 2 صورت دستی و اتوماتیک صورت می‌گیرد.  همانند چاپ افست این مدل نیز در حجم پایین سفارش هم انجام می‌گیرد. در چاپ سیلک طرح و شکل باید کاملا واضح باشند حتی باید ماهیت رنگ‌ها به خوبی مشخص باشد. چاپ پلاستی زول، چاپ معمولی، چاپ ترام و … از انواع مختلف این مدل چاپ هستند.

تولید انواع نایلون دسته دار فروشگاهی

هر فروشگاه، مغازه و آنلاین شاپی بسته به نوع فعالیت خود و حجم ارسال سفارشاتی که دارد جهت حمل و سلامت فیزیکی کالای خود از انواع نایلون و نایلکس دسته دار استفاده می‌کند. نایلون‌های دسته دار با روش‌های مختلفی تولید می‌شوند که در انواع:

دسته رکابی دسته موزی دسته تقویت دسته زنبیلی

هستند. حال به روی هریک از این مدل‌ها میتوان آیتم‌هایی را اضافه کرد مثل کاست یا نوع دوخت. از نظر سایزبندی نایلون دسته دار فروشگاهی میتواند از کوچکترین سایز مثلا برای بسته بندی محصول آرایشی یا قطعات ریز صنعتی در خط تولید قرار گیرد تا سایز بزرگ جهت حمل قطعات الکترونیکی، صنعتی، کالای خواب و … . پس در زمان ثبت سفارش دغدغه‌ایی از بابت ابعاد و ضخامت نسبت به این موضوع نداشته باشید. قیمت‌گذاری نایلون دسته دار فروشگاهی بر اساس کیفیت مواد اولیه، تعداد رنگ، تولید کلیشه و میزان حجم سفارش محاسبه می‌گردد.

دقت داشته باشید که در زمان محاسبه قیمت باید ابعاد سفارش را دقیق ارایه نماید و اگر قرار است به روی نایلون خود کاست هم اضافه کنید ابعاد آنرا جداگانه به کارشناسان فروش ارایه نمایید.

تولید نایلون سه لایه چیست؟

اولین سوالی که برای مصرف کننده مطرح می‌شود تفاوت بین نایلون تک لایه با سه لایه است! از نظر ماهیت ماده اولیه نایلون تک لایه با چندلایه هیچ تفاوتی ندارد تنها در زمان تولید نایلون سه لایه از 3 تا قالب خارج می‌شوند یا نایلون‌های 5 لایه از 5 تا قالب عبور میکنند در نهایت این لایه‌ها بوسیله حرارت روی یکدیگر قرار میگیرند. به قرارگیری لایه ها به روی یکدیگر اصطلاحا لمینت میگوییم. بسته بندی در نایلون های سه لایه یا چند لایه تاثیر بسزایی در افزایش مقاومت، طول عمر و استحکام محصول دارد. در پوشش سقف گلخانه‌ها، بسته بندی پاکتی شیر و دوغ و انواع محصولاتی که ماهیت مایع دارند نایلون سه لایه مناسب می‌باشد. همانند دیگر محصولات نایلونی، نایلون سه یا پنج لایه هم قابلیت چاپ‌پذیری با انواع روش‌های فلکسو سیلندر و فلکسو استک را دارا می‌باشد.

ساخت و طراحی کلیشه چاپ نایلون

کلیشه قالبی است که بوسیله آن انتقال رنگ از روی دستگاه به سطح مورد نظر انجام می‌شود. چاپ نایلون هم از این موضوع مستثنی نیست. از آنجایی که روش‌های چاپی نایلون با یکدیگر متفاوت هستند برای هر روش چاپی باید کلیشه جداگانه تولید گردد. به صورت کلی انواع کلیشه شامل:

کلیشه ژلاتینی دیجیتال یا آنالوگ کلیشه سیلک

هستند. کلیشه ژلاتینی در چاپ فلکسو بکار گرفته می‌شود. جنس آن پلاستیک است و ساختاری انعطاف‌پذیر دارد. با یکبار ساخت کلیشه قابلیت چاپ تا 40 تن وجود دارد. دقت داشته باشید در استفاده‌های متعدد حالت خوردگی پیدا می‌کند و کم کم کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد. کلیشه ژلاتینی خود در 2 نوع است آنالوگ و لیزری.

کلیشه فلزی مختص چاپ هلیوگراور است. چاپ هلیو به روی محصولات نایلونی انجام نمی‌شود و مناسب سطوح پلی پروپیلنی است. برای تیراژهای پایین این چاپ از نظر اقتصادی اصلا مقرون به صرفه نیست. و نسبت به کلیشه ژلاتینی طول عمر بالایی دارد. نوع دیگر کلیشه مختص به چاپ سیلک است که بوسیله شابلون انجام می‌شود. در مجموعه بسپار استور به صورت تخصصی چاپ فلکسو و هلیوگراور انجام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تنها تیم VAR دار ایران در لیگ دسته سوم!
  • تنها تیم VARدار ایران در لیگ دسته سوم! (عکس)
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی
  • نایلون چیست ؟
  • شکایت از ممنوعیت عزاداری!
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • دسته‌گلِ وزیر خارجه برای سردار حاجی‌زاده (عکس)
  • پایداری برق منطقه بین الحرمین شوشتر بانصب ترانسفورماتور
  • عکس/ دسته‌گلِ وزیر خارجه برای سردار حاجی‌زاده