Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مراسم تجلیل و رونمایی از تمبر یادبود شهدای پالایشگاه تبریز و گلباران یادمان شهدا روز سه شنبه، 23 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه رئیس دفتر امام جمعه تبریز، سردار اصغر عباسقلی زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی، سردار عیس میرزایی فرمانده لشکر 21 حمزه و جمعی مسئولین و خانواده شهدا در سالن اجتماعات شرکت پالایش نفت تبریز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا باقری دیزج، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در این مراسم با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس 17 حمله به پالایشگاه تبریز صورت گرفته است، گفت: اوج جنگ تحمیلی و زمانی که رژیم بعثی عراق تلاش می‌کرد‌ صنعت نفت ایران را فلج کند‌، طی روزهای 21 و 23 آبان ماه 1365 حملات شد‌ید‌ی از سوی نیروی هوایی عراق به پالایشگاه‌های آباد‌ان، تبریز و اصفهان صورت گرفت.‌

وی افزود: پالایشگاه تبریز به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شرکت‌ها از لحاظ سوخت رسانی به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل و کارخانه‌های شمال غرب کشور مورد‌ توجه د‌شمنان نظام بود‌ و بعثی‌ها تلاش کرد‌ند‌ تا با بمباران این پالایشگاه از توان ایران اسلامی بکاهند.

باقری دیزج، افزود: این حملات ناجوانمردانه دشمن برای ما آب دیدگی ایجاد کرد و با توکل بر خدا روز به روز پخته تر و توانمندتر شدیم. به طوری که سال 1371 در دوران سازندگی پالایشگاه صادرات ما از 80 هزار بشکه به 110 هزار بشکه افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به اینکه 50 درصد مالیات کل استان را پالایشگاه نفت پرداخت می‌کند افزود: همه این پیشرفت‌هایی که در زمینه اقتصادی داشته ایم در سایه خون شهدای والای هشت دفاع مقدس است.

سردار اصغر عباسقلی زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه این مراسم گفت: فعایت‌های چشمگیر صنعت نفت در دوران دفاع مقدس فراوموش نشدنی است همانطور که امام (ره) نیز به مساله اشاره کردند. اگر تلاش‌های کارکنان پالایشگاه نفت نبود ما در جنگ پیروز نمی شدیم.

وی با اشاره به اینکه دومین هدف صدام بحث مراکز نفتی بود افزود: دشمن با هدف قرار دادن پالایشگاه‌های نفت می‌خواست اقتصاد ما را فلج کند تا ما از صادرات نفت عقب بمانیم ولی با تدبیر و همت متخصصین تمام خسارات وارد شده را درست کردند و حتی یک روز هم صادرات نفت ما قطع نشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه صنعت نفت اقتصاد ما را سر پا نگه داشته است افزود: در دوره 8 سال دفاع مقدس متخصصین پالایشگاه نفت همراه رزمندگان شبانه روز تلاش کردند تا ما را از اسارت و سلطه گری‌ها خلاص شویم. همه این افتخارات را مدیون شهدای پالایشگاه هستیم.

سردار عباسقلی زاده با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بیداری اسلامی را در پی داشت افزود: هر کجا ما به خودمان اعتماد کردیم پیروز شدیم و هر وقت به دشمن اعتماد کردیم ضربه خوردیم. الان دشمنان ما خود اعتراف می‌کنند که جمهوری اسلامی قدرتمندترین کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی پالایشگاه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش «شن ها مأمور خدا بودند» به مناسبت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور مسؤولین لشکری و کشوری فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت در سالن بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این‌مراسم فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، رو به روی پارک طالقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6084270 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس