Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، این نخستین میزبانی رسمی تیم ملی فوتبال کره‌شمالی از رقیب و دشمن و همسایه دیرین پس از حدود ۳۰ سال بود که در ورزشگاه خالی برگزار شد و حتی رسانه‌های رسمی پیونگ‌یانگ هم آن را زنده پخش نکردند. بازیکنان دو کره در پایان ۹۰ دقیقه بازی در حالی از ورزشگاه بیرون رفتند که هیچ گلی در دروازه‌ها نرویید و سهم در هر دو تیم یک امتیاز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین‌بار که دو تیم در جریان دیدارهای گزینشی جام‌جهانی فوتبال برابر هم ایستادند، به ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد؛ جایی که همسایه شمالی یک بر صفر به کره‌جنوبی باخت و البته همسایه شمالی را به مسموم کردن بازیکنان خود پیش از بازی متهم کرد. دو کره پس از جنگ‌های داخلی ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ همچنان موضع جنگی را علیه هم حفظ کرده‌اند و با وجود برخی تلاش‌ها برای برقرار شدن صلح، سر سازش با هم ندارند.

فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی اعلام کرد سرود ملی هر دو کشور در ورزشگاه خالی کیم ایل سونگ در پیونگ‌یانگ پخش شد و پرچم همسایه‌های شمالی و جنوبی به اهتزاز درآمد. دو بازی پیشین گزینشی جام‌جهانی که قرار بود به میزبانی پیونگ‌یانگ برگزار شود، به دلیل خودداری طرف شمالی از برافراشتن پرچم جنوبی‌ها به شانگهای در چین منتقل شده بود. قرار است فیلم کامل این بازی روی دی‌وی‌دی پخش شود.

جالب اینکه جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا هم در ورزشگاه پیونگ‌یانگ حضور داشت و از نزدیک بازی دو کره را دید. او پس از بازی از حضور نداشتن تماشاگران ابراز تاسف کرد. خبرگزاری رسمی و فدراسیون فوتبال کره‌شمالی در گزارش بازی صرفا به آوردن این چند جمله بسنده کردند: «بازی پس از چند حمله و ضدحمله هر دو تیم بدون گل به پایان رسید. دو بازیکن از هر دو تیم هم با کارت زرد داور جریمه شدند.»

بازیکنان تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی به جای یک پرواز مستقیم از سئول به پیونگ‌یانگ، ناچار شدند از راه طولانی‌تر سئول-پکن-پیونگ‌یانگ خودشان را به شهر میزبان برسانند. بازی دو کره پخش زنده و مستقیم نداشت و فقط حدود ۳۰ کارمند فدراسیون فوتبال کره‌شمالی با وسایل ارتباطی ساده اطلاعات را در اختیار خبرنگاران و رسانه‌ها قرار می‌دادند.

کد خبر 459157 برچسب‌ها فوتبال - جام جهانی قطر ۲۰۲۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فوتبال جام جهانی قطر ۲۰۲۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تاریخی جانشین بیرانوند: 4 بازی بدون گل خورده

 امیررضا رفیعی حالا اعتماد به نفس بسیار زیادی در چارچوب دروازه پرسپولیس پیدا کرده و برای چهارمین بار کلین‌شیت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، امیررضا رفیعی فصل جالب و هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کند. او پس از جدایی احمد گوهری و جذب نشدن گلر دوم جدید، مورد اعتماد کادرفنی پرسپولیس به‌عنوان ذخیره بیرانوند قرار گرفت.

با این حال هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد بیرانوند تعداد زیادی بازی را غایب باشد اما یک بازی محرومیت و تا اینجا سه بازی مصدومیت سبب شده امیررضا رفیعی در ۴ مسابقه چارچوب دروازه پرسپولیس قرار بگیرد.

گلر آکادمی پرسپولیس در ۲۲ سالگی در چهار مسابقه اول لیگ برتری خود چهار کلین‌شیت داشته و مقابل ذوب‌آهن، گل‌گهر، ملوان و صنعت نفت گلی دریافت نکرده است.

او حالا اعتماد به نفس خوبی هم پیدا کرده و پرسپولیس می‌تواند روی رفیعی به‌عنوان یک گلر آینده‌دار حساب ویژه‌ای باز کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واکنش بیرانوند به عملکرد گلر جوان پرسپولیس (+عکس) جانشین بیرانوند متمرکز شد

دیگر خبرها

  • (عکس) دیدار علی دایی با دختر توان‌یاب هوادار پرسپولیس
  • عکس| دیدار علی دایی با دختر توان‌یاب هوادار پرسپولیس
  • دیدار علی دایی با دختر توان‌یاب هوادار پرسپولیس
  • رکورد تاریخی جانشین بیرانوند: 4 بازی بدون گل خورده
  • گل تماشایی بلافاصله پس از شروع بازی در لیگ فوتبال شمالی انگلیس / فیلم
  • تساوی هوادار و پیکان در دربی بدون هوادار
  • تساوی هوادار و پیکان در دربی بدون هوادار!
  • برتری یک نیمه‌ای هوادار مقابل پیکان
  • افتتاحیه عجیب چند آپارتمان در کره شمالی با آتش بازی و آکروبات هوایی (فیلم)
  • (ویدئو) جشن باشکوه افتتاح بلوک‌های آپارتمانی در پیونگ یانگ