Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با حضور معاونان وزیر ارشاد، مدیرکل پارلمانی و مسولان ارشد وزارت ارشاد و مسئولان صندوق حمایت با تقدیر از وزیر ارشاد از معاونان وی بابت پیگیری مسائل هنرمندان استان کرمان اعلام کرد: یکی از مشکلات ما عدم حمایت جدی دولت از هنرمندان در قالب تشکل های حرفه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در استان کرمان با همت هنرمندان، خانه هنرمندان شکل گرفته که بتواند همه گروه ها و رشته های هنری را زیر پوشش قرار دهد و یک تشکیلات منجسم در ارتباط با فعالیت های هنری بخش خصوصی در کنار دولت باشد.

پورابراهیمی ادامه داد: خوشبختانه ارائه گزارش این اقدامات در استان به وزیر باعث شد مبنایی برای دیگر استانها قرار گیرد که در بخش غیردولتی و خصوصی مجموعه های هنری اقدامی داشته باشند.

وی افزود: در راستای این ماموریت، تشکیل مجموعه شهر هنرمندان استان کرمان است که با خانه هنرمندان توافقات اولیه آن و هماهنگی با استاندار هم صورت گرفته که بتوانیم مجموعه ای از ظرفیت های لازم برای عرضه فعالیت های هنری و فرهنگی در این مجموعه به صورت متمرکز ارائه شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث مجموعه از تالارهای تخصصی مرتبط با رشته های هنری، عرضه محصولات هنری و فرهنگی، واحدهای مسکونی و غیره می تواند در این طرح قرار گیرد.

پورابراهیمی این بود که گزارش اولیه در صورت موافق مورد حمایت جدی قرار گیرد و به عنوان کار آزمایشی در کرمان عملیاتی شود و تسهیلات با نرخ های ترجیحی و کمک بلاعوض برای ساخت را داشته باشیم.

در پاسخ به این موضوع معاون وزیر ارشاد اعلام کرد: به دو روش می توانیم به این مسئله کمک کنیم، اگر پروژه هنری ساخته شود بعد از ۴۰ درصد ساخت امکان کمک بلاعوض برای آن خواهد بود و در خصوص  وام ها با نرخ های ترجیحی با مبالغ محدود برای هر یک از هنرمندان امکان پذیر است اما مبالغ ایجاد یک مجموعه بزرگ نیازمند تفاهم همکاری بین وزارت ارشاد با صندوق توسعه ملی یا صندوق کارآفرینی امید است که در صورت پیگیری کمیسیون اقتصادی این کار را هم انجام می دهیم.

پورابراهیمی در ادامه با تقدیر از مسئولان استانی در ارتباط با حوزه هنری بیان کرد: در بخش بیمه هنرمندان اتفاق خوبی افتاده و درخواست ایناست که مابقی افراد واجدشرایط در برنامه زمانبندی مورد توافق قرار گیرند.

وی در این جلسه با تشکر از مسئولان ارشد صندوق حمایت از هنرمندان بیان کرد: برای این موضوع در نشست مشترکی در کرمان بخشی که بیمه نشدند را با برنامه جامعی، بیمه هنرمندان را به صورت ۱۰۰ درصد در کرمان تمام کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به بحث تالار مرکزی شهر کرمان هم پرداخت و گفت: مدتها عملیات اجرایی آن متوقف مانده و لازم است تسریع شود، ۹۵ درصد پروژه تمام شده است.

در خصوص این موضوع هم معاونان وزیر ارشاد با تایید مباحث گفتند: از دغدغه های جدی ما در حوزه تکمیل مراکزهنری، استان کرمان است که تلاش می کنیم بخشی از حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتباری که در نظر گرفته شده و از طریق انتشار اوراق است با پیمانکار تحویل شود و نیمه دوم امسال شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

پورابراهیمی در ادامه با ابراز گلایه از وضعیت نیروی انسانی در بعضی از شهرستانهای کرمان گفت: در شهرستان راور فقط دو نیرو در حوزه مسئولیتی اداره ارشاد در حال فعالیت هستند که به هیچ عنوان پاسخگو نیست و در اعلام استخدامی وزارت ارشاد نامی از شهرستان های کرمان و راور نبود.

نماینده کرمان وراور در مجلس نامه خود به وزیر را ارائه کرد که ابراز گلایه بود از اقداماتی باید انجام می شد و معاون وزیر اعلام کرد: تلاش می کنیم سهمیه استخدامی را برای شهرستان های محرومی همچون راور اخذ کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان هم دستور داد که موضوعات مروبط به نیروهای انسانی حوزه استان را به نحوهی مدیریت کند که امکان حل مشکلات کسری نیرو در راور فراهم شود.

کد خبر 4748231

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی مجمع نمایندگان استان کرمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شیراز شهرکرد استانداری سمنان بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت

پروژه راه آهن اردبیل این روز‌ها در حالی مراحل نهایی را طی می‌کند که در جریان پیگیری‌های هفتگی سید حامد عاملی استاندار اردبیل برای تامین مالی این پروژه مهم ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، پیگیری رفع مسائل و مشکلات و تأمین نیازمندی‌های استان از پایتخت، جزو برنامه‌های هفتگی سید حامد عاملی، استاندار اردبیل است که این برنامه در سال جدید هم ادامه یافت.

در جریان این پیگیری‌ها برای پروژه‌های مختلف از جمله ابرپروژه راه‌آهن اردبیل - میانه، ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص یافت.

پروژه راه آهن اردبیل که نزدیک به ۲ دهه از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته است، این روزها در مراحل نهایی قرار دارد و انتظار می‌رود در نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • اختصاص جایزه ۴ میلیارد تومانی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی به طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل