Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@19:11:37 GMT

ادامه روند نزولی بورس/ریزش ۱۷۲ واحدی شاخص کل

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۸۸۲۳

ادامه روند نزولی بورس/ریزش ۱۷۲ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس و اوراق بهادار صبح امروز نیز در ادامه سقوط تاریخی خود در روز گذشته آخرین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش ۱۷۲ واحدی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار صبح امروز (چهارشنبه 24 مهر) نیز در ادامه سقوط تاریخی خود در روز گذشته آخرین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش 172 واحدی آغاز کرد و با این ریزش در جایگاه 308 هزار و 806 واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس امروز صبح نمادهای فارس، پارسان، کگل، شبندر، رمپنا، پارس و فولاد به ترتیب با 255، 208، 198، 185، 171، 143 و 142 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

همچنین نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، شبهرن - نفت‌ بهران‌ و ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده صبح امروز بورس قرار داشتند که در میان آنها 3 نماد شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، شبهرن - نفت‌ بهران روند نزولی را برای صبح امروز برای خود ثبت کرده اند.

 

بنابراین گزارش، شاخص کل فرابورس نیز امروز (چهارشنبه 24 مهرماه) در آخرین روز کاری خود در هفته جاری ریزش 80 واحدی داشت و با این ریزش در جایگاه 3 هزار و 837 واحدی قرار گرفت. ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، دي - بانك دي، حريل - ريل پردازسير، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان و ريشمك - توليد و صادرات ريشمك در صدر لیست پربیینده های فرابورس در صبح امروز قرار داشتند که تنها نماد چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس در میان انها روند نزولی داشت.

این در حالی است که شاخص کل بورس روز گذشته (سه شنبه 23 مهرماه) با رشد 274 واحدی در جایگاه 320 هزار و 146 واحدی قرار گرفت و در ادامه روز دچار روند نزولی شد و بنابر جدول معاملاتی همگی نمادهای حاضر در تالار شیشه ای دچار ریزش شدند. اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با 10892 واحد ریزش معادل 3.41 درصد به 308 هزار و 978 واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با 2927 واحد افت معادل 3.41 درصد به 83 هزار و 40 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 2971 واحد رشد معادل 3.31 درصد به 86 هزار و 775 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 1989 واحد افزایش، معادل 3.31 درصد به 58 هزار و 75 واحد، شاخص آزاد شناور با 12420 واحد کاهش، معادل 3.39 درصد به 353 هزار و 672 واحد، شاخص بازار اول با 7789 واحد افت معادل 3.37 درصد به 223 هزار و 519 واحد و شاخص بازار دوم با 22718 واحد کاهش معادل 3.46 درصد به 632 هزار و 990 واحد رسیده بودند.

 

نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، وبصادر - بانك صادرات ايران، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، خساپا – سايپا، وپارس - بانك‌پارسيان‌ و دزهراوي - داروسازي‌زهراوي‌ صبح روز گذشته در لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که تنها دو نماد ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ و دزهراوي - داروسازي‌زهراوي‌ روند نزولی داشتند. همچنین بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار در بورس نمادهای فارس با 175 واحد، وبملت با 161 واحد، فولاد با 131 واحد، خودرو با 104 واحد، شبندر با 87 واحد و شبریز با 76 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و تنها نماد شتران با 163 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشته بود.

 

در پایان معاملات روز گذشته نمادهای فارس با 637 واحد، فولاد با 419 واحد، شتران با 357 واحد، پارسان با 333 واحد، تاپیکو با 309 واحد، رمپنا با 294 واحد و شپنا با 291 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند و به این ترتیب در پایان چهارمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری در 260 هزار و 713 نوبت معاملاتی، 3 میلیارد و 299 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 12 هزار و 851 میلیارد تومان در بورس معامله شد./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ منطقه آزاد اروند کانون های مساجد فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار ۲۱۴ واحدی قرار گرفت که برای دومین بار در هفته جاری به رشد رسید و فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۳۷۸ واحدی در در ارتفاع ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۶ همت و ۳۲۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۴۳ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین تاثیر بر رشد و نماد تاپیکو بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۱۱ واحدی در ارتفاع ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۶۳۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۸۲ هزار و ۶۹۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا، انتخاب و فزر بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار