Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمد مهدی محمود اقدم، با بیان اینکه طبق سنوات گذشته، سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانان شهر تهران در روز اربعین حسینی درکنار عزاداری مردم حضور خواهد داشت، عنوان کرد: این سازمان در روز شنبه به جاماندگان اربعین حسینی خدمات حمل و نقل در حوزه تاکسیرانی را از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آفتاب نیوز، معاون فرهنگی و آموزش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانان شهر تهران از استقرار تعدادی ون رایگان برای جابه‌جایی شهروندان، خبر داد و گفت: 50 دستگاه ون به منظور جابه‌جایی شهروندان پیش بینی شده که این افراد را به محل‌های تعیین شده راهپیمایی برسانند.

اقدم افزود: همچنین تاکسیرانان برای تجدید میثاق با امام حسین (ع) در این راهپیمایی حضور خواهند داشت.
در مورد مجموعه فعالیت‌های معاونت فرهنگی و آموزش سازمان تاکسیرانی شهر تهران، بیان کرد: این معاونت ویژه برنامه‌های متنوعی را برای تاکسیرانان در نظر گرفته که درحال اجرا است. این برنامه‌ها شامل برگزاری دوره‌های زبان‌های خارجی انگلیسی و عربی، شهرشناسی، مکانیک خودرو به منظورکاهش هزینه‌ها - تولید، ویرایش و ارائه محتوای برای سرویس‌های مدارس، ورزش صبحگاهی رانندگان تاکسی، برگزاری دوره‌های امداد و نجات برای رانندگان تاکسی، برگزاری مسابقه رالی خانوادگی تاکسیرانان، اجرای طرح فانوس کتاب و کتاب تاکسی است.

وی با بیان اینکه برای هدفمندی آموزش‌ها در حوزه تاکسیرانی در چندمرحله نیازسنجی صورت گرفته، تصریح کرد: این دوره‌ها شامل پیش آزمون، پس آزمون و نیاز سنجی دوره‌ها، پایش ارزیابی، میزان اثر بخشی بوده که هدفمندی دوره‌های آموزشی را به دنبال داشته است.

معاون فرهنگی و آموزش این سازمان اظهار داشت: پیش بینی این دوره‌ها طی مراحل شناسایی منابع متناسب با نیاز، جمع آوری منابع دانش، بررسی روش‌های مناسب ارائه منابع دانش صورت گرفته است که یعنی پس از بررسی این منابع، شیوه ارائه منابع دانش همچون روش‌های فیزیکی، کتاب، جزوه وروش‌های الکترونیکی و ظرفیت بهینه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مشخص شد.

اقدم با اشاره به اینکه دوره‌های همه‌گیر زبان انگلیسی، عربی و... وجود دارد که این معاونت برای آشنایی بیشتر تاکسیرانان در نظر گرفته، عنوان کرد: به دلیل اهمیت شهرتهران به‌عنوان کلان شهری که به مقوله توریسم و گردشگری نیز توجه دارد تاکسیرانان باید به زبان‌های خارجی مسلط یا حداقل آشنایی اولیه داشته باشند. زیرا در بسیاری از موارد اولین برخورد توریست‌ها با رانندگان تاکسی است و به همین منظور لزوم دوره‌های زبان‌های خارجی در بخش‌های مقدماتی و پیشرفته در نظر گرفته شد.

وی در مورد دیگر دوره‌های آموزشی یادآور شد: تولید، ویرایش و ارائه مطالب و اطلاعات برای ناوگان سرویس مدارس در قالب 4 عنوان کتاب آماده شده که دراختیارشان قرار گرفته و در عین حال به آن‌ها آموزش داده شده است. در هر کدام از این جزوات مجموعه‌ای از اطلاعات مورد نیاز مرتبط با معاونت حمل و نقل ترافیک مطرح شده است. سرفصل‌های آن از جمله 1-قوانین و مقررات حمل و نقل دانش آموزان، 2-مدیریت بحران وپدافند غیر عامل درخدمات حمل و نقل دانش آموزان، 3-اخلاق و روانشناسی درخدمات حمل و نقل دانش آموزان، 4-خدمات نوین درحمل و نقل دانش آموزان است. همچنین برگزاری طرح غربالگری سلامت اسکلت بندی و عضلانی رانندگان تاکسی را داریم که در ابتدا به صورت ستادی فعالیت داشت و در حال حاضر درمناطق نیز مستقر شده‌اند و هر تاکسیران می‌تواند در منطقه مورد نظر، خود را چکاپ کامل کند.

معاون فرهنگی و آموزش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانان شهر تهران، ادامه داد: از سوی دیگر در بحث ورزش صبحگاهی طبق سرفصل‌های مشخص که به مناطق اعلام شده و با توجه جا نمایی‌های انجام شده، رانندگان تاکسی ورزش صبحگاهی را در پایانه‌های مشخص شده دنبال می‌کنند تا به دلیل نشستن پشت فرمان و رانندگی طولانی، خطری سلامتی جسمانی افراد را تهید نکند. با توجه به اینکه تاکسیرانی جزو شغل‌های ریسک پذیر است و هر لحظه ممکن است دچار تصادف و سانحه بشود. بنابراین دوره‌های امداد و نجات خاص رانندگان تاکسی و کمک به شهروندان در حوادث درحال اجرا است. همچنین مسابقه رالی خانوادگی مورد استقبال خانوادگان تاکسیرانان قرار گرفت که با هدف ارتقا نشاط وامید خانواده‌های تاکسیرانان برگزار شد.

به گفته‌ی اقدم در حوزه فعالیت‌های هنری این معاونت، می‌توان به اجرای تئاتر آئینی و مذهبی خاتون با موضوع روایتی متفاوت از زندگی حضرت رقیه(س) و بهره‌مندی تاکسیرانان و خانواده‌های ایشان به صورت رایگان از این اثر هنری اشاره کرد.

معاون فرهنگی و آموزش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانان شهر تهران از اجرای طرح فانوس خبر داد و گفت: این طرح با استقبال شهروندان همراه بوده است. طرح فانوس با هدف ارتقاء فرهنگ کتابخوانی با مشارکت بخش خصوصی که دغدغه بهبود فرهنگ کتابخوانی و پایداری نشر را دارند در حال برگزاری است.

 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تاکسیرانی دستگاه ون صلواتی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار هم اکنون در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است. داوطلبان با استفاده از شماره پرونده، شماره شناسنامه و کدملی می‌توانند از نتیجه خود مطلع شوند.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۳، صبح روز جمعه «هجدهم اسفند ۱۴۰۲» برگزار شد. در آزمون استخدام رشته‌های شغلی آموزگاری، ۲۸ هزار آموزگار برای مدارس ابتدایی استخدام خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۸ هزار نفر در سال تحصیلی آینده به کادر آموزشی در دوره ابتدایی اضافه خواهند شد.

حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نویدبخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است، گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند‌سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت ۶۰۰۰ نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

او با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش‌آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است، تاکید کرد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا ۱۰۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط بانشاطی برای دانش‌آموزان آماده کنیم.

منبع: ایسنا

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • (تصویر) بانوی قاجاری که واردکننده تاکسی به تهران بود
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش