Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چند دهه اشغال سرزمین فلسطین رژیم صهیونیستی هزاران درخت زیتون را نابود کرده تا بیشتر اقتصاد مردم فلسطین را به چالش بکشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، وزارت زراعت فلسطین جشنواره ای را برای اعلام آغاز فصل برداشت زیتون برگزار کرد. هر ماه اکتبر ، مردم فلسطین ساکن نوار غزه برای جشن گرفتن سنت باستانی برداشت زیتون جمع می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جشنواره به عنوان احیای اهمیت نمادین ، ​​ملی و اقتصادی درخت مقدس به حساب می آید. صدها هزار درخت زیتون در طول اشغال فلسطین از بین رفته است.

 

در چند دهه اشغال سرزمین فلسطین رژیم صهیونیستی هزاران درخت زیتون را نابود کرده تا بیشتر اقتصاد مردم فلسطین را به چالش بکشد.

 

این رژیم هنوز هم مانع از دسترسی کشاورزان به زمین های خود می شود. در پاسخ ، فلسطینی ها جشنواره های سالانه را به عنوان راهی برای به چالش کشیدن اشغال اسرائیل برگزار می کنند.

 

با وجود سوزاندن مداوم و قطع درختان ، فلسطینی ها اصرار دارند درختان را به عنوان روشی برای مقاومت در برابر اشغالگری بکارند.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا موکب اربعین کانون های مساجد زیتون برداشت زیتون فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

گردان‌های القدس، شاخه جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد شهرک عسقلان، سدیروت و سایر شهرک‌های غلاف غزه را با موشک در واکنش به جنایت‌های اشغالگران در حق مردم غزه هدف قرار داده است.

طبق گزارش المیادین، مقاومت فلسطین همچنان به مقابله با نیرو‌های اشغالگر فلسطین در غزه ادامه داده و آنها را در تمام محور‌های جنگ به ویژه مناطق مرکزی نوار غزه هدف قرار می‌دهد.

درحالی که امروز (جمعه) جنگ غزه وارد صد و نود و ششمین روز خود شد توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مرزی شهر رفح را هدف قرار داد.همچنین قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی با اینکه بیش از ۶ ماه است نوار غزه را هدف شنیع‌ترین حملات خود قرار داده است هنوز به هیچ کدام از اهدافش درباره جنگ غزه دست نیافته است.

نشست واشنگتن و تل آویو درباره رفح

در این راستا کاخ سفید اعلام کرد نشستی مجازی میان طرف‌های آمریکایی و صهیونیستی درباره موضوع رفح برگزار شد.

در این نشست جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و رون درمر، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی و چند مقام دیگر آمریکایی و صهیونیستی حضور داشتند.

مقامات آمریکایی در این نشست درباره نگرانی نسبت به عملیات زمینی در رفح صحبت کردند.طرف صهیونیستی نیز موافقت کرد که نگرانی‌های واشنگتن درباره رفح را درنظر بگیرد و مذاکرات بیشتری انجام دهد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ذات اسرائیل اشغالگری است
  • حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی
  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • اشغالگری در روز روشن
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • «وعده صادق» ریشه در فرهنگ مقاومت دارد
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • مقاومت مجاهدانه مردم فلسطین روی دیوارنگاره میدان انقلاب
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی