Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نیمه نخست امسال ۱۹ نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در خراسان رضوی جان باختند.

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: ۱۳ نفر از جان باختگان مرد و ۶ نفر نیز زن بودند. دکتر آریا حجازی افزود: پارسال ۶۱ نفر در این استان به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان  اینکه بیشترین مرگ با گاز مونوکسید کربن در ماههای سرد و به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی رخ می دهد گفت: در مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، این گاز در خون جایگزین اکسیژن می شود و منجر به مرگ سلول ها، از دست دادن هوشیاری و در نهایت مرگ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حجازی افزود: افزود: ضعف عضلانی، تنگی نفس، سردرد، احساس سنگینی و گیجی، تهوع و استفراغ، تشنج، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو و درد در قفسه سینه از مهمترین علائم مسمومیت و گازگرفتگی با گاز مونوکسید کربن است.  

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد نیز با تاکید بر استفاده از وسایل گرمایشی و گازسوز استاندارد گفت: با توجه به سرد شدن هوا و استفاده از وسایل گرمایشی، احتمال حوادث ناشی از گاز گرفتگی بیشتر می شود.

آتشپاد دوم امیر عزیزی افزود: حوادث گاز گرفتگی از حوادثی است که تنها با کمی دقت می توان از بروز آن جلوگیری کرد ولی کمی بی احتیاطی می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

وی گفت: قبل از نصب بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش های داخل دیوار و مکش مناسب دودکش ها اطمینان حاصل کرد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خطر گاز گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون بارش باران در شهرستان‌های تایباد و خواف موجب لغزندگی سطح این جاده‌ها شده است.   یوسف بنی اسدی افزود: همچنین امروز بارش باران مسیر گناباد-فردوس، جاده ارتباطی اصلی بین خراسان رضوی و خراسان جنوبی، را تحت تاثیر قرار داده بود، اما از ساعتی قبل بارش در این مسیر متوقف شده است.   وی گفت: براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی این بارش‌ها در روز‌های پایانی هفته شدت می‌گیرد که احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • رودابِ خراسان رضوی لرزید
  • تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی
  • رئیس دادگستری خراسان رضوی، معاون اول قوه قضاییه شد
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • ببینید | حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی 
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • حضور دو نماینده از خراسان رضوی در مسابقات بین المللی کبدی در بابلسر
  • فیلم|کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی