Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@08:33:57 GMT

وضعیت بازدهی صنایع در بورس

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۸۹۶۲

وضعیت بازدهی صنایع در بورس

صنعت زراعت با ۳۹۷ درصد بازدهی بیشترین سود را در بازار سرمایه نصیب سرمایه‌گذاران خود از ابتدای امسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سالجاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۸۲.۵ درصد رشد، بیشترین سود را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.

 

بر این اساس نگاهی به معاملات بازار سهام از ابتدای امسال نشان می‌دهد صنعت زراعت با ۳۹۷ درصد بازدهی بیشترین سود را در بازار سرمایه نصیب سرمایه‌گذاران خود در این مدت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که بازدهی سایر صنایع نیز از این قرار است: وسایل ارتباطی ۳۶۷ درصد، محصولات کاغذی ۳۵۴ درصد، محصولات چرمی ۳۵۲ درصد، انتشار و چاپ ۳۴۶ درصد، دارویی ۲۱۶ درصد، کاشی و سرامیک ۲۰۸ درصد، کانی غیرفلزی ۲۰۳ درصد، ماشین‌آلات ۲۰۲ درصد، غذایی بجز قند ۱۹۰ درصد، بیمه ۱۹۰ درصد، سایر معادن ۱۷۶ درصد، انبوه‌سازی ۱۷۶ درصد، منسوجات ۱۷۳ درصد، زغال‌سنگ ۱۷۱ درصد، سیمان ۱۶۵ درصد، خرده‌فروشی ۱۵۷ درصد، دستگاه‌های برقی ۱۵۴ درصد، قند و شکر ۱۵۴ درصد، فنی و مهندسی ۱۴۵ درصد، محصولات فلزی ۱۳۶ درصد، سایر مالی ۱۳۲ درصد، خودرو ۱۳۰ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۲۰ درصد، لاستیک ۱۱۶ درصد، استخراج نفت ۱۱۱ درصد، رادیویی ۹۵ درصد، بانک‌ها ۸۸ درصد، فرآورده‌های نفتی ۷۷ درصد، حمل و نقل ۷۴ درصد، شیمایی ۷۴ درصد، چندرشته‌ای ۶۵ درصد، رایانه ۵۳ درصد، فلزات اساسی ۴۹ درصد، تامین آب و برق و گاز ۴۵ درصد و کانه فلزی ۳۸ درصد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه اربعین ۹۸ شیراز کانون های مساجد فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام تزریق شد

محمد غفوری، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۲۷ فروردین ماه شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۱۰ هزار واحد در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۶ هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۲ هزار واحدی در سطح ۷۲۶ هزار واحدی ایستاد تا امروز روند مثبتی را در بازار سهام شاهد باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سهام ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۲ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان ثبت شد و در نهایت بازار امروز شاهد ورود نقدینگی افراد حقیقی به میزان ۲۸۱ میلیارد تومان بود همچنین امروز ۸۰ درصد بازار در محدوده مثبت دست به دست شدند.

غفوری همچنین اظهار کرد: امروز صندوق‌های سهامی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی حقیقی‌ها بودند و بیشترین میزان خروج نقدینگی را صندوق‌های با درآمد ثابت به خود اختصاص دادند. با توجه به ریسک‌های سیستماتیک بزرگ روز گذشته قبل از شروع به کار بازار سازمان بورس تصمیم بر تغییر دامنه نوسان کرد و اعلام شد سه روز دامنه نوسان مثبت و منفی یک درصد است اقدامی مناسب که نتیجه آن‌مطلوب بود و حالا امروز بازار متعادل به کار خود ادامه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • عبور بورس از بحران/ جو روانی تالار شیشه‌ای آرام شد
  • گزارش روزانه بورس ۲۷ فروردین/ بازگشت امید به بازار سرمایه
  • ۲۸۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام تزریق شد
  • سازمان بورس: دامنه نوسان در بازار سهام به مثبت و منفی یک درصد محدود شد
  • دامنه نوسان بورس، مثبت منفی یک درصد شد
  • دامنه نوسان بورس یک درصد شد
  • دامنه نوسان بورس مثبت منفی یک درصد شد
  • تخلیه رشد بهاری بورس
  • پیش‌بینی بورس در هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳/ یکه‌تازی تک سهم‌ها در این هفته
  • کدام صنایع بورسی در ۱۴۰۳ پیشرو خواهند بود؟