Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر آسمانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور برنامه ریزی و اتخاذ سیاست‌های مناسب برای تامین اراضی مسکونی مورد نیاز توسعه آتی کالبدی روستایی طرح تملک و واگذاری اراضی روستایی توسط بنیاد مسکن اجرا می شود.

وی، جلوگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی، تامین نیاز مسکونی روستاییان، جلوگیری از پراکنده‌ سازی منازل روستایی، حفظ اراضی و باغ های روستایی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در همین راستا طی شش ماه نخست امسال بیش از ۱۱۰ هکتار زمین در روستاهای استان به تملک بنیاد مسکن درآمده است.

واگذاری ۳۴۲ قطعه زمین در روستاهای استان

آسمانی مقدم همچنین از واگذاری ۳۴۲ قطعه زمین در روستاهای استان خبر داد و گفت: زمین های واگذاری برای کاربری های متعدد روستایی در جهت توسعه روستا در نظر گرفته شده است.

وی، صدور اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را یکی دیگر از وظایف این سازمان عنوان کرد و گفت: در این راستا نیز طی شش ماه گذشته تاکنون بیش از ۴۲۰ جلد سند شهری و روستایی صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، بیان داشت: از این تعداد تاکنون برای ۸۸۶ روستا طرح هادی روستایی تهیه شده است.

به گفته آسمانی مقدم از این تعداد نیز تاکنون طرح هادی در ۵۴۰ روستا اجرا و در این ارتباط تاکنون بالغ بر ۱۳۱ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال هزینه شده است.

کد خبر 4747538

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان رادیو اربعین قزوین شیراز شهرکرد استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد

مسئول پیگیری امور معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سال زراعی جدید ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، غلامرضا رعیت‌پناه صبح امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۱۷۳ هزار و ۲۹۹ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران شخم و شیار شد، اظهار کرد: همچنین در سال زراعی جدید ۱۶۷ هزار و ۱۲۶ هکتار اراضی شالیزاری استان خزانه‌گیری شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیمه زراعت برنج در ۸۰۵ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، افزود: در حال حاضر ۲۹۰ تن بذر برنج پر محصول و اصلاح شده محلی به کشاورزان شالیکار استان توزیع و مصرف شد.

مسئول پیگیری امور معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: ۱۷۸ بانک نشا برنج در مازندران در حال فعالیت هستند.

رعیت‌پناه ادامه داد: در زمینه ذخیره‌سازی آب سدها و آببندان‌های استان، هم‌اکنون میزان ذخیره آب سدهای استان ۲۴۱ میلیون متر مکعب و آب‌بندان‌ها ۳۷۰ میلیون متر مکعب است.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۱۳۱ نمونه آزمون خاک انجام شد، خاطرنشان: سطح ابلاغی برنج استان در سال زراعی ۱۴۰۳، ۲۱۵ هزار هکتار است.

کد خبر 746556

دیگر خبرها

  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد
  • گناباد رتبه نخست در جذب تسهیلات مسکن روستایی را کسب کرد
  • الحاق ۵۰۰ هکتار زمین به شهرجدید مهستان برای نهضت ملی مسکن
  • تجهیز۴۰ هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری
  • واگذاری ۱۰۱ قطعه زمین به جوانان متأهل در عسلویه
  • بازدیدمدیر بنیاد مسکن همدان از اراضی ملی
  • بازدیدمدیر بنیاد مسکن همدان از اراضی ملی مجاور خط محدوده طرح هادی جهت تامین زمین موردنیاز توسعه روستا‌ها