Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@00:51:47 GMT

نخستین گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در شهر منبج

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۹۲۰۱

نخستین گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در شهر منبج

طبق اطلاعات مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه، ارتش سوریه و نظامیان روسیه اقدامات لازم برای جلوگیری از درگیری‌های مسلحانه و تامین امنیت مردم در مناطقی که تحت کنترل نیروهای دولتی بازگشته‌اند را انجام داده‌اند. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرلشکر "آلکسی باکین" رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه اعلام کرد که دولت سوریه و نیروهای نظامی روسیه تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌اند تا از بروز درگیری‌های نظامی در مناطقی در شمال شرق سوریه که تحت کنترل نیروهای دولتی بازگشته‌اند، ممانعت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما از مردم ساکن مناطقی که پیش از این تحت کنترل نظامیان آمریکایی و متحدان آنها در ائتلاف بین المللی بودند، می‌خواهیم تا از هرگونه اقدامات تهاجمی علیه نیروهای مسلح کشورهای غربی یا متحدان آنها خودداری کنند. دولت سوریه با کمک نیروهای نظامی روسی، تمامی اقدامات لازم برای تامین امنیت منطقه برای خروج نیروهای نظامی خارجی، جلوگیری از درگیری نظامی بین نژادی یا دیگر مناقشات مسلحانه در مناطقی که تحت کنترل نیروهای دولتی بازگشته و به منظور جلوگیری از هرگونه اقدام تروریستی و تامین امنیت مردم منطقه را انجام داده است.»

این مقام نظامی یادآور شد که در مناطق شرق رود فرات در شهر رقه و برخی مناطق مسکونی در استان دیرالزور، تظاهرات مردم محلی علیه اشغال خارجی و حمایت از برقراری اتحاد مجدد با دولت قانونی سوریه صورت گرفته است.

سرلشکر باکین افزود، ادامه خروج واحدهای نیروهای آمریکایی از مناطق شمال شرق سوریه ادامه دارد و نیروهای دولتی سوریه در حال افزایش کنترل خود بر این مناطق هستند.

نخستین گشت‌زنی نیروهای پلیس نظامی روسیه در شهر منبج سوریه

"صفر صفروف" یکی از فرماندهان پلیس نظامی روسیه در سوریه نیز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای پلیس نظامی روسیه برای نخستین بار گشت‌زنی در شهر منبج در شرق استان حلب را آغاز کردند. این نظامی روس گفت: «این برای نخستین بار است که واحدهای گشت زنی نیروهای پلیس نظامی روسیه با زره‌پوش‌های خود وارد این شهر شده‌اند. کردها و ترک‌ها، هیچیک آسیبی به نیروهای روسی نرسانده و در واقع به خاطر  حضور نیروهای پلیس نظامی روسیه درگیری‌ها در این شهر بطور کامل متوقف شده است.»

به گفته وی، این در حالی است که یک هفته قبل آنها، به خاطر بالا بودن پرچم آمریکا، نمی‌توانستند به این شهر وارد شوند. ولی اکنون نظامیان آمریکایی دو پایگاه نظامی خود در این منطقه را ترک کرده‌اند.

سیطره ارتش سوریه بر 1000 کیلومترمربع در اطراف منبجورود ارتش سوریه به شهر و فرودگاه «الطبقه» و ناحیه «تل تمر»ارتش سوریه وارد منبج شد

وزارت دفاع روسیه روز گذشته مورد تایید قرار داد که ارتش سوریه کنترل کامل بر شهر منبج و مناطق مسکونی نزدیک به آن را در دست گرفته است.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ارتش سوریه اخبار "روسیه" سوریه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتش سوریه اخبار روسیه سوریه ارتش سوریه اخبار روسیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از بهبود مواضع نیروهای ارتش این کشور در میدان نبرد با اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای این کشور و ارتش اوکراین در منطقه لوهانسک، اوکراین ۲۰ نظامی خود را از دست داد.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، واحدهای یگان «وستوک» ارتش روسیه موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند. در درگیری در این منطقه ۹۵ نظامی اوکراینی کشته یا زخمی شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه ۶ موشک هیمارس و ۱۰۴ پهپاد ارتش اوکراین را هم سرنگون کرد.

کد خبر 6086814

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • بشار اسد: روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • نخستین واکنش رهبر انقلاب به حمله سپاه به اسراییل
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت