Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح طرح‌های هادی روستایی در روستای پرراز شهرستان کیار اظهار داشت: رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته استان با توزیع عادلانه اعتبارات و اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در روستا‌ها ظرفیت‌ها و امکانات بالقوه‌ای نظیر آب و خاک وجود دارد که می‌تواند بخش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی استان را تقویت کند.

عباسی اضافه کرد: بسیاری از روستا‌های استان در تولید محصولات کشاورزی سرآمد هستند، اما به سبب نبود صنایع تبدیلی، بخش زیادی از محصولات دورریز می‌شود از همین رو باید تلاش شود تا صنایع تکمیلی و تبدیلی را در این مناطق ایجاد کنیم.

او با اشاره به تهیه طرح هادی برای ۵۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت این استان ادامه داد: از این تعداد برای ۳۲۹ روستا طرح هادی اجرا شده است.

عباسی تعداد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان را ۵۷۵ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد برای ۴۶۹ روستا عملیات گازرسانی انجام شد.

او افزود: تنها ۱۰ روستای استان فاقد پوشش تلویزیونی هستند که به زودی این کاستی نیز برطرف می‌شود.

عباسی اضافه کرد: طی شش سال دولت تدبیر و امید شاخص بهره مندی روستا‌های استان از آب شرب سالم و بهداشتی ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد.

او ادامه داد: دولت متعهد شده تا سال آینده دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان و یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن ملی را در چهارمحال و بختیاری آماده و واگذار کند.

انتهای پیام/ف

دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان احداث و واگذار می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان

حمزه زاده در نشست شورای راهبردی روستای تاریخی کندوان، روستای مدفون در دل کوه حیله ور را یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان اسکو و آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت:تاکنون ۶۰ واحد کران در داخل این غار زیرزمینی کشف و از زیر گل و لای بیرون آمده و پیش بینی می‌شود با اجرای طرح‌های مطالعاتی افزون بر ۲۰۰ واحد کران دیگر نیز شناسایی شود.

 وی گفت:با شناسایی کران‌های مدفون روستای حیله ور و جذب سرمایه گذاران خواهیم توانست نسبت به توسعه گردشگری و عمرانی کندوان اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان اسکو هم با اشاره به ثبت جهانی گردشگری روستای کندوان بر لزوم اجرای سریع طرح جامع کندوان تاکید کرد و افزود:با اجرای طرح جامع کندوان ساماندهی این روستا سرعت بیشتری گرفته و شاهد استاتدارد سازی در ارائه خدمات به گردشگران خواهیم بود.

 حسین فیروزی یکی از تهدیدات و چالش‌های پیش روی کران‌های تاریخی کندوان را ورود خودرو‌های سبک و سنگین گردشگرات به داخل روستا عنوان کرد و افزود:لرزش و صدای این خودرو‌ها آسیب‌هایی به کران‌های سنگی کندوان وارد می‌کند که در این راستا طرح ایجاد پارکینگ خودرویی در بیرون از محوطه تاریخی روستا به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و گنجایش ۱۲۰۰ دستگاه خودرو تدارک دیده شده است.

 وی همچنین ساخت و ساز‌های غیر مجاز در محدوده تاریخی روستای کندوان را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی این روستا برشمرد و گفت:با اجرای سیاست‌های تشویقی برای روستائیان جهت تخریب سازه‌های جدید و انتقال آنها به روستای پایین دست خواهیم توانست تا حدودی از تغییر منظر تاریخی و هویت اصلی کندوان جلوگیری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم