Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@13:03:40 GMT

اجرای برنامه های فرهنگی در مرز خسروی

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۸۴۹۱

اجرای برنامه های فرهنگی در مرز خسروی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهرام فاضلی زاد مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت : برنامه ریزی برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در قصر شیرین و مرز خسروی به واسطه اینکه معمولاً صبح ها زائران به فکر عبور از مرز و یا ورود به آن هستند و از سوی دیگر گرمای هوا را نیز شاهد هستیم به گونه ای بوده که برنامه هایی از قبیل تئاتر خیابانی در شب ها برگزار شود تا قشر بیشتری از مردم از آن بهره مند شوند لذا تدارکات این امر از روزهای قبل دیده شد و این شب ها شاهد اجرای برنامه های مختلف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه استقبال خوبی نیز از این برنامه ها از سوی زائران و خادمان موکب ها صورت پذیرفته است، گفت : برنامه تئاتر خیابانی در مرز خسروی و همچنین خاک عراق در حال انجام است که البته به واسطه تدارکات بیشتری که در خاک کشور همسایه نیاز دارد، اجرای کارهای هنری کمی محدود تر از درون ایران است البته امیدواریم در سال های آتی بتوانیم گستره این برنامه ها را افزایش دهیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه در کنار تئاتر خیابانی، نمایشگاه، نقالی، تعزیه و ... نیز با مشارکت هنرمندان استان در حال اجرا است، گفت: امیدواریم در سال های آتی با مشارکت هنرمندانی از استان های دیگر بتوانیم سوگواره تئاتر خیابانی پیاده راه عشق که هم اکنون در قصر شیرین و خسروی و بخشی از خاک عراق برگزار می شود، را به صورت کشوری برگزار کنیم.

فاضلی راد با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ و هنر عاشورایی، همسو کردن هنر با فرهنگ عاشورایی و دینی و خدمت به زائران در زمره اهداف برگزاری برنامه های فرهنگی در ایام اربعین است، افزود: در این ایام هر کس به نوعی در موضوع اربعین سعی در خدمت رسانی دارد لذا هنرمندان نیز با ارائه هنر خودشان قصد دارند تا در این حرکت عظیم نقشی داشته باشند .

 

 

انتهای پیام/د

برنامه ریزی برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مطبوعات معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای جشن ملی نوروزگاه، فرهنگهای مختلف را معرفی می کند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، اکبر محمدی در بازدید از جشن ملی نوروزگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج، اظهار داشت: استان کردستان به‌واسطه برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، فرهنگ غنی و تنوع رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در سطح کشور و جهان است.

 وی افزود: باید با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هرچه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان توانمند استان فراهم شود.

محمدی در ادامه بیان کرد: اجرای جشن‌های ملی نوروزگاه علاوه بر ایجاد فضای شاد و مفرح، موجب توسعه صنعت گردشگری و معرفی بیش‌از‌پیش ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یادآور شد: با اجرای این ویژه‌برنامه‌ها می‌توان بیش از گذشته مردم دنیا را با آداب‌و‌رسوم نوروز و فرهنگ و هنر اصیل کردستان آشنا کرد.

بازدید بیش از ۸۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان

در ادامه منصور مهرزاد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار داشت: با تمهیدات پیش‌بینی شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، تلاش شده تا مسافران و گردشگران نوروزی بتوانند از اغلب اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کنند.

وی افزود: براساس آمار ثبت‌ شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، از ٢٥ اسفندماه تا پایان روز ٧ فروردین‌ماه جاری، ٨٦٧ هزار و ٣٨٢ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و جاهای دیدنی استان بازدید کرده‌اند.

مهرزاد عنوان کرد: شهرستان‌های مریوان، بانه، سنندج و سروآباد به ترتیب دارای بیشترین آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری در استان بوده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کردستان در ادامه همچنین از توزیع بیش از ١٠٠ هزار نسخه اقلام تبلیغاتی در استان خبر داد و یادآور شد: توزیع نقشه، بروشور و کتابچه در راهنمایی و معرفی سایت‌های تاریخی در هر استانی تاثیر مستقیم دارد و در ایام نوروز در کردستان شاهد تحولی اساسی در این بخش بوده‌ایم.

گفتنی است؛ عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، عرضه انواع غذاهای محلی، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، موسیقی، نمایش و... از جمله برنامه‌های جنبی مراسم نوروزگاه در استان است که تا ۱۲ فروردین‌ماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران داخل و خارج استان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روحانیت باید خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • اجرای جشن ملی نوروزگاه، فرهنگهای مختلف را معرفی می کند
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • تجلیل از پیشکسوتان و فعالان تئاتر یزد در آیین روز ملی هنرهای نمایشی
  • هنرهای نمایشی زاهدان، زنده اما کم‌رمق است
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • ضرورت اجرای مداومِ تئاتر خیابانی برای گردشگران
  • تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب
  • مسجد جامع یزد میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی