Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش دستباف کهگیلویه و بویراحمد از مدیرکل و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان دل پُری دارد و می‌گوید: تمام توجه این مدیران پرداخت تسهیلات به گروهی خاص است. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

رضا ولایتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: تسهیلات اشتغال روستایی در حوزه صنایع دستی این استان به دست کسانی رسیده که کننده کار نبوده و تنها دستاوردشان التهاب در بازار صنایع دستی است به گونه‌ای که تعطیلی بسیاری از کارگاه‌ها در صورت ادامه این روند دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از عملکرد حوزه صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و دگردشگری عنوان کرد: تبعیض بین آموزشگاه‌ها و پرداخت تسهیلات کارگاهی غیر اصولی، تولید دست بافت‌ها را در استان به حداقل رسانده است.

ولایتی با اشاره به فعالیت 70 شرکت تعاونی تولید و آموزشی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عملکرد حوزه صنایع دستی این استان در 3 سال اخیر بیانگر ورود نگاه‌های سیاسی و قومیتی به این صنعت مهم رسیده است که انتظار می‌رود مسئولان نظارتی به این موضوع ورود کنند و نگذارند این صنعت به نابودی کشیده شود.

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش دستباف کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در سال‌های اخیر با وجود حمایت‌های دولت برای توسعه صنایع دستی با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و مناسب ولی در این استان خبری از توسعه و افزایش سهم این بخش در اقتصاد نیست.

نمایشگاه صنایع دستی کشورهای جاده ابریشم در همدان برگزار می‌شودجایزه صنایع دستی ازبکستان به بانوی تربت حیدریه رسید98 هزار نفر در تولید صنایع دستی مشغولند

ولایتی با اشاره به واگذاری فعالیت‌های صنایع دستی به افراد خاص و نورچشمی تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های تولیدی و آموزش صنایع دستی این استان در سال رونق تولید به دلیل بی‌تدبیری مسئولان و متولیان امر در حال تعطیلی و نیمه تعطیلی هستند.

ولایتی خاطرنشان کرد: اکثر هنرمندان و تولید کنندگان این حوزه  از عملکرد مسئولان صنایع دستی استان ناراضی هستند و افراد مراجعه کننده برای دریافت کارت شناسایی و پروانه‌های تولیدی به گونه‌ای اذیت می‌شوند که در نهایت عطای حضور در این صنعت را به لقایش می‌بخشند.

وی با تاکید بر اینکه متولیان امر صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در تشکیل و راه اندازی انجمن صنایع دستی ناتوان‌اند، افزود: دست بافت‌های داری از جمله گبه، جاجیم، فرش، گلیم و سفال و سرامیک از جمله صنایع دستی این استان است.

ولایتی خاطرنشان کرد: هر شرکت تعاونی صنایع دستی استان سالانه یک هزار متر مربع دست بافت داری تولید دارند که بخش زیادی از آن در استان‌های همجوار به فروش می‌رسد و با وجود داشتن ظرفیت صادر شدن به خارج کشور به دلیل بی توجهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این موضوع به فراموشی سپرده شده است زیرا فعالان این صنعت در بازاریابی به دلیل عدم آشنایی مشکل دارند.

انتهای پیام/ز

R41452/P/S6,69/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تعطیلات عید فطر این استان ۸۷۲ هزار و ۸۴۲ تردد در جاده‌های استان ثبت شده است.

«مهرجو فرخی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در ایام تعطیلات عید فطر ۱۳۵ هزار و ۷۸۰ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

وی اظهارکرد: در این مدت تعداد ۱۳۱ هزار و ۳۳۵ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شدند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پنج درصدی داشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد میزان تردد کل در سطح جاده های این استان در تعطیلات عید فطر را ۸۷۲ هزار و ۸۴۲ تردد عنوان و خاطرنشان کرد: طی این ایام متوسط تردد روزانه در سطح جاده های استان ۲۲۲ هزار و ۱۰ تردد، و متوسط تردد ساعتی در سطح جاده های استان ۲۴۳ مورد تردد بوده است.

فرخی تصریح کرد: در ایام تعطیلات عید فطر به ترتیب محورهای یاسوج به پاتاوه با ۱۵ هزار و ۵۰ تردد روزانه، یاسوج به بابامیدان با ۱۴ هزار و ۳۳ تردد روزانه، گچساران به بابامیدان با ۱۲ هزار و ۸۳۱ تردد روزانه پرترددترین محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

وی بیان کرد: بعد از پلاک های استان کهگیلویه و بویراحمد، به ترتیب پلاک‌های استان فارس، اصفهان، خوزستان، تهران، چهارمحال و بختیاری و بوشهر بیشترین تردد را طی تعطیلات عید فطر در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • مستندهای زندگی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در حال تولید است
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳
  • موج‌بافی، هنری در حال فراموشی
  • موج‌بافی، هنری در موج فراموش
  • ثبت ۲ میلیون بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود ۴۰ درصد از جامعه عشایری از آب پایدار بهره‌مند نیستند